Millainen oli ensimmäinen kesätyösi ja mitä ostit palkallasi?
Minä olin paikallisessa elintarviketehtaassa ja taisi kaikki rahat mennä mopoon tai kurkusta alas...
Kommentit (24)
Lastenhoitajana olin kahdelle pikkuiselle lapselle (1-ja 2- vuotiaat) koko kesän.
Palkka meni kai tupakkaan pikkuhiljaa
Maalaushommia viikon verran. Säästöön meni rahat.
Ensimmäinen pidempi kesätyö oli elintarviketyöntekijänä tehtaassa. Säästöön meni myös nuo rahat.
Kunnan virastotalolla lähettinä ja kopistina, välillä puhelinvaihteen hoitajana. Olin 17-vuotias ja koko kesän töissä ja lähtiessä sieltä sain yhdeltä kartanpiirtäjältä kukkapuskan, kun olin kuulemma niin nopeasti aina kartat kopioinut. Isä sai työpaikan mulle suhteilla. Kuukausipalkka oli 1293 markkaa (70-luvulla). Rahat säästin ja käytin niitä koko seuraavan talven vaatteisiin, meikkeihin ja huveihin.
Olin ysiluokalla kokontoukokuun kasvihuoneella istuttamassa ja kitkemässä aina koulun jälkeen.
Ostin farkut ja kävin kampaajalla.
Vanhempani olivat saitoja ja ilkeitä, en olisi muuten päässyt kampaajalle: kaveri leikkasi hiukseni Fiskarsseilla koko yläasteen
Kesällä tein lapsenvahtikeikkoja, kävin hoitamassa koiria ja olin kerran järkyttävän raskaassa työssä hernemaalla.
Rahat säästin opiskeluun ja ajokorttirahastooni - turhaan.
Isosiskoni varasti kaikki säästöni.