Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin aamiainen äideille. Olo on vaivautunut

Vierailija
12.05.2017 |

Enkä usko että olen ainut! siellä kykitään polvet suussa liian pienillä tuoleilla ja mätetään puuroa uskaltamatta vilkuilla vierustovereitaan....

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isänpäivänä.

Vierailija
22/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taidat olla pahemman luokan idiootti, kyllä voi olla ihmisen elämä pienestä kiinni.

Ihana, toivottavasti opetat myös lapsiasi käyttäytymään täysin samalla tavalla erilaisia ihmisiä kohtaan!

pusipusi <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap on sosiaalivammainen, armoa hänelle.

Aaaaawwwwwwww, täällä toinen suloinen mamma näyttämässä, kuinka lempeä ja suvaitsevainen on erilaisia ihmisiä kohtaan! Pointsit sulle! Toivottavasti moni pikkuihminen ottaa sinusta mallia, niin kaikilla on elämä ihanampaa! <3

Vierailija
24/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ois ollut tänä aamuna ja mulla on kamalan paha mieli kun en päässyt :( niin kova kuume ja räkätauti etten viitsinyt lähteä tartuttamaan muita.

Vierailija
25/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt äitien iltaan, eikä se kyllä meidän lapsiakaan pätkääkään haitannut. Jostakin syystä tykkäävät enemmän olla kotona perheen kanssa kuin päiväkodissa vapaa-ajalla, vaikka periaatteessa tykkäävät päiväkodista.

Se heitä kyllä haittaa, että varsinaisena äitienpäivänä isi on töissä, eikä päästä piknikille.

Vierailija
26/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta ja ilman provosointia kysyn onko vastaavaa aamupuuroilua myös isille tarjolla isänpäivän yhteydessä?

Itselläni ei ole lapsia.

Ei ole ollut,mutta on mut pyydetty jäämään aamupalalle lasten kanssa.

Siinä sitten istuin pojan vieressä aamupalalla matalalla tuolilla polvet suussa,mutta mitä sitten,lapsi oli ainakin onnellinen,tuoretta sämpylää ja kaakaota.

Mä en ymmärrä tuota mammojen kitinää.

Vierailija
27/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On isänpäivänä.

Hieno homma että muistetaan molempia vanhempia.

Vierailija
28/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei meidän päiväkodissa ole!?!?!

Vierailija
29/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on vaivaannuttavaa jo se, kun perhe tuo aamiaisen sänkyyn ja laulaa... En tykkää olla millään tavalla "esillä".

Sosiaalisesti kömpelökin olen, mutta kyllä päiväkodin puuroaamiainen olisi helpompi rasti, siellä ei joudu olemaan yksin huomion keskipisteenä sentään. Kyllä vilkkaammat vanhemmat yleisen juttelunkin hoitavat, me hiljaisemmat pystymme kyllä venymään välttämättömimpään smalltalkiin ja voimme jutella oman lapsen kanssa ja katsella askarteluja.

Onhan ihana ajatus, että haluavat huomioida niissä puitteissa mitä päiväkoti pystyy.

Vierailija
30/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en päässyt äitien iltaan, eikä se kyllä meidän lapsiakaan pätkääkään haitannut. Jostakin syystä tykkäävät enemmän olla kotona perheen kanssa kuin päiväkodissa vapaa-ajalla, vaikka periaatteessa tykkäävät päiväkodista.

Se heitä kyllä haittaa, että varsinaisena äitienpäivänä isi on töissä, eikä päästä piknikille.

Tää ilta onkin oikeastaan fiksumpi vaihtoehto. Näissä äitienpäiväaamuissa on aina se harmillinen juttu, että jotkut lapset ovat jo päiväkodissa, mutta äiti tai joku muu "sijainen" ei ole päässyt paikalle, joten ne lapset sitten joutuvat istumaan yksin sen aikaa. :/ Mutta tuohon iltaan osallistunevat vain ne lapset, joiden äiditkin pääsevät paikalle.

Vierailija
31/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh....noihan oli ihania ! Meidän lasten pk:ssa oli aamukahvia, iltapäiväkahvia, toiminattuokioita. Kaikista tykkäsin!! Ja vuorotyöläisenä onneksi pääsin useimmiten osallistumaan. Isänpäivänä oli vastaavia ja kyllä isäkin siellä kävi.

Tuo onkin kevät ja joulujuhlien lisäksi ainoa asia jota äiväkodista jäin kaipaamaan!!!

Vierailija
32/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ilta onkin oikeastaan fiksumpi vaihtoehto. Näissä äitienpäiväaamuissa on aina se harmillinen juttu, että jotkut lapset ovat jo päiväkodissa, mutta äiti tai joku muu "sijainen" ei ole päässyt paikalle, joten ne lapset sitten joutuvat istumaan yksin sen aikaa. :/ Mutta tuohon iltaan osallistunevat vain ne lapset, joiden äiditkin pääsevät paikalle.

Totta. En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan tarkemmin noita aamiaisia, kun meidän päiväkodissa sellaiset eivät tapoihin kuulu. Mutta ajatuksena tosiaan ihan pönttö: siksihän ne lapset aamulla hoitoon viedään, että päästään töihin. Näin meillä ainakin. T. Äskeinen.

Vierailija
33/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai voin sitten paljastaa, että painan lähemmäs 100kg ja tuntuu että tuoli hajoaa alta/kaikki katsovat tarkkaan mitä syön ja kuinka paljon...

Ja on minulla paniikkihäiriökin 

a.p

Vierailija
34/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isille on ainakin meidän tarhassa isänpäivää edeltävänä arkipäivänä isänpäivä-aamiainen. Muksuille kyllä iso juttu. Esittelevät kaikki systeemit innoissaan ja ylpeänä istuvat  isiensä kanssa aamupalaa mutustaen. Sääliksi aina käy niitä lapsia jotka yksin silloin syövät aamiaistansa esim. pelkästään äidin kanssa elävät.

Vierailija
35/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään aikoinani, nyt lapseni on jo teini, pitänyt päiväkodin tavasta osallistaa vanhempia. Uima- ja teatterireissuille olisi pitänyt vanhempien lähteä valvojiksi, äitien- ja isänpäivänä ja jouluna jäädä aamupalalle, puurolle tai kahville. Toivottiin myös, että vanhemmat silloin tällöin viettäisivät aamupäivän päiväkodilla seuraten ja osallistuen sen toimintaan. Kotiin piti kerran kuussa ottaa yöksi jokin reissupupu tmv. pehmolelu ja kirjoittaa tarina pupun seikkailuista. Ajatus kodin ja päiväkodin yhteistyöstä on toki kaunis, mutta minulle päiväkoti oli ensisijaisesti lapsen hoitopaikka minun työpäiväni ajan. Töistä oli hankala ottaa vapaata näitä tilaisuuksia varten, ja jos minulla sattuikin olemaan vaikka saldovapaita, mieluummin olisin jäänyt lapsen kanssa kotiin. Iltaisin olisi ollut mukava tehdä perheen omia juttuja päiväkodin määräämien aktiviteettien sijaan. Äitienpäiväkahvitkin meillä osataan keittää kotona.

Samoin vasukeskusteluita ja vanhempainvartteja oli aivan liikaa. Pikkulasten varhaiskasvatuksesta on tehty hirveä taakka päiväkodin työntekijälle - kaikkea mahdollista saksien käyttötaidoista vuorovaikutukseen pitää jatkuvasti arvioida ja raportoida vanhemmille. Luotan siihen, että lapseni oppii leikkaamaan saksilla ilman, että sitä varten täytyy laatia seurantaa edellyttävä suunnitelma.

Kun tiedossa on, että päivähoidon henkilökunta on aivan alimitoitettua ja ylityöllistettyä, voisiko ajatella, että suunnittelua ja raportointia sekä retkiä ja tapahtumia olisi vähemmän, jolloin olisi paremmat mahdollisuudet keskittyä perustehtävään?

Vierailija
36/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olleeni äitienpvä kahvilla. Laitoin lapseni myöhään päiväkotiin. Puolipvää ja oli paljon poissaoloja myös eskarissa. En välittänyt koska tiesin että muutetaan alueelta pois kun saan myytyä entisen ja uuden ostan. Näin kävi ja lapseni aloitti koulun tuntematta ketään. Muutettiin Hkiin.

Vierailija
37/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin ne ovat kivoja tilaisuuksia. Äidit (ja muutama isä) juovat kahvia ja juttelevat keskenään ja hoitajien kanssa, lapset esittävät jonkun kivan laulun ja leikkitilaansa. Ihanaa, että päiväkodit järjestävät näitä.

Vierailija
38/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai voin sitten paljastaa, että painan lähemmäs 100kg ja tuntuu että tuoli hajoaa alta/kaikki katsovat tarkkaan mitä syön ja kuinka paljon...

Ja on minulla paniikkihäiriökin 

a.p

Eli vika on sun päässä,kykinhän minäkin lasten jakkaralla 181cm 86kg pelkkää lihasta.

Vierailija
39/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sun ap hakea apua tuohon sosiaalisten tilanteiden pelkoon? Kuulostaa kummalta jos ei edes ympärilleen uskalla katsoa.

Etkö sitten tunne päiväkotikavereiden vanhempia? Mikä siinä nyt niin vaivaannuttavaa on? Puhut suomen kieltä??

Vierailija
40/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Kyllä meillä voi jutella muiden äitien kanssa, tai vaikka sen oman lapsensa. Pehva mahtuu ihan hyvin pikkutuoliin. Eipä siellä kauaa tarvi olla, vetäisin aamupalan naamaan ja töihin. Lapselle oli tärkeää, jännitti jo etukäteen, ei itsekään tiennyt miksi :D

Ja isänpäivänä tosiaan isille sama.