Mitä mieltä? Mieheni suuttuu, jos kutsun häntä etunimellä enkä isäksi.
Meillä on 1v lapsi. Väittää, että lapsi ei opi kutsumaan häntä isäksi, koska minä kutsun häntä aina vahingossa etunimellä. Suuttui nytkin siitä.
Kommentit (22)
Onko sillä joku tuollainen isi-tyttö-fetissi sängyssä?
:D
Itse kutsuin pienempänä vanhempiani etunimillä ja isäksi ja äidiksi. Vieläkin kutsun välillä etunimillä ja kukaan ei ole siitä traumatisoitunut.
16v tyttö
0/5. Hanki joku hyvä harrastus ja lopeta typeriä provojen postailu.
Sitä mieltä, että on päässä vikaa jos aikuiset ihmiset suuttuu tuollaisista asioista.
Eikös sitä sanota, että seksuaalisuudelle parisuhteessa yksi naula arkkuun lisää jos pari alkaa puhua toisilleen äitinä ja isänä.
Kyllä lapsi ihan oikeesti oppii isäänsä isäksi kutsumaan.😂 Ihan pikkuisen nyt taitaa ensikertalaisella isillä mennä yli.
Se on niin ylpeä isyydestään. On hävinnyt isi-maahan (vrt. kun äitiys imaisee naisen..) ja kokee olevansa nyt vain isi, on hukannut sen oman persoonansa joka on muutakin kuin isi.
??
Olen sanonut monta kertaa, että ei ole mun isä. Kuulemma hänen lapsuudenkodissa isää puhuteltiin isänä ja äitiä öitinä. Minä en millään haluaisi puhutella häntä isänä... Ei vaan tule minulta luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Isä-hullu?
Reps :D :D
Ihan mielenkiinnosta, sanooko hänkin sinua sitten äidiksi? Että lapsi sitten osaa sanoa äiti.. Lapsi oppii sen kyllä, kun sille puhelee mm. näin: "Äiti hakee nyt laukun, odota siinä", "Kato mitä isä toi","Tuutkö äidin kainaloon". Ei lapsi siitä mitään tajua, jos sanot miehellesi "Isä voisi alkaa säästää rahaa uudempaan autoon", aikuisten jutut puhutaan nimillä, lapselle tarkoitetut lauseet äitinä ja isänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut monta kertaa, että ei ole mun isä. Kuulemma hänen lapsuudenkodissa isää puhuteltiin isänä ja äitiä öitinä. Minä en millään haluaisi puhutella häntä isänä... Ei vaan tule minulta luonnostaan.
Puhutteleeko mies siis sinua aina vain äidiksi? Jos puhutte kaksistaan?
Jos et halua sanoa häntä isäksi niin älä sano. Siinähän suuttuu, ei ole aikuisen hommaa tuollainen.
Puolisoni ei halua että minä kutsun häntä isäksi kuin lapsille. Lapset kyllä kutsuvat isäänsä isäksi. Miten lapsi oppisi sanomaa isää etunimelltä jos minä puhun heille isästä mutta käytän etunimeä puhuessani puolisolleni?
Mun veli kutsuu vanhempiamme mummoksi ja vaariksi vaikka lapsia ei ole lähimaillakaan.
Äärimmäisen ärsyttävää minusta.
Vaimoaan kyllä kutsuu nimeltä.
En tiedä miksi tekee noin, koska ei meidän vanhemmat kutsuneet omia vanhempiaan samalla lailla...
Itse puhun isästä ja äidistä vanhemmistani ja lapsille mummosta ja vaarista.
Miestäni kutsun nimeltä.
Siis puhutko lapselle isästä nimellä vai missä tilanteissa joudut sanomaan esim. "Pekka otatko ruokaa?" Mä kysyn mieheltä ihan vaan "otatko ruokaa"ja lapselle sanon "kysy isiltä ottaako se ruokaa" näin esimerkkinä. Harvemmin tulee kyllä miestä nimellä puhuteltua, ei nimellä, eikä isänä.
Lapselle sanon aina vie isille, hae isiltä,kysy isiltä, onkohan isillä.
Meillä nyt 2v kutsuu isäänsä etunimeltä, mukavaa kaupungilla/kaupassa kun ollaan äiti ja "Taavo". Samoin minä ja sisarukseni olemme aina kutsuneet äitiämme äidiksi ja isäämme etunimeltä. Äitiä tuolloin hävetti, että jos ihmiset luulevat ettei miehensä olekaan lapsiensa isä vaan jostain uusperheestä olisi kyse! No äitini on aika vanhoillinen ja ajat olivat tuolloin vähän vähemmän suvaitsevaista kuin nykyään.
Miehesi "huoli" on siis ihan aiheellinen, jos hänelle on tärkeää tulla kutsutuksi Isäksi eikä "Petteriksi" niin voisit kyllä tässä asiassa opetella joustamaan. Asia saattaa miehellesi olla tärkeämpi kuin mitä vastaava asia olisi sinulle, pienellä vaivalla teet miehesi onnelliseksi.
Meillä jutellaan paljon vauvalle ja silloin puhutaan toisistamme isinä ja äitinä. Välillä puhutaan myös toisillemme vauvan kautta, tyyliin "leikkiskö isi sun kanssa kun äiti laittaa ruokaa" ja vilkaisu puolisoon. Jos puhutaan toisillemme suoraan tai toisistamme kenelle tahansa muulle kuin omalle lapselle, niin aina etu- tai hellittelynimellä. Minulla on jo isä, enkä minä ole hänen kanssaan naimisissa koska sukurutsaus ei ole minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nyt 2v kutsuu isäänsä etunimeltä, mukavaa kaupungilla/kaupassa kun ollaan äiti ja "Taavo". Samoin minä ja sisarukseni olemme aina kutsuneet äitiämme äidiksi ja isäämme etunimeltä. Äitiä tuolloin hävetti, että jos ihmiset luulevat ettei miehensä olekaan lapsiensa isä vaan jostain uusperheestä olisi kyse! No äitini on aika vanhoillinen ja ajat olivat tuolloin vähän vähemmän suvaitsevaista kuin nykyään.
Miehesi "huoli" on siis ihan aiheellinen, jos hänelle on tärkeää tulla kutsutuksi Isäksi eikä "Petteriksi" niin voisit kyllä tässä asiassa opetella joustamaan. Asia saattaa miehellesi olla tärkeämpi kuin mitä vastaava asia olisi sinulle, pienellä vaivalla teet miehesi onnelliseksi.
Miten niin pienellä vaivalla? Minusta on ainakin todella ällöttävää kutsua isäksi miestä, jonka kanssa harrastan seksiä. Ei se ole mikään pieni vaiva, vaan äärimmäisen vastenmielisen asian tekemistä vain siksi että toinen kiukuttelee kuin pikkulapsi jos ei saa tahtoaan läpi. Taitaisi tulla aika pitkä kuiva kausi.
Sano sille että se ei ole sun isä.