Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten tehdä? Mies lähtee työmatkalle ja vajaa 2-vuotias poika meillä.
26.03.2006 |
isä ja poika eivät ole koskaan olleet edes vuorokautta toisistaan erossa, nyt edessä viikon ero.
TUon ikäinen ei vielä tajua jos sille selittää etukäteen että isi lähtee. Mutta miten lapsi ilmaisee ikävää? Vai osaako vielä kaivata? Joskus työpäivienkin aikana hokee isiä ja odottaa selvästi neljän aikaan aina isiä kotiin.
Kannattaako lapsen antaa puhua isin kanssa puhelimessa? vai tuleeko entistä pahempi ikävä? Entä hyvästely? lähtee aamulla kun lapsi vielä nukkuu, pitääkö lapsi herättää hyvästejä varten vai...
auttakaa, monen mielestä varmaan pikku juttu mutta pojalla nyt sellainen isikausi menossa että hiukan pelottaa....:((
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Eikä muutenkaan puhua liian aikaisin tästä. Kerrot pojalle, että isä on nyt työmatkalla, tulee takaisin muutaman päivän päästä. Annat puhua vaikka puhelimessa, lapsi kuulee isän tutun äänen. Meillä olin itse viikon pois tuossa kohtaa ja tyttö hymyili onnessaan kun isän kautta lähetin terveisiä.
Meillä ikävä purkautui vasta minun tullessa kotiin. Lapsi osoitti mieltään ja vierasti minua vähän aikaa.