Poikaystävä inttää, että haluaisi yhteisen facebook-tilin ja minun pitäisi poistaa omani
On nyt monta viikkoa hokenut tuota ja syyttää että minulla on jotain salattavaa jos en suostu. Mutta mielestäni esimerkiksi ystävieni minulle luottamuksella kerrotut jutut eivät kuulu muille, edes poikaystävälle. Ei niin, että tarkoituksella pimittäisin häneltä asioita.
Kukin tavallaan, mutta minulle tuollainen symbioosi-tili ei sovi/tunnu hyvältä?
Kommentit (38)
Minun eksäni kertoi minulle sähköpostin salasanansa ja pankkikortin tunnuslukunsa, koska pariskunnalla ei kuulemma saa olla salaisuuksia. En suostunut kertomaan omiani, koska en kerro niitä kenellekään. Hänen oli vaikea käsittää sitä, että jotkut asiat vain ovat henkilökohtaisia ja omia.
Hän halusi myös tietää, ajattelenko muita miehiä ja näenkö heistä unia. Sanomattakin oli selvää, että tyyppi oli sairaalloisen epävarma ja mustasukkainen. Juu ei kiitos tuollaiselle.
En kyllä suostuisi. Minulla ei ole mitään salattavaa, mutta haluan silti jutella ystävien kanssa fb:ssa niin että hänelle säilyy luottamus minuun että ne jutut luen vain minä.
Tuo on hyvin vaarallinen merkki, sano että ei kiitos ja jätä herra etsimään uutta rinsessaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa niin teinipissis touhulta, että ensi viikolla teillä on jo ihan muut jutut mielessä. Joten perusta vaan sen sun jannun kanssa yhteinen fb-tili, mutta et kyllä luovu omastasi.
Kuulostaa kylläkin muslimi/mustalais-touhulta. Teinipojat ei ikimaailmassa tekis yhteustä tiliä, kun ei enää vois tykkäillä Pameloiden kuvista :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytön ajatus mielestäni. Parisuhteeseen kuuluu tietty yksityisyys ja nimenomaa tuo, kun sanoit ettet halua jakaa kavereiden kanssa luottamuksellisia keskusteluita poikaystäväsi kanssa on iso syy, miksi ei pidä jakaa esimerkiksi tuota facebookia kumppanin kanssa.
Minulla on ystävä, joka jakaa ihan kaiken miehensä kanssa ja tämän ystävän kanssa voi luottamuksellisia (eli asioita, joita en halua hänen miehensä korviin) jakaa ainoastaan kasvotusten, kun koskaan ei tiedä, onko mies lukenut vaikkapa viestiketjumme. Eikä kyse ole siitä, että puhutaan ystävän "salaisista" asioista vaan minun henkilökohtaisista asioistani..
Niin siis tiedäthän, että se ystäväsi lavertelee myös ne kasvotusten kerrotut jutut sille miehelleen?
Mistä tää mies on kotoisin? Tiedän että Etelä-Euroopassa on ollut semi yleistä, että pariskunnilla on yhteinen fb-tili.
Mutta joo itse en ainakaan suostuisi.
Juu, mun eksä halusi samaa. Hänellä oli 2 profiilia facessa ja sanoi tietysti poistavansa sen toisen, mutta toiseen oli unohtanut salasanan ja muutenkin se oli vaan pelitili.. Sanoin että ylläpito voi poistaa sen kun pistät viestiä, vastaus "en jaksa ja mitä väliä kun en käytä sitä ikinä??" joo jäi pettämisestä kii myöhemmin :D
Keillä alle 60-vuotiailla edes on yhteinen FB-tili? Hölmöä ja hankalaa, ainakin jos käyttää FB:tä yhtään enempää. Kavereiden kanssa kommunikointi ja ryhmiin liittyminen ja ylipäätään mikään kommentointi niin ei toimi yhteisen profiilin kanssa…. Mikä ihme voi olla nuoren ihmisen motiivi yhteiselle FB-tilille, muuta kuin toisen kontrollointi. Soittaa hälytyskelloja kyllä
En ymmärrä tuollaisia symbioottisia alkulima-suhteita. Luulisi että jokainen ihminen haluaisi olla oma yksilönsä.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko manneja?
Olin tulossa kysymään samaa. :D
Vierailija kirjoitti:
On nyt monta viikkoa hokenut tuota ja syyttää että minulla on jotain salattavaa jos en suostu. Mutta mielestäni esimerkiksi ystävieni minulle luottamuksella kerrotut jutut eivät kuulu muille, edes poikaystävälle. Ei niin, että tarkoituksella pimittäisin häneltä asioita.
Älä suostu ja ota etäisyyttä tuohon symbioosi-ihmiseen. Tuollainen ei ole normaalia parisuhdetta vaan osoitus siitä että se kuvittelee sun olevan omistettavaa ja kontrolloitavaa irtaimistoa. kohta sun kaverit ei enää kelpaa ja huomaat olevasi täysin eristetty.
Ota jalat alle ja juokse kun vielä voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
outoa... pitäsikö tää neropatti kuitenkin oman tilinsä?
Pitäisi ja perustelee sen sillä että kuuluu siellä vaan peliryhmään eikä juttele henkilökohtaisia asioita.
Ap
Se valehtee. Tuo on oiva osoitus kaksoisstandardista: Itselle suodaan enemmän oikeuksia kuin toiselle. Älä suostu vaan laita ukko jäähylle. Sulla on ja pitää olla tismalleet samat oikeudet kuin poikkiksella.
Minusta kuulostaa siltä, että poikaystävä haluaa symbioosin jossa ei ole sijaa yksilöille. Haluatko sinä olla yksilö, jolla on myös oma tilansa sen lisäksi, että rakastaa ja jakaa elämänsä toisen kanssa? Jos et niin poista faceprofiili ja aloita uusi yhteisprofiili. Jos taas haluat niin poista poikaystävä elämästäsi ja aloita uusi elämä, johon aikanaan varmasti löytyy joku, jonka mielestä kaksi yksilöä muodostavat parisuhteen, eivät sulaudu symbioosiksi vailla omaa yksilöllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ei ei. Poikaystäväsi kontrolloi nyt sinua. Tällainen juuri nimenomaan johtaa siihen, että omat ystäväsi kaikkoavat. On selkeästi mustasukkainen ja kontrolloiva tyyppi: mieti nyt vakavasti tosissasi, haluatko tällaisen elämän? Sinulle käy kuin Pokka pitää Richardille: kohta hän selittää, että et tarvitse edes avainta omaan kotiisi, kun mitä sillä teet? Yhteinen riittää! Ettehän koskaan kulje erillänne (sinä et saa olla irti.... kun olet niin epäluotettavaa sorttia....)
.
Yksi omista ystävättäristäni suostui mm. yhteisiin s-posteihin: Miten minä muka täysin tätä miestä tuntemattomana olisin kertonut juttujani hänellekin? Eli en sitten enää pistänyt postia. Ystävän olin tuntenut 2. luokalta alakoulusta eli yli 10 vuotta tuossa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
outoa... pitäsikö tää neropatti kuitenkin oman tilinsä?
Pitäisi ja perustelee sen sillä että kuuluu siellä vaan peliryhmään eikä juttele henkilökohtaisia asioita.
Ap
Se valehtee. Tuo on oiva osoitus kaksoisstandardista: Itselle suodaan enemmän oikeuksia kuin toiselle. Älä suostu vaan laita ukko jäähylle. Sulla on ja pitää olla tismalleet samat oikeudet kuin poikkiksella.
No juuri näin: todella kontrolloiva ja mustasukkainen tyyppi. Se alkaa aina pienestä. Kahden vuoden päästä et saa edes liikkua asunnon ulkopuolella yksin (tai ilman vahtia; kontrollia - esim. reitti puhelimessa hänelle missä menet, soittovalmius 7/24 että voi aina tarkistaa missä olet ja mitä teet). Yksikin mies valjasti kaverinsakin tsekkailemaan, missä tyttöystävä liikkui - jos sai luvan käydä R-kioskilla, niin siellä tuli "tuttuja" vastaan eli poikaystävän kaveri oli vakoilemassa ja antamassa raporttia.
.
Mieti nyt todella tarkkaan millaisen elämän haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa niin teinipissis touhulta, että ensi viikolla teillä on jo ihan muut jutut mielessä. Joten perusta vaan sen sun jannun kanssa yhteinen fb-tili, mutta et kyllä luovu omastasi.
Kuulostaa kylläkin muslimi/mustalais-touhulta. Teinipojat ei ikimaailmassa tekis yhteustä tiliä, kun ei enää vois tykkäillä Pameloiden kuvista :D
Kyllä näitä on ihan Suomi-junteissakin. Sairaalloisen mustasukkaisia kontrolloijia.
Tässä ketjussa kontrollovista poika/tyttöystävistä, mustasukkaisuudesta.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairaim…
Liian läpinäkyvä provo, sori. Ennen näissä ollut muuten ihan sama asetelma, mutta miehen vaatimus joku eri. 99 % provoja. Kyllästyttää.