Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen oli ensimmäinen kesätyösi ja mitä ostit palkallasi?

Vierailija
10.05.2017 |

Minä olin paikallisessa elintarviketehtaassa ja taisi kaikki rahat mennä mopoon tai kurkusta alas...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ysiluokalla kokontoukokuun kasvihuoneella istuttamassa ja kitkemässä aina koulun jälkeen.

Ostin farkut ja kävin kampaajalla.

Vanhempani olivat saitoja ja ilkeitä, en olisi muuten päässyt kampaajalle: kaveri leikkasi hiukseni Fiskarsseilla koko yläasteen

Kesällä tein lapsenvahtikeikkoja, kävin hoitamassa koiria ja olin kerran järkyttävän raskaassa työssä hernemaalla.

Rahat säästin opiskeluun ja ajokorttirahastooni - turhaan.

Isosiskoni varasti kaikki säästöni.

Vierailija
22/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajana olin kahdelle pikkuiselle lapselle (1-ja 2- vuotiaat) koko kesän.

Palkka meni kai tupakkaan pikkuhiljaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaushommia viikon verran. Säästöön meni rahat. 

Ensimmäinen pidempi kesätyö oli elintarviketyöntekijänä tehtaassa. Säästöön meni myös nuo rahat. 

Vierailija
24/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan virastotalolla lähettinä ja kopistina, välillä puhelinvaihteen hoitajana. Olin 17-vuotias ja koko kesän töissä ja lähtiessä sieltä sain yhdeltä kartanpiirtäjältä kukkapuskan, kun olin kuulemma niin nopeasti aina kartat kopioinut.  Isä sai työpaikan mulle suhteilla. Kuukausipalkka oli 1293 markkaa (70-luvulla). Rahat säästin ja käytin niitä koko seuraavan talven vaatteisiin, meikkeihin ja huveihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi