Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lääkäriltä normaalia kyselyä ja mikä menee jo oudon puolelle? (Mietityttää erään lääkärin kyselyt)

Vierailija
10.05.2017 |

Olen käynyt samalla lääkärillä n. Kerran-pari vuodessa nyt 2 vuoden ajan. Mietinkin, että mikä on normaalia kyselyä ja mikä ei?

Lääkäri kyseli tänään, että missä asun ja kun sanoin kaupunginosan niin kysyi tarkemmin missä päin.

Kerran tämä lääkäri tuli minua ja äitiäni lenkillä vastaan ja äitini kävi vähän tämän jälkeen hänen vastaanotollaan ja tämä lääkäri oli kysynyt äidiltäni, että asuuko se tyttösi siellä ja siellä. On myös kerran soittanut äidilleni ja kysynyt, että onko tyttäresi tulossa vastaanotolle sovittuna aikana???

Olen siis jo 20 vuotias ja en asu kotona ja vaikka asuisinkin, niin ei kai lääkärin asia ole soitella ja kysellä tuollaisia?

Hän on täällä suht pienessä kaupungissa paras lääkäri ja siksi olen hänelle aikoja varannut, mitta nyt taidan vaihtaa, vai mitä olette mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta asialliselta toiminnalta, vaihtaisin.

Vierailija
2/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, mutta pikkukaupungissa pikkukaupungin meiningit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, kyllähän ne Housessakin käyvät kotonasi ja tutkivat jääkaappisi sillä välin kun olet itse sairaalassa ym.

Vierailija
4/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkäri vaivautuisi kysymään kun perustietolomakkeelta näkee osoitteesi?

Vierailija
5/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä normaalia toimintaa lääkäriltä. Eikä edes jos on kyse ala-ikäisestä ole lääkärin asia että soittelee kotiin onko tulossa vastaan otolle oikeaan aikaan. Kannatttaa vaihtaa lääkäriä äkkiä. Se saattaa olla joku pervo tai muuten vaan sekasin.

Vierailija
6/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumpetti kirjoitti:

Ei ole kyllä normaalia toimintaa lääkäriltä. Eikä edes jos on kyse ala-ikäisestä ole lääkärin asia että soittelee kotiin onko tulossa vastaan otolle oikeaan aikaan. Kannatttaa vaihtaa lääkäriä äkkiä. Se saattaa olla joku pervo tai muuten vaan sekasin.

Niin, en tiedä hän on ilmeisesti perheellinen ihminen. Mutta vaihdan kyllä varmaankin lääkäriä. Ap

Vierailija
7/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu lääkärin kysymysarsenaaliin, mutta on normaalia kohteliasta small talkkia.

Vierailija
8/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu lääkärin kysymysarsenaaliin, mutta on normaalia kohteliasta small talkkia.

Lääkärin ei kyllä kuulu soitella asiakkaan äidille.

Vierailija
9/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin ei kyllä kuulu soitella asiakkaan äidille.

No ei. Ihmeellinen juttu.

Vierailija
10/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaileeko aloittaja itselleen, vai meneekö tämä oikeasti jollekin läpi? :D

Vierailija
11/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin työterveyslääkärissä kerran selkäkivun takia ja vanhempi mieslääkäri pyysi minua riisumaan housut pois.

en riisunut, ja se käynti päättyi siihen ja poistuin paikalta.

sitten tuttavani oli käynyt työterveyslääkärillä puhumassa masennuksestaan, niin oli tulkinnut lääkärin hoidon vähän liian läheiseksi, ja sieltä tuli että noh voidaanhan me lopuksi vielä halata vai mitä? ota siitä nyt selvää, oliko asiallista vai ei. itse en halaile lääkäreitä.

Vierailija
12/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Etelä-Euroopassa ja sielläpäin tuollainen oli täysin normaalia omalääkärin taholta.

Suomessa tuollainen ei ole normaalia, koska täällä normaalia on kylmä ja etäinen potilassuhde jollainen Etelä-Euroopassa koettaisiin loukkaavaksi ja välinpitämättömäksi.

Vierailija
13/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos lääkäri huomaa, että potilas on hermostunut ja jännittää, niin hän saattaa ensin jutustella niitä näitä saadakseen potilaan rentoutumaan. Joskus vuosia sitten jouduin käymään selkävaivojen takia fysiatrilla useita kertoja. Kyllä me silloin usein heitettiin ihan läppääkin, osui nääs kemiat kohdalleen.

Vierailija
14/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu on ok mutta äidillesi ei sinun asioistasi olisi pitänyt puhua sanallakaan. Lääkärin pitää osata pitää suu napissa, potilaan asioista puhutaan vain potilaan kanssa.

Vierailija
15/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäuskottavalta kuulostaa, kun näkeehän se lääkäri tiedoistasi osoitteen ym. Tai ehkä sitten oikeasti vaan jutusteli, eikä oikeasti kiinnostanut yhtään missä asut.

Vierailija
16/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotautisuus on henkisen puolen vaiva, kuten näkyy.

Vierailija
17/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitteen tiedustelu ei ole kyllä small talkia, jossa nimenomaan puhutaan kivoja, muttei henkilökohtaisia. 

Tee ap valitus, ei kai tuo voi olla laillista, että hän on kertionut sinun lääkärikäynnistäsi ulkopuoliselle (äidillesi). Voiko olla lain mukaista toimintaa kertoa edes potilassuhteen olemassaolosta, saatika potilaskäynneistä täysikäisen äidille? Onko lakimiehiä palstailemassa?

Vierailija
18/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista kysyä tuollaista eikä kannata tuollaisiin vastata vaan kertoa ettei sinun henkilökohtaiset asiat hänelle kuulu.

Vierailija
19/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lääkäri on kysynyt että mitä lemmikkejä meillä on. Tosin sille oli synä se että pojalla oli jalkasieni ja hän kertoi sitten että marsulta oletettavasti sen on saanut sillä marsut monesti kantaa jalkasientä.

Vierailija
20/36 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää enemmänkin se, miksi ap käy noin usein lääkärillä. Yksityisellä kaiken lisäksi, koska terveyskeskuksessa ei voi valita. Ikää 20v ja tämän tästä lääkärillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi