Näillä oireilla, mikä mulla voisi olla?
Mainittakoon alkuun, että mulla on niskahartia-seutu jumissa, ja syön paniikkihäiriöön lääkkeitä. Mutta siis, nämä ilmenneet ny tämän vuoden puolella etenkin;
- huonomuistisuus, vaikea keskittyä asioihin, välillä iha poissaoleva olo
- heikotuskohtaukset
- etovaa oloa etenkin aamuisin
- tosi usein päänsärkyä/ pään kiristystä
- yleinen voimattomuus
- ruokahaluttomuus
- aloitekyvyttömyys
- huimausta/pyörrytystä
- ns.sumeaa oloa, välillä taas tosi tarkka olo
Voiko johtua iha vaa lihasjumeista, paniikkihäiriöstä, lääkkestä ja huonosta nukkumisesta? Pelottaa etä jotain onkin vialla.
Pää on magneettikuvattu joulukuussa 2015 ja tt-kuvattu syyskuussa 2016.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla lihasjumin lisäksi (ja siitä johtuvaa) lievää migreeniä?
Tällä.hetkellä tykyttää vasenta puolta :/ migreeniä ei oo kukaan lääkäri todennu. Välillä särkee oikea puoli ja välillä molemmat/koko pää. -ap
Migreeni on monesti toispuoleista (ja välillä särkysi voi olla "pelkkää" jännityspäänsärkyä). Nuo sumuiset olot, etomiset ja sanojen sekoitukset kivun lisäksi voivat olla migreenin oireita. Kysypä migreenin mahdollisuudesta seuraavalla kerralla lääkäriltä. Ehkä saisit kokeeksi kohtauslääkkeen...
Täytyy tämäkin ottaa puheeksi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on täysin samat oireet hartiajumia myöden paitsi ruokahaluttomuus. Aamuisin aina sellainen ällöttävä brain fog eikä se siitä päivänmittaan juuri parane. 🙁
Höh :( ootko lääkäris käyny? -ap
Vierailija kirjoitti:
Teetkö töissä kuinka pitkiä päiviä, onko työsi ylikuormittavaa tai onko työilmapiiri huono? Itselläni oli ihan samanlaisia oireita ennen kun sain burn outin, ja jouduin työuupumuksen takia parin kuukauden sairaslomalle.
En oo työelämässä tällä hetkellä, kovasti töitä etsinyt kyllä. -ap
Syön illalla yleensä kulhollisen jugurttia banaanin ja ruisleivän kera. Säännöllisen otan pari tuntia ennen nukkumaanmenoa ja toisen tarvittaessa. Ensimmäistä syönyt vajaa puoli vuotta ja toista muutaman viikon.
Saan paniikkikohtauksia viikottain, välillä useammankin. -ap