Viisihenkinen perhe söi 1,7kg perunoita ja 1,5l kananmunakastiketta
Näin siis meillä.
Järkyttävä määrä. Lapset teini-iässä ja ruokaa menee isoja määriä!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Oisit laittanut lihaa niin ei menisi tuollaista höttö paskaa niin järkyttäviä määriä
No kai sitä nyt välillä voi syödä
muutakin. Ei tän päivän yksi ateria poissulje lihan syömistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on kananmunakastike?
Meidän perheen lempiruokaa .. tai yksi lempiruoista :)
Vaalea kastike jossa silputtua kananmunaa.
Ap
Perunaa taidatte rakastaa? Kastike määrä ei niin hurja.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunakastike?
🥚🥚🥚🥚🥚
Vierailija kirjoitti:
Kananmunakastike?
Valkokastike jossa on paloiteltuja keiteetyjä munia. KVG ensi kerralla, ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, perunaa menee paljon .. :) mietin just että kastikemäärä on ollut isompi koska itse maitoa siis meni sen 1,5 litraa .. kananmunia yhteensä 14.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Valkokastike keitetyillä kananmunilla?
Öö, no onko ihme jos mitään muuta ei ollut tarjolla? Voit laskea ravintoarvot lapsillesi tuosta hutusta. Kaikenlaista ne äidit lapsilleen syöttää.
Mä tein makaronilaatikon. Minä ja kaksi murrosikäistä. Melkein kaikki meni.
Vierailija kirjoitti:
Öö, no onko ihme jos mitään muuta ei ollut tarjolla? Voit laskea ravintoarvot lapsillesi tuosta hutusta. Kaikenlaista ne äidit lapsilleen syöttää.
Joo meillähän ei siis koskaan syödä mitään muuta.
Onnea vaan itsellesi ravintoarvojen laskemiseen ..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, perunaa menee paljon .. :) mietin just että kastikemäärä on ollut isompi koska itse maitoa siis meni sen 1,5 litraa .. kananmunia yhteensä 14.
Ap
Munarikastakin kastike on Marttojen ohjeessa tuohon määrään laitettaisiin munia 6 kpl.
Paljonko ne veti salaattia tai muuta kasvista tuohon päälle?
Kunnon peasent ruokaa. Toki munat on terveellisiä, mutta perunasta en sano mitään, en ainakaan kehuja.
Halpaa ja hyvää. Onhan se hyvä edes joskus ruokkia ipanat kunnolla, että jaksavat kasvaa ja kehittyä. Samalla saa itsekkin vatsansa täyteen. :D
Vierailija kirjoitti:
Mä tein makaronilaatikon. Minä ja kaksi murrosikäistä. Melkein kaikki meni.
Saisko tarkennusta? Käytitkö 300g j.lihaa vai 1000g? Ja puolikkaan pussin makaronia vai kaks pussia?
Hah, tulee mieleen se makaronilaatikko-häät. :D
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ne veti salaattia tai muuta kasvista tuohon päälle?
Ei yhtään.
Ap
Ihmetyttää kyselyt, mitä on kananmunakastike. Jopa meidän työpaikkaruokalassa joskus ollut kalalle kastikkeena. Tykkään, pitäisikin tehdä kotona perunoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole elänyt, jos et ole koskaan syönyt kananmunakastiketta.
Mielestäni ihan rehellisesti maailman paras ruoka, jota voisin syödä vaikka koko loppuelämäni joka ikinen päivä, jos ei olisi niin kaloririkasta enkä olisi niin käsi keittiössä, että polttaisin sen todennäköisesti pohjaan.
Mutta Ap, itsehän herkuttelisin yksin +500g sekä perunoita että kastiketta, että onkos ihmekään jos viideltä hengeltä moinen satsi menee.