Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lääkäriltä normaalia kyselyä ja mikä menee jo oudon puolelle? (Mietityttää erään lääkärin kyselyt)

Vierailija
10.05.2017 |

Olen käynyt samalla lääkärillä n. Kerran-pari vuodessa nyt 2 vuoden ajan. Mietinkin, että mikä on normaalia kyselyä ja mikä ei?

Lääkäri kyseli tänään, että missä asun ja kun sanoin kaupunginosan niin kysyi tarkemmin missä päin.

Kerran tämä lääkäri tuli minua ja äitiäni lenkillä vastaan ja äitini kävi vähän tämän jälkeen hänen vastaanotollaan ja tämä lääkäri oli kysynyt äidiltäni, että asuuko se tyttösi siellä ja siellä. On myös kerran soittanut äidilleni ja kysynyt, että onko tyttäresi tulossa vastaanotolle sovittuna aikana???

Olen siis jo 20 vuotias ja en asu kotona ja vaikka asuisinkin, niin ei kai lääkärin asia ole soitella ja kysellä tuollaisia?

Hän on täällä suht pienessä kaupungissa paras lääkäri ja siksi olen hänelle aikoja varannut, mitta nyt taidan vaihtaa, vai mitä olette mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä 20-v käy näin usein lääkärissä

22/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan henkilökohtainen asia. Nuorikin voi sairastaa kroonisesti, esim. tuki- ja liikuntaelinsairaudet, synnynnäiset sairaudet jne. Se, että on nuori, ei tarkoita automaattisesti, että on terve.

Yt. Nuorena selkärankareumaan sairastunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olin työterveyslääkärissä kerran selkäkivun takia ja vanhempi mieslääkäri pyysi minua riisumaan housut pois.

en riisunut, ja se käynti päättyi siihen ja poistuin paikalta.

sitten tuttavani oli käynyt työterveyslääkärillä puhumassa masennuksestaan, niin oli tulkinnut lääkärin hoidon vähän liian läheiseksi, ja sieltä tuli että noh voidaanhan me lopuksi vielä halata vai mitä? ota siitä nyt selvää, oliko asiallista vai ei. itse en halaile lääkäreitä.

Minä haluaisin halata lääkäreitä.

Vierailija
24/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1056 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan henkilökohtainen asia. Nuorikin voi sairastaa kroonisesti, esim. tuki- ja liikuntaelinsairaudet, synnynnäiset sairaudet jne. Se, että on nuori, ei tarkoita automaattisesti, että on terve.

Tuossa tapauksessa ei mennä kaupungin mukavimmalle lääkärille vaan sille, joka tietää eniten reumasta.

Vierailija
25/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mahdollisesti jotenkin holhouksenalainen tai vajaavaltainen, aloittaja?

Vierailija
26/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet mitä hän kyselee sinulta, ja vastaat heti kuuluvalla äänellä kuten kuuluukin. Piste. Lääkärillä on kuitenkin sinua parempi tutkinto.

Vierailija
27/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime vuonna 27 krt lääkärissä kroonisen sairauden takia. T.19v

Vierailija
28/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ! Ei ole asiallista. Hän ei tiedä edes sitä rajaa ettei äidillesi saa kertoa käynneistäsikään! Onko tuo oikea lääkäri ihan totta?

Vierailija
29/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olin työterveyslääkärissä kerran selkäkivun takia ja vanhempi mieslääkäri pyysi minua riisumaan housut pois.

sitten tuttavani oli käynyt työterveyslääkärillä puhumassa masennuksestaan, niin oli tulkinnut lääkärin hoidon vähän liian läheiseksi, ja sieltä tuli että noh voidaanhan me lopuksi vielä halata vai mitä? ota siitä nyt selvää, oliko asiallista vai ei. itse en halaile lääkäreitä.

se on ihan ok jos susta tuntuu siltä. tuossa tilanteessa mistä kerroin, oli lääkärin ja potilaan välillä ollut jo "jotain flirttiä aiemmin tms" jonka jälkeen tuli ehdotus lääkäriltä halaukseen, ja koen että se oli häneltä epäammatillista, sillä itse asiassa se potilas eli tuttavani otti asian väärin, ja ihastua paukautti todella syvällisesti sitten lääkäriinsä jne tuli vaikeuksia.

että parempi että ystävät halailee, ja muut ammatilliset ihmissuhteet pidetään ammatillisina.

Vierailija
30/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Henna?

Vierailija
31/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä1056 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa ei mennä kaupungin mukavimmalle lääkärille vaan sille, joka tietää eniten reumasta.

anteeksi vaan, mutta sinähän se kaiken kaikesta tiedät. kiitos nyt kuitenkin. 

terv. aloittajan puolesta vähän loukkaantunut

Vierailija
32/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime vuonna 27 krt lääkärissä kroonisen sairauden takia. T.19v

tsemppiä hei, olet vahva. koita jaksaa!

Vierailija
33/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelen kyllä, että aloittajalla on joku erityistilanne, minkä vuoksi lääkäri kyselee.

Olet mahdollisesti hiljattain muuttanut, eli osoitetietosi eivät ole ajan tasalla?

Ja jos olet sairastanut jotain sellaista kuin vaikea mielenterveysongelma, nuoruusiästä asti vaikea anoreksia, muu sellainen tilanne joka on tehnyt sinusta hyvin riippuvaisen vanhempiesi hoivasta ja huollosta, ja lääkärisi tuntee myös vanhempasi, niin tämä kaikki tekee tilanteesta ymmärrettävämmän.

Miten musta nyt tuntuu että et kerro kaikkea. Ei ne lääkärit yleensä erityisemmin ole potilaiden yksityisasioista kiinnostuneempia kuin heidän työnsä puolesta pitää olla.

Vierailija
34/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää enemmänkin se, miksi ap käy noin usein lääkärillä. Yksityisellä kaiken lisäksi, koska terveyskeskuksessa ei voi valita. Ikää 20v ja tämän tästä lääkärillä!

Miten niin usein? Kerran - pari 2 vuoden aikana. Eihän se ole paljon. Ensin vaikka poskiontelotulehdus talvella, sitten allergiaa kesällä, talvella liukastuminen ja nilkka venähtää, kesällä aurinkoihottuma, siinähän se jo on kertynyt.

Vierailija
35/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri selkeästi himoitsee sinua

Vierailija
36/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on epäily siitä, että esim. välilevyprolapsin vuoksi on hermo puristuksissa, niin peräaukon tonuksen tunnustelu on ihan asiallista. Itselleni on niin tehtykin päivystyksessä välilevyn pullistumaan liittyen. Lisäksi selkäongelmien tutkimisessa potilaan kyllä pitäisi olla alusvaatteisillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä