Häh? Raskaana?
Meillä on 16-, 14- ja 12-vuotiaat lapset. Olen 42v. Aloitin juuri uudessa työpaikassa ja sopimuksessa on 6kk:n koeaika.
Emme todellakaan ole yrittäneet enää raskautta. Päinvastoin, ollaan iloittu siitä, että ollaan taas vapaita tekemään mitä halutaan - lapsetkin voi jättää illaksi keskenään konsertin tai teatterin ajaksi ilman lapsenvahteja.
Jostain käsittämättömästä syystä olen nyt raskaana kaikesta ehkäisystä huolimatta. Ihanaahan tämä toisaalta on, mutta täysi yllätys. En koskaan kuvitellut olevani tässä iässä enää raskaana tai pienen lapsen äiti. Mieskin on jo 46v..
Ainut asia, joka nyt tässä mietityttää, on tuo uusi työ. Olen yli nelikymppinen, joten työnsaanti on muutenkin jo vaikeaa. Tässä tilassa nyt vielä vaikeampaa. Vaikka minulla on vakituinen työ, en mitenkään pysty piilottelemaan raskauttani koeajan loppuun asti. Ja jos kerron nyt tässä jossain vaiheessa olevani raskaana, saan varmasti heittää hyvästit tälle pestille seuraavien yt-neuvotteluiden aikana. Tai jo aiemmin. Ihan varmasti keksitään joku syy erottaa minut jo koeajalla.
Raskaana oleva 42v koeajalla. Tosi houkutteleva työntekijä. Kääk.