Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajana tämän kuukauden palkka 1677,- nettona

Vierailija
11.05.2017 |

Ja saa tosiaan niska limassa vääntää hommia. Perseestä!!!!

Tykkään työstäni!

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen päiväkodissa töissä lastenhoitajana. Työkokemusta 22 vuotta eli olen urani huipulla. Palkkaa jää käteen n. 1650e kuukaudessa, brutto on n. 2270e. Minusta se on naurettavan vähän vastuuseen ja työmäärään nähden sekä työkokemukseen nähden. Hoidan työni hyvin mutta mitään extraa ei siitä hyvästä makseta.

Nyt olen alkanut järjestellä elämääni niin että pärjään jatkossa peruspäivärahalla. Alkaa riittää raataminen orjapalkalla. Ja koko ajan palkkaa huononnetaan, tuli viikossa 30min lisää töitä ja lomarahasta viedään 30%.

Miten lastenhoitajalla on noin iso palkka? Eihän lastentarhanopettajakaan saa paljoa tuon enempää. Ei voi pitää paikkansa tuo hoitajan palkka.

Vierailija
42/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan laitoshuoltajan hommasta sairaalassa suunnilleen tuon saman summan käteen kuin ap. Sitten ihmiset vielä kyselee miksi haluan siivota enkä opiskele lähihoitajaksi. Miksiköhän? :D

No ehkä jotkut hakee työstä jotain haastettakin.... en todellakaan voisi kuvitellakaan heiluttelevani jotain rättejä vuosikausia ison osan elämästäni vaikka siitä maksettaisikiin enemmän kuin lähärin duunista.

Et näytä tietävän asiasta yhtään mitään. Laitoshuoltajan tulee tietää tarkkaan erityisruokavaliot ja muutenkin puhdistuspalveluala kehittyy koko ajan ja koulutuksia on jatkuvasti. Itse joudun usein neuvomaan hoitajia miten asiat nyt tuleekaan tehdä hygieenisesti kun osastolla on erilaisia eristyshuoneita... jokainen ollaan oman juttumme asiantuntijoita ja onneksi minua työpaikallani arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo huono. Itse teen osa-aikatyötä koska rahallisesti ihan ok. Mulla on tosi huono tuntipalkka, mutta viime kuussa töitä 60 tuntia. Käteen palkkaa ja soviteltua päivärahaa 1300 euroa. Lisäksi saan asumistukea yli 600 euroa. Tosin tuossa 3 pyhäpäivää.

Vierailija
44/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan laitoshuoltajan hommasta sairaalassa suunnilleen tuon saman summan käteen kuin ap. Sitten ihmiset vielä kyselee miksi haluan siivota enkä opiskele lähihoitajaksi. Miksiköhän? :D

No ehkä jotkut hakee työstä jotain haastettakin.... en todellakaan voisi kuvitellakaan heiluttelevani jotain rättejä vuosikausia ison osan elämästäni vaikka siitä maksettaisikiin enemmän kuin lähärin duunista.

Et näytä tietävän asiasta yhtään mitään. Laitoshuoltajan tulee tietää tarkkaan erityisruokavaliot ja muutenkin puhdistuspalveluala kehittyy koko ajan ja koulutuksia on jatkuvasti. Itse joudun usein neuvomaan hoitajia miten asiat nyt tuleekaan tehdä hygieenisesti kun osastolla on erilaisia eristyshuoneita... jokainen ollaan oman juttumme asiantuntijoita ja onneksi minua työpaikallani arvostetaan.

Kyllä arvostan

Vierailija
45/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikos nyt sellainen kuukausi, että palkaksesi tuli pelkkä kuukausipalkka ja haittalisät tulevat maksuun vasta myöhemmin? Tämä systeemihän on hyvin yleinen jaksotyöläisillä, eli joskus on kuukausia jonka palkanmaksuun kolmiviikkoiskauden haittalisät eivät ennätä.

Juuri näin. Just kaveri kertoi saaneensa jotain himpun alle 1700 nettona, koska lisiä ei tullut. Seuraava palkka sitten kerääkin melkein kahden kuukauden lisät. Sanoi, että odottaa saavansa sen 2300 Euroa nettona. Keskipalkka on 2000 Euron pinnassa.

Vierailija
46/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla opiskelu kestää noin 1,5 vuotta, jos on ammatillinen tutkinto taustalla, kuten useimmilla on. Just kaveri valmistui  helmikuussa lähäriksi, aloitti opinnot syyskuussa 2015. Tasan 1v.6kk ja teki normaalia tahtia. Valinnainen osa olisi mennyt toukokuulle, mutta melkein kaikki saivat edellisistä opinnoistaan valinnaisen vaikka kokki- tai ompelijaopinnoista.

47/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen päiväkodissa töissä lastenhoitajana. Työkokemusta 22 vuotta eli olen urani huipulla. Palkkaa jää käteen n. 1650e kuukaudessa, brutto on n. 2270e. Minusta se on naurettavan vähän vastuuseen ja työmäärään nähden sekä työkokemukseen nähden. Hoidan työni hyvin mutta mitään extraa ei siitä hyvästä makseta.

Nyt olen alkanut järjestellä elämääni niin että pärjään jatkossa peruspäivärahalla. Alkaa riittää raataminen orjapalkalla. Ja koko ajan palkkaa huononnetaan, tuli viikossa 30min lisää töitä ja lomarahasta viedään 30%.

Miten lastenhoitajalla on noin iso palkka? Eihän lastentarhanopettajakaan saa paljoa tuon enempää. Ei voi pitää paikkansa tuo hoitajan palkka.

Hyvä kysymys, täällä lastenhoitaja 2000,70e/kk, käteen jää 1633e mutta ei tällä tosiaan vastuuseen nähden pahemmin juhlita

Vierailija
48/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kokemuslisät + tämä kunta maksaa muutaman kympin parempaa palkkaa sopimuksen vähimmäispalkan yli. Olen tehnyt töitä 22 vuotta. Vuoden töitä tehnyt saa 160e vähemmän. 

Ihanko oikeasti tuo on sinusta iso palkka? Ryhmässä 24 lasta (3 tuli lisää elokuussa ilman lisäkorvausta), 8 tuntia täyttä työntekoa.

Vierailija
49/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja täälläkin, palkka noin 2300 nettona ja tykkään valtavasti työstäni!

Vierailija
50/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on kokemuslisät + tämä kunta maksaa muutaman kympin parempaa palkkaa sopimuksen vähimmäispalkan yli. Olen tehnyt töitä 22 vuotta. Vuoden töitä tehnyt saa 160e vähemmän. 

Ihanko oikeasti tuo on sinusta iso palkka? Ryhmässä 24 lasta (3 tuli lisää elokuussa ilman lisäkorvausta), 8 tuntia täyttä työntekoa.

ja olen sitä mieltä että lto:t ovat vielä syvemmällä palkkakuopassa.

Vierailija
51/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen työssäni laitoshuoltajana infektio-osastolla melkoisen paljon haastetta ja vastuuta, minä olen se jolla on suuri rooli sairaalabakteerien yms. leviämisen estämisessä. Sellaista rätin heiluttelua :)

Vierailija
52/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkataulukosta voit tarkistaa. Mulla on myös täysi palkka nyt ja vähän pienempi kuin tuo, koska olen yksityisellä ja ainakin meillä on pienempi palkka kuin kunnallisella.emmek ole pääkaupunkiseudulla missä palkka on korkeampi.

Vierailija
53/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla opiskelu kestää noin 1,5 vuotta, jos on ammatillinen tutkinto taustalla, kuten useimmilla on. Just kaveri valmistui  helmikuussa lähäriksi, aloitti opinnot syyskuussa 2015. Tasan 1v.6kk ja teki normaalia tahtia. Valinnainen osa olisi mennyt toukokuulle, mutta melkein kaikki saivat edellisistä opinnoistaan valinnaisen vaikka kokki- tai ompelijaopinnoista.

Minä en saannut valinnaista kuitattua edes aiemmilla hoitoalan ammateilla. Kyllähän se sen 1.9 vuotta yleensä kestää. Voi kestää pitempäänkin. Jos on lyhyempi, niin silloin ollaan kesälläkin koulussa.

Vierailija
54/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saannut valinnaista kuitattua edes aiemmilla hoitoalan ammateilla. Kyllähän se sen 1.9 vuotta yleensä kestää. Voi kestää pitempäänkin. Jos on lyhyempi, niin silloin ollaan kesälläkin koulussa.

Jatkoa. Eli meidän oppilaitoksessamme ei edellisillä ammattikoulutuksilla ollut mitään merkitystä.

Vierailija
55/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalitoimistossa töissä, päivätyö sosiaaliohjaajana. Käytännössä teen samaa työtä kuin sosiaalityöntekijä. Saan nettopalkkaa 1700e/kk. Minulla on sentään korkeakoulutus ja sulla on lähes dama palkka. Huh huh.

Vierailija
56/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähihoitaja kunnallisella puolella, osa-aikainen 75%. Saan kuukaudessa käteen lähes poikkeuksetta enemmän.

Vierailija
57/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sit pitäisi saada?,mikä olisi hyvä

Sanotaan et mun perhe -ja taloustilanteessa joku 2200e nettona olisi ihan ok.

takaisin koulun penkille. Kahden /kolmen vuoden hoitoalan työllä on turha mutta odottaa eikä ole mitään oikeutta vinkua pienestä palkasta

Vierailija
58/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija töissä Lidlissä myyjänä ja netto pyörii 1700 - 1900 välissä .

Vierailija
59/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi kulttuuri on se, että jos jostain aukaisee suunsa niin heti alkaa kurjuuskilpailu. "Mut mun palkka on suhteessa vielä huonompi".

Kyllä Suomessa tulisi olla sellainen palkkataso ettei sun täysillä tunneilla ja palkalla tarvitse hakea asumistukea. Kuuluisiko siis pakan olla suurempi, vai kulujen pienemmät, sen voisi joku taloustieteilijä kertoa.

Vierailija
60/105 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin lukiopohjaisen koulutuksen ammattiopistossa kestoltaan 2v. Nyt lähes 10v töitä tehneenä joissakin paikoissa vastuu ja taito lähestulkoon sama kuin sairaanhoitajilla. Teemme kaikkea muuta paitsi iv-lääkityksiä (toki lääkkeettömien iv-infuusioiden vaihtoa jne). Palkkaero peruspalkkaan nähden noin -150€. Bruttotulot kuukausittain (3viikon lisät tulevat joka kk) noin 2900-3300€. Tällä "olemattomalla ja vastuuttomalla" koulutuksella mielestäni ihan OK :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä