Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL:Rohkeasti arjen rasismista kertoneen Valtterin Salla-äiti: "Adoptioäiti on oikea äiti"

Vierailija
12.05.2017 |

Voi jumalauta tätäkin. Poika jää pysäkille kerran, vuosia sitten, ja vieläkin juttua riittää.

Voin lohduttaa: Olen valkoinen, keski-ikäinen mies, n. 5 vuotta sitten odotin bussia sateessa.
Bussi ajoi tyylikkäästi ohi, ei ottanut kyytiin. Selvitin asiaa, kuski oli maahanmuuttaja.

Olisiko pitänyt soittaa iltalehteen ja ilmoittaa rasismista?

MISSÄ ON MINUN POLKUPYÖRÄNI!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin MV-lehtiläinen, jutusta ei käy yhtään ilmi mistä ihmeestä puhut. Jokin linkki olisi edes tarpeen.

Omakohtaisesti voin kuitenkin sanoa, että arjessa esiintyy rasismia, joka kohdistuu jopa lapsiin. Esim niin, että aikuinen skini lyö nyrkillä ruskean väristä pientä lasta eikä kukaan auta. Yököttävää. 

Vierailija
2/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset jätetään pysäkille lähes joka aamu. Busseja menee kaksi noin vartin välillä. Aiempi ajaa melkein joka kerta ohi vaikka sen kuuluisi pysähtyä. Lapset myöhästyy koulusta usein pari minuuttia tämän takia.

Pitäskö soittaa iltalehteen? Ai niin, mun lapset on ihan tavallisia suomalaisia valkoihoisia lapsia. Ei taida kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jäänyt monesti bussista, sen sijaan adoptiolastani kuski on monena aamuna jäänyt erikseen odottamaan pysäkille. 😂

Vierailija
4/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta tätäkin. Poika jää pysäkille kerran, vuosia sitten, ja vieläkin juttua riittää.

Voin lohduttaa: Olen valkoinen, keski-ikäinen mies, n. 5 vuotta sitten odotin bussia sateessa.

Bussi ajoi tyylikkäästi ohi, ei ottanut kyytiin. Selvitin asiaa, kuski oli maahanmuuttaja.

Olisiko pitänyt soittaa iltalehteen ja ilmoittaa rasismista?

MISSÄ ON MINUN POLKUPYÖRÄNI!

Minut, valkoisen naisen on valkoinen miesbussikuski jättänyt pysäkille. Selvää seksismiä, eikä näy pyörää täälläkään.

Vierailija
5/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin oma tumma lapseni saa kuulla enemmän ikäviä kommentteja ihonväristään ja etnisyydestään kuin minä. Onko se arjen rasismia? Mielestäni on. Olen varmasti herkistinyt huomaamaan sen, mutta siltikin väitän että tuo on ihan objektiivinen huomio.

Vierailija
6/6 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiolasta ei pidä kasvattaa uhriksi. Sillä lailla kun sitten alkaa nähdä niitä mörköjä sielläkin missä niitä ei edes ole.