Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2kk ikäinen vauva hoidossa - äiti ryyppäämässä

Vierailija
11.05.2017 |

Eräässä FB-ryhmässä on sota päällä aiheesta, mitä mieltä AV-mammat? Jättäisittekö noin pienen hoitoon jotta pääsisitte itse bilettämään?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sääntö kieltää ettei lasta saisi jättää turvalliselle aikuiselle yöksi hoitoon 2kk iässä? Niin, ei mikään. Joten lasu on täysin turha.

Vierailija
62/65 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin kävin juhlimassa molempien lasteni vauva-aikana silloin tällöin. Lisäksi kävimme mieheni kanssa treffeillä. Ihan normaalia ja ehdottomasti jopa suotavaa. Ei mun elämä lapsiin loppunut, elän ihan samalla tavalla kuin ennen lapsiakin.

Tämä on tervettä, toisin kuin äitihulluus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimppa AP sen lasun tekemisen sijaan itsellesi parempaa tekemistä. Aloita vaikka soittamalla mt-toimistoon.

Vierailija
64/65 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa näen jos jonkinlaista perhettä ja lasta. Vanhempien vapaa-ajasta sen sijaan en tietysti voi kaikkea tietää, toki asioita kuulee lapsilta ja vanhemmilta jonkin verran.

Havaintoni mukaan tasapainoisimmat, reippaimmat, etevimmät, sosiaalisesti taitavat ja kaikin puolin pärjääväisimmät lapset ovat vanhemmilla, jotka eivät ole näitä koko elämänsä äitiyteen kadottaneita hysteerikkoja. Moni äiti hössöttää ja puolustelee aivan turhaan meille valintojaan ja toimintatapojaan, potee ihmeellistä syyllisyyttä ihan turhista asioista. Järkyttävän paljon on näitä curling-äitejä, jotka joka asiassa koittavat kontrolloida, menevät aivan kaikessa lapsi edellä ja sen kyllä lapsistakin huomaa.

Itse asiassa nämä perheiden päät, jotka hössäävät ja ovat koko ajan liimautuneita lapsensa kylkeen, kiikuttavat hoitoon usein niitä vähän hankalia lapsia. Lapset ovat tottuneet jatkuvaan huomioon ja sopeutuminen ryhmään joskus vaikeaa. Lisäksi korostetun usein ovat arkoja ja äidin perään itkeskeleviä, syrjään vetäytyviä, hitaasti lämpeneviä jne.

Ja huom! Tämä ei tietenkään ole faktaa, etä näin aina on. Mutta tässä 14 vuoden aikana olen tehnyt hiljaa itsekseni tällaisen havainnon omassa työpaikassani. Jokunen sata lasta tullut nähtyä :)

Vierailija
65/65 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Se että jos ei tahdo käydä viihteellä vauvan ollessa 2 kk ikäinen ei kyllä tarkoita missään määrin sitä, että nainen olisi kadottanut itsensä äitiyteen, tai että perheessä aina tulevaisuudessakin mentäisiin pelkästään lasten ehdoilla joka asiassa. Mulle on yks ja sama mitä havaintoja joku päikyn täti tekee. Jos en ymmärrä vauva-aikana ryyppäämistä niin en tee sitä, mutta tuskin se tekee minusta äitihullua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä