Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri pössyttelee

Kala28
11.05.2017 |

Olen nyt kahden vaiheilla, että vienkö lapun rappukäytävään, vai otanko yhteyttä suoraan taloyhtiöön vai pitääkö tällaisesta tehdä poliisille ilmoitus?

Siis seinänaapurini polttelee pilveä. Eikä mitään kerran viikossa, vaan päivittäin, monta kertaa päivässä. Asumme 20-luvun talossa, joten joka suunnasta vetää ja naapuriasuntojen äänetkin kuuluvat meille suunnilleen sisälle asti, no rappuun nyt ainakin.

Pilvi haisee jo rappukäytävässä, mutta pahinta on se, että haju tulee meille sisälle asuntoon. Meidän eteinen ja asuntoon kuuluva siis ei irrallinen vaatekaappi haisee silloin kun hän polttelee, ja mikä pahinta, makkariin tulee haju usein illalla kun olen nukuttamassa poikaa.

En enää siedä tätä tilannetta, en tosiaan haluaisi asua missään pilven keskellä.
Miten tällaista asiaa voi lähestyä? Onko mitään tehtävissä?
En tosiaankaan halua, että naapuri saa tietää minun tehneen mitään valitusta, sillä törmäämme aika usein rapussa. Kokemuksia, neuvoja, vinkkejä?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin sille lapun postiluukusta.

Vierailija
2/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama märinä... 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähesty _naapuria_. Pössyttelijät on muutoin niin harmittomia että antakaa oikeasti niiden olla. Ehkä hän voi siirtyä lussuttamaan johonkin mistä haju ei leviä niin herkästi.

Vierailija
4/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit laittaa lapun, että valitettavasti meille tulee asunnostasi voimakasta tuoksua ja toivot että naapuri voisi korjata asian jotenkin. Tää on toimivaksi todettu.

Vierailija
5/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin pois asunnosta jonne kantautuu mikä tahansa haju naapurista. Ilmanvaihto ei toimi oikein.

Vierailija
6/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos naapurisi olisi somali ja polttaisi päivittäin suitsuketta? Et voisi asialle mitään. Asunnon ilmanvaihto kuntoon tai muutto toiseen asuntoon on oikea ratkaisu.

Vierailija
7/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika hörhöltä itsekin. Siis en oikein usko että savu tulee teille johonkin eteisen kaappeihin ja vaatteisiin. Polttaako naapuri siis sisällä vai onko tuossa 20-luvun talossa parvekkeet? Jos rapussa haisee niin eikö kaikki naapurit ole kiinnittäneet siihen huomiota? Jos polttaa sisällä niin siitähän jää kyllä asuntoon melkoiset hajut.

Vierailija
8/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tasan tule haju teidän asuntoon. Vittu pliis.

Vierailija
9/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna pössytellä. Vittuako sulle kuuluu?

No kyllä muakin vituttaisi jos mun asunto haisisi 24/7 pilveltä naapurin polttelun takia vaikka muuten mua ei voisi vähempää kiinnostaa muiden huumeidenkäyttö.

Vierailija
10/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin rikosilmoitus. Soita vaikka 112 ja kiirehdi, että lapsi oireilee naapurin huumeista. 

Vierailija
11/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilijöille tiedoksi, että haju todellakin tulee sisälle ja vaatekaappeihin. Tiedoksi vaan, että sitä on ollut todistamassa pojan synttärivieraat, lähes 20 ihmistä. Ja vahvimmillaan se haju on juurikin meidän vaatekaapissa, jonka toisella puolella on tän tyypin asunnon eteinen.

Ja kyllä, tämä naapuri polttaa sisällä, tietenkin. Eihän haju muuten tänne kantautuisi.

Vierailija
12/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika hörhöltä itsekin. Siis en oikein usko että savu tulee teille johonkin eteisen kaappeihin ja vaatteisiin. Polttaako naapuri siis sisällä vai onko tuossa 20-luvun talossa parvekkeet? Jos rapussa haisee niin eikö kaikki naapurit ole kiinnittäneet siihen huomiota? Jos polttaa sisällä niin siitähän jää kyllä asuntoon melkoiset hajut.

Asunnossa on parveke, mutta olen aivan satavarma, että polttaa sisällä. Ja aivan varmana haju jääkin asuntoon. En osaa sanoa naapureista, hänellä on vielä toinen seinänaapuri, täytyisi kysyä.

Vierailija
13/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin pois asunnosta jonne kantautuu mikä tahansa haju naapurista. Ilmanvaihto ei toimi oikein.

Tämä onnistuu vasta syksyllä. Vuoden vuokrasopimus.

Vierailija
14/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin rikosilmoitus. Soita vaikka 112 ja kiirehdi, että lapsi oireilee naapurin huumeista. 

Ja jos kerran naapuri polttaa eteisessä niin hajuhan on varmaan sitten varsin voimakkaana todettavissa tuon pössyttelijän asunnossa. Tiedän itse parveke pössyttelijöitä mutta kai sitä jotkut sisälläkin sitten.

Vierailija
15/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaatekaapissa ilmanvaihtohormi? Ei kai se haju muuten sinne pääse? Jos naapuris kasvattaa pilveä vaatekaapissa ja ilmanvaihto on sama sun kaappiisi, niin haju siellä on ymmärrettävää. Seinän läpi se haju ei tule tai sitten kannattaa jo paeta koko asunnosta.

Vierailija
16/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että ei uskalla polttaa parvekkeellaan, koska parvekkeet ovat hyvin lähellä toisia ja täysin avoimia.

Vierailija
17/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala28 kirjoitti:

Olen varma, että ei uskalla polttaa parvekkeellaan, koska parvekkeet ovat hyvin lähellä toisia ja täysin avoimia.

Taidat asua syrjäseudulla. Stadissa tuo ei ole ongelma tai piiloteltava asia, ellei nyt liian virkaintoisen kytän naapuriksi ole joutunut. Kävele hetki millä tahansa asuinalueella Helsingissä, niin kyllä tuoksuu niin rikkaiden kun köyhien akkunan alla.

Vierailija
18/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihan rehellisesti lappu. Se tyyppi saisi silloin olla ihan kiitollinen, ettet soita isännöitsijälle/vuokranantajalle/poliisille. Tuskin saat harmia osaksesi, kun ystävällisesti ilmoitat, että "tuoksut" kulkeutuvat muihin asuntoihin.

Pilven hajua nyt ei vaan voi verrata naapurin suitsukkeisiin tai ruoanlaiton hajuihin. Koska aine on edelleen laitonta, ei naapureiden tarvitse joutua sitä haistelemaan. Itsellänikään ei ole mitään sitä vastaan, jos joku polttaa. Silti en haluaisi oman asuntoni haisevan. Kodin pitää tuoksua raikkaalta, ja sinne pitää voida ilman häpeää päästää sukulaisia, ystäviä tai vaikka huoltomies!

Sisällä polttaminen on kyllä niin idioottimaista. Kävisi edes pihalla jossain nurkan takana. Ei varmaan itse tajua vahvaa hajua tai luottaa siihen, ettei naapuri uskalla käräyttää.

Vierailija
19/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihmeelliset vaatekaappisysteemit teillä. Onko kenties joku salaovi vielä naapuriin tuosta vaatekaapista Narnian tyyliin?

Vierailija
20/73 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala28 kirjoitti:

Taidat asua syrjäseudulla. Stadissa tuo ei ole ongelma tai piiloteltava asia, ellei nyt liian virkaintoisen kytän naapuriksi ole joutunut. Kävele hetki millä tahansa asuinalueella Helsingissä, niin kyllä tuoksuu niin rikkaiden kun köyhien akkunan alla.

Asun Helsingissä, kantakaupungissa.