Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen oli ensimmäinen kesätyösi ja mitä ostit palkallasi?

Vierailija
10.05.2017 |

Minä olin paikallisessa elintarviketehtaassa ja taisi kaikki rahat mennä mopoon tai kurkusta alas...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikoita olin poimimassa, ja viikon päästä oli paluulippurahat jo kasassa :D

Vierailija
2/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupungin puisto-osastolla. Palkkarahoilla matkustin Kyprokselle. Mukava reissu. Ensimmäinen matka ilman vanhempia. Kaverin ja isänsä kanssa olin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa mansikanpoimintaa. Eipä siinä paljonkaan tullut tienattua, koska palkasta lähti pois majoitus- ja ruokakulut. Mentiin pitsalle samantien kun päästiin ihmisten ilmoille. Siihen ja paluu bussilippuun taisi pääosin rahat mennäkin :D

Vierailija
4/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöapulaisena olin. Säästöön laitoin. En ostanut mitään erikoista. Olipa sitten opiskeluaikoina rahaa, eikä tarvinut lainoja ottaa.

Vierailija
5/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko elämäni aikana ehkä muutaman viikon "kesätöissä". Taisin mennä festareille. Mutta olen aina arvostanut vapaa-aikana rahaa korkeammalle, joten vietin nuoruuteni kesät pääasiassa vapaudesta nauttien. En uskonut niitä juttuja, että jos et nyt mene kassalle, tehtaaseen tai jätskikiskalle niin et ikinä saa töitä. Ja onneksi en. 

Vierailija
6/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hautausmaalla töissä. Palkkarahoilla maksoin suurimman osan ajokortistani.

Vierailija
7/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v. kaupungin puutarhalla haravoimassa. Kesätyö 6 viikkoa. Taisin ostaa mic macin-farkut ja hummasin loput rahat.

Vierailija
8/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalalla tekstinkäsittelijänä. Ensimmäinen palkkani oli 900 euroa ja se oli musta tosi paljon rahaa ja olihan se, kun asuin vielä kotona eikä ollut mitään menoja. Taisin tuhlata vaatteisiin koko palkan 😳

Vierailija
9/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea eka kesätyöpaikka mulla oli 18-vuotiaana ja olin kaupassa myyjänä, lisäksi siivosin kaupan ja keitin kahvia ja juoksin asioilla. Töissä olin koko kesän viikon lomaa lukuunottamatta. Asuin talvet oppilasasuntolassa ja opiskelin kauppaopistossa ja kustansin elämäni itse, joten ihan ruokaan, oppikirjoihin yms. menivät rahat. Opintolainaakin nostin, maksoin sillä ajokortin.

Tuota ennen olin ollut kahtena kesänä kuukauden verran perheessä lapsia hoitamassa, mutta palkka oli niin pieni, että eipä se paljon mihinkään riittänyt.

Vierailija
10/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16 vuotiaana lihajalostamossa (makkaratehdas ). Mulla oli tosi hyvä palkka siellä. Ostin stereot. Nuoremmille tiedoksi, että siinä oli se räkki, kasettisoitin ja vinyyli -levysoitin :D. Parit festarit kävin myös.

Vierailija
11/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa myyjänä. Ihan elämiseen se meni kun yksin asuin. Ehkä jotkut housut/paidan raaskin ostaa, mutta en siis mitään isoa. 

Vierailija
12/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v kahvilassa tiskarina. Palkan käytin omiin rientoihin ja vaatteisiin, meikkeihin yms.

Vierailija
13/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa 16-vuotiaana elektroniikkatehtaalla tuotetarkastuksessa. Taisi olla joku tutustu työelämään / tienaa tonni kampanja (markka-aikana). Rahat laitoin tilille säästöön.

Vierailija
14/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanpoimintaa minullakin. Vähänhän siitä sain, mutta käytin sen provinssirockiin. Vanhemmat taisivat paikata vähän huonoa palkkaa :)

Vierailija
15/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elannon tuoretiskillä olin ja sillä maksoin kielikurssini Britteihin. Silloin tuoretiski oli ihan erilainen kuin nykyään, ei ollut vakuumipakkauksia :)

Vierailija
16/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaupungin puisto-osastolla. Palkkarahoilla matkustin Kyprokselle. Mukava reissu. Ensimmäinen matka ilman vanhempia. Kaverin ja isänsä kanssa olin.

Sama, mutta matka vei kreetalle :)

Vierailija
17/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kesätöissä. Takana on vakituinen työsuhde 2002-2003, josta vaihdoin toiseen 2003 ->. Viimeiset vuodet olen opiskellut, työpaikka on silti vielä.

Eipä onnistuisi nykyään.

Vierailija
18/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuksella apupoikana 15-vuotiaana. Ekalla tilillä ostin paikalliselta jopparilta kilvettömän Opelin (250mk) ja toin sen ajamalla kotiin. Porukat kyllä riemastuivat...

Vierailija
19/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla kesätöissä lasten kesäleirillä. Rahat meni perheen sähkölaskun maksamiseen, ettei sähköjä katkaistu. Kyllä isä sen lupas maksaa takaisin, mutta eipä ikinä näkynyt. Niillä rahoilla piti ostaa mulle lukiokirjat. 

Vierailija
20/24 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin äidin kaverin kirpputorin kellaria 4 viikkoa kun olin 13. Siellä on kolme huonetta ja ne kaikki oli täynnä myyjiltä jääneitä tuotteita tai hintalaputtomia, joita kukaan ei kaivannut. Meni aika hyvin koko aika ensin raivatessa ja lajitellessa sitä vuorta, siivotessa paikan omia pöytiä ja hinnoitellessa myyntiin niitä tavaramääriä. Puolet kävin vaihtamassa puntiin kun lähdettiin samana kesänä Lontooseen ja loput meni mun säästötilille. Sain ihan tesin mukaista palkkaa ja oli kivaa reissussa, kun ei tarvinnut olla aina äidiltä kysymässä jokaista vaatetta yms. että saanko, kun sain omilla rahoillani tehdä mitä tykkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän