Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Voiko ulkomailta tuotu lääkäri muka tietää suomalaiset käypähoitosuositukset yms. asiat?

Vierailija
11.05.2017 |

Eli mulla on aika ulkomaalaiselle lääkärille- Googlasin tätä henkilöä ja hänellä on kaikenlaisia some tilejä käytössä. Tiedän että hän on käynyt lääkiksen arabimaassa, ja ollut vasta pari vuotta suomessa, on kyllä korkeasti kouluttautunut, mutta silti epäilyyttää että miten ihmeessä voi parissa vuodessa oppia koko suomen kielen joka on maailman yksi vaikein kieli, samoin kaikki suomalaisen terveydenhoidon asiat, kuten käypähoitosuositukset? Hän on nuori kaveri. Myöskän arabiassa ei miehet tutki naisia joten miten hän osaisi joitan gynekologisia juttuja ollenkaan tutkia? Mitä pitäisi ajatella?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistähän ne suositukset näkee. Voit katsoa itse valmiiksi ja kertoa lääkärille.

Vierailija
2/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistähän ne suositukset näkee. Voit katsoa itse valmiiksi ja kertoa lääkärille.

TÄH? Nyt on vähän monimutkaisemmista sairauksisat kyse, pitäisi tehä tutkimuksia yms, en kai mä mikään lääkäri ala olleen?? Mistä sille sitten edes palkka juoksee jos potilaat tekee sen työt? No johan on vitsi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaihtaa lääkärin suomalaiseen lääkäriin.  Missä lääkäri on, terveyskeskuksessa, sairaalassa?  Nykyään saa lääkärin vaihtaa ihan soittamalla.  Minä olen vaihtanut pari kertaa minulle ehdotetun lääkärin.  Ei tarvitse mennä kenellekään kenelle ei halua.  Jopa hoitopaikan voi valita.  Menetkö terveyskeskukseen gynekologisista vaivoista?   Muutama kymppi kela korvauksen jälkeen ja pääset oikealle gynekologille, ihan kenelle haluat.

Vierailija
4/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla parempikin lääkäri kuin suomalainen. Hoitaa sairautta eikä oireita, niin kuin käypähoidoissa tehdään.

Vierailija
5/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄH? Nyt on vähän monimutkaisemmista sairauksisat kyse, pitäisi tehä tutkimuksia yms, en kai mä mikään lääkäri ala olleen?? Mistä sille sitten edes palkka juoksee jos potilaat tekee sen työt? No johan on vitsi!!

No eihän sillä sitten ole merkitystä, tunteeko suomalaiset käypähoito suositukset, jos ne ei sinun tapauksessa auta. En olisi huolissani, ellei sairautesi ole sellainen, jota ei esiinny muualla, kuin Suomessa.

Vierailija
6/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi vaihtaa, muille ei olut aikoja. Toiselle olisi pitänyt 1, 5 k jonottaa. Ei muita koko alueellani. Aluetta ei saa vaihtaa, yritetty on (ellei siis matkusta toiseen kaupunkiin hoitoon) .Yksityiselle ei ole rahaa, gyne ottaa 20 min 100 euroo ja lisät päälle.Muutekin on kyse monista muistakin oireista jotka ei ole gynekologisia. 

Vierailija
7/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa tulee olemaan vaivasi selittäminen. Minä kerroin kipeästä kyynärpäästä, lääkäri halusi hoitaa nilkkaa.

Vierailija
8/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mulla on aika ulkomaalaiselle lääkärille- Googlasin tätä henkilöä ja hänellä on kaikenlaisia some tilejä käytössä. Tiedän että hän on käynyt lääkiksen arabimaassa, ja ollut vasta pari vuotta suomessa, on kyllä korkeasti kouluttautunut, mutta silti epäilyyttää että miten ihmeessä voi parissa vuodessa oppia koko suomen kielen joka on maailman yksi vaikein kieli, samoin kaikki suomalaisen terveydenhoidon asiat, kuten käypähoitosuositukset? Hän on nuori kaveri. Myöskän arabiassa ei miehet tutki naisia joten miten hän osaisi joitan gynekologisia juttuja ollenkaan tutkia? Mitä pitäisi ajatella?

Ulkomaalaiset lääkärit saavat paljon anteeksi mitä suomalaisen lääkärin täytyy opiskella joten ovat nopeammin töissä.

Vierailija
9/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisitko vaan siihen ammattitaitoon, ja tiedoksi että Suomi ei todellakaan ole vaikeimpia kieliä oppia.

Vierailija
10/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa tulee olemaan vaivasi selittäminen. Minä kerroin kipeästä kyynärpäästä, lääkäri halusi hoitaa nilkkaa.

Tuttua. Niskajumista passitetaan gynekologille:)

Vierailija
11/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran arabilääkäri.  Olen nainen, mutta sillä ei ole nyt merkitystä.  Ei osannut mitään, piti koko ajan kysyä toiselta, ei ollut oikeastaan mitään hyötyä minulle hänestä.   Ei pitäisi antaa pitää vastaanottoa sairaalassa henkilön joka ei vielä taida ollenkaan hommia.  Ymmärrän että pitää harjoitella mutta en halua että minun vakavilla vaivoillani harjoitellaan.  Onneksi on tämä oikeus vaihtaa lääkäriä.  Jos on sairaalassa vaihtaminen ei onnistu mutta poliklinikalla voi vaihtaa jos siellä on muita lääkäreitä kun ilmoittaa hyvissäajoin etukäteen vaihtohalustaan.  Usein ei ole lääkärin nimeä mainittu kutsussa mutta voi soittaa ja kysyä kuka lääkäri on ja sitten vaihtaa.  Minulle on kyllä käynyt että kun menet polille niin se luvattu vaihdettu lääkäri ei olekaan paikalla vaan on joku muu jota ei olisi halunnut.  Minusta tuossa tapauksessa pitää  sairaalasihteerin soittaa ja ilmoittaa että potilas  voi halutessaan vaihtaa ajan.

Vierailija
12/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni kyllä parhaat kokemukset nimenomaan ulkomaalaista lääkäreistä. Ja lääketiede on paikoin ulkomailla myös kehittyneempää ja tavallaan myös laajempaa mitä Suomessa. Suomessa tungetaan pillereitä joka vaivaan, myös sellaisiin jotka ovat ruokavaliosta johtuvia sairauksia.... Mene nyt vaan kiltisti sille lääkärille...

Vierailija
13/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä arabiassa ei mieslääkäri hoida naisia?

Mene lääkärille ja jos tuntuu että ei ole ammattitaitoinen tai on kielimuuri niin vaadi toinen lääkäri. Oma lääkärini on supisuomalainen nuori nainen ja todella ammattitaidoton. Kielimuuria ei ole mutta siinäpä ne hyvät puolet sitten olivatkin.

Vierailija
14/14 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä pitää olla lääkärinoikeudet suomessa ja hyväksytty tutkinto joten sen suhteen asia on siis kunnossa. Hän myös tutkii naisia koska on tullut Suomeen töihin joten huolesi ovat siis turhia ennakkoluuloja noiden suhteen. Sitten se ikävämpi asia on yleensä aika heikko kielitaito mutta kyllä he työnsä osaavat tehdä. Valitettavasti terveyskeskuksista saadut asiakkaan mielestä "huono diagnoosi" tai lähetteen saamatta jättäminen tulkitaan heti ulkomaalaistaustaisen lääkärin viaksi eikä ymmärretä että kyse on yleensä kunnallisista säästöistä ja suosituksista mitä lääkäri yrittää noudattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän