Ottaako ketään muuta päähän tämä sää?
Mua rupee niin nyppimään tää jatkuva kylmyys! Nytkin kun katsoo ulos, niin sataa lunta ja on toukokuu!
Otan pian äkkilähdön ulkomaille enkä tule takaisin.
Pihalla ei voi tehdä mitään ja tähän aikaan viime vuonna olin jo terassilla ottamassa aurinkoa.
Kesäkukkia on turha kuvitellakaan vielä laittavansa ulos..
Kommentit (45)
Osuhan viime vuonnakin kesä sopivasti yhdelle viikonlopulle! :)
Inhoon muutenkin tätä suomen ilmastoa. Just katselen äkkilähtöjä etelään, täytyy varata. Just alko taas sataa lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa. Aivan saatanasti. Itsellä ja lapsilla EI VIELÄKÄÄN normi kevätvaatetta. Ei vaan tarkene. Untuvassa kuljen pipo päässä. 😞
Ihme vilukissoja olette.
Minullakin on vielä talvivaatteet ja villapipo käytössä. Kun pyörällä ajaa, niin siinä käy tuuli ja kun vielä sataa jäätävää lumimössöä päälle niin kyllä palentuisi kevätvaatteissa.
No joo, pyörällä ajaessa ehkä palelisin itsekin tuulessa. Tai jos vain seisoskelee paikallaan. Kävellessä tosin läkähtyisi jo alle kilometrin matkalla jossain untuvatakissa ja pipo päässä.
t: edellinen
En osaa kauheasti harmitella kylmyyttä ja räntäsadetta, koska olen vain niin iloinen valon määrän lisääntymisestä. Vuosi vuodelta kaamos nimittäin tuntuu raskaammalta.
Toivoisin kyllä, että tuleva kesä ei olisi 2014 kesän kaltainen, että aluksi täytyy värjötellä kylmästä 1,5 kuukautta ja heti perään läkähtyä kuumuuteen 1,5 kuukauden ajan, ja sitten tulee syksy...
Siis jos saisi toivomuksia esittää.
Just luki, että 6 viikon päästä alkaa jo päivät lyhentyä.
Kyllä. Toukokuun puolessa välissä mennään ja täällä lahdessa tulee lunta :( ja kylmäkin on. Onneksi aurinko paistaa niin se vähän piristää.
Ei ota päähän. Tykkään kun on vilposta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa. Aivan saatanasti. Itsellä ja lapsilla EI VIELÄKÄÄN normi kevätvaatetta. Ei vaan tarkene. Untuvassa kuljen pipo päässä. 😞
Ihme vilukissoja olette.
Vilukissoja? Etrlä-Suomessa oli töihin lähtiessäni -4 astetta ja lunta maassa. Raput ja pihatie olivat niin peilijäässä että olis pitänyt hiekoittaa 😄 että kyllä laitoin talvitakin ja pipon, olihan kylmempää kuin jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota nyt kylmyydeksi voi sanoa kun on lähemmäs kymmenen astetta.
Aamupäivällä -2 ja maat valkoisempina kuin joulukuussa, takapihalla uppoaa vielä polvea myöten hankeen. Kyllä tämä on kylmä kevät, eikä sitä muuta se yksi lämmin päivä viime perjantaina.
Mutta en minä jaksa ärsyyntyä kun ei se lämmitä yhtään :) Toppavaatteissa mennään!
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää ennemmin. Hän säät ja ilmat sallii ja aallot tainnuttaa jne. Jumalan käsissä tämäkin on.
Ei saatana. xD Hervotonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupäivällä -2 ja maat valkoisempina kuin joulukuussa, takapihalla uppoaa vielä polvea myöten hankeen. Kyllä tämä on kylmä kevät, eikä sitä muuta se yksi lämmin päivä viime perjantaina.
Mutta en minä jaksa ärsyyntyä kun ei se lämmitä yhtään :) Toppavaatteissa mennään!
Missä on vielä lunta? Turussa ei ole ollut ainakaan kahteen kuukauteen, silloin tällöin satanut lumikin on sulanut hetkessä pois. Olen kuvitellut että Lappia lukuunottamatta kaikkialta ovat jo lumet sulaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on vielä lunta? Turussa ei ole ollut ainakaan kahteen kuukauteen, silloin tällöin satanut lumikin on sulanut hetkessä pois. Olen kuvitellut että Lappia lukuunottamatta kaikkialta ovat jo lumet sulaneet.
Kuopiossa on. Meidän takapiha on vähän varjoissassa "poterossa" joten sulaa hitaasti, mutta aina aiemmin (on asuttu tässä 8v) on ollut vapuksi sula. Ja tien laidoilla on vielä ihan kunnon kinoksia siihen mihin on aurattu. Tiet on sulat, paitsi niinä päivinä kun sataa pari senttiä uutta lunta kuten tänään kun lapset teki tuossa "sulalla" etupihalla lumiukkoa :D
Ei ole tämä Suomen ilmasto kyllä enää yhtään itseäni varten. Se nyt vielä menisi jos olisi selkeät neljä eri vuodenaikaa, mutta tämä jatkuva harmaus ja märkyys ja kylmyys on mennyt yli sietorajojen aikoja sitten.
Itselläni mieliala on vielä todella voimakkaasti sidoksissa säähän - eikä se ole mikään tahdonalainen juttu. Lisäksi valon ja pimeyden epätasainen jakautuminen vuoden ympäri ei tee hyvää hormonituotannolle. Kärsin sekä kaamosväsymyksestä, että kevätväsymyksestä. Yötön yö on juhannuksen aikoihin kivaa, mutta lähinnä korpeaa kun nukkuessa on kuin päivä. Lämpimissä elokuun pimenevissä illoissa on mielestäni kaikkein paras tunnelma.
En ole vieläkään päässyt talvitakistani eroon. Sanokaa mitä sanotte, mutta kahdeksas kuukausi talvitakilla on ihan helvetin paljon liikaa.
Harmi kun täällä on työ ja läheiset. Jos tuleva kesä on samanlainen mitä viime vuonna, joudun vakavasti pohtimaan riittääkö ne enää pitämään minua täällä. Lennot kun ei paljoa nykyään maksa ja ainahan on netti!
Tällä hetkellä kestän tätä juuri ja juuri aivan pian koittavan äkkilähdön vuoksi.
Minusta tämä on aika kivaa säätä, jotenkin erikoista. Keli on kuitenkin plussan puolelle, mutta sade tulee kuuroluonteisesti lumena, eikä jää maahan ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Mieluummin lunta kuin vettä jos saa valita, paljon kivempi mennä ulkona. Minä pidän siitä kun yhtäkkiä saattaa tulla voimakaskin lumikuuro keskellä päivää ja sitten taas kirkastuu. Havupuut saa hetkellisesti tomusokerikuorrutteen, näyttää kauniilta. Hiutaleetkin on välillä erilaisia kuin talvella, välillä ovat ihan kuin sellaisia styrox-palleroita, hassuja. Yleensähän tämä on mennyt niin päin, että toukokuu on lämmin ja kesäkuu on kylmä ja sateinen. Nyt voi kerrankin olla hyvä mahdollisuus saada kunnon juhannuskelit, kun tämä tästä lopulta alkaa lämpenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu Turussa ei oo enää pysyvää lunta, mutta mielestäni ei voi puhua lumikuuroista "silloin tällöin" kun niitä lumikuuroja on tässä tullut pääsiäisestä alkaen lähes joka toinen tai joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu Turussa ei oo enää pysyvää lunta, mutta mielestäni ei voi puhua lumikuuroista "silloin tällöin" kun niitä lumikuuroja on tässä tullut pääsiäisestä alkaen lähes joka toinen tai joka ikinen päivä.
Mitä ne lumikuurot haittaa? Äskenkin tuli täällä Tampereella lumikuuro ja ulkona on 7 astetta lämmintä. Normaalisti sateet tulee tähän aikaan jo vetenä, mutta nyt on niin kylmää ilmamassaa liikkeellä, että sade tulee lumena maahan asti, mutta aurinko kuitenkin lämmittää ilman maanpinnalla reilusti plussan puolelle. Mieluummin minä otan nämä kevätsateet kuivana lumena kuin vetenä, jos kerran sataa tarvitsee.
Itse tykkään viileästi tuulenvireestä, mutta tämä on liian kylmä ja harmaa sää. Haluan jo kukkien kukkivan ja puiden vihertävän. Haluan mennä ulos ilman takkia ja nauttia kesäilmasta joka ei ole liian kuuma. Toivotaan, että nämä ilmat lämpenisivät.
N23
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa on yhtä lämmintä kuin ulkona päivällä. Jes.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tämä Suomen ilmasto kyllä enää yhtään itseäni varten. Se nyt vielä menisi jos olisi selkeät neljä eri vuodenaikaa, mutta tämä jatkuva harmaus ja märkyys ja kylmyys on mennyt yli sietorajojen aikoja sitten.
Itselläni mieliala on vielä todella voimakkaasti sidoksissa säähän - eikä se ole mikään tahdonalainen juttu. Lisäksi valon ja pimeyden epätasainen jakautuminen vuoden ympäri ei tee hyvää hormonituotannolle. Kärsin sekä kaamosväsymyksestä, että kevätväsymyksestä. Yötön yö on juhannuksen aikoihin kivaa, mutta lähinnä korpeaa kun nukkuessa on kuin päivä. Lämpimissä elokuun pimenevissä illoissa on mielestäni kaikkein paras tunnelma.
En ole vieläkään päässyt talvitakistani eroon. Sanokaa mitä sanotte, mutta kahdeksas kuukausi talvitakilla on ihan helvetin paljon liikaa.
Harmi kun täällä on työ ja läheiset. Jos tuleva kesä on samanlainen mitä viime vuonna, joudun vakavasti pohtimaan riittääkö ne enää pitämään minua täällä. Lennot kun ei paljoa nykyään maksa ja ainahan on netti!
Tällä hetkellä kestän tätä juuri ja juuri aivan pian koittavan äkkilähdön vuoksi.
Hei sinä! Olen kohtalotoverisi ja tuo olisi voinut olla itseni kirjoittama. Muutetaan yhdessä pois täältä.
Terveisin, toppatakki jo 8 kuukautta
Minullakin on vielä talvivaatteet ja villapipo käytössä. Kun pyörällä ajaa, niin siinä käy tuuli ja kun vielä sataa jäätävää lumimössöä päälle niin kyllä palentuisi kevätvaatteissa.