Miehen eksän koira
Tilanne on se, että mieheni eksä pyysi mieheltäni, että voiko heidän yhteinen 18v poikansa tulla meille eksän etelänloman ajaksi (3 vk). Mieheni sanoi, että tottakai. Poika on asunut meillä ennestään ja halusi muuttaa äidilleen n 3v sitten, ilmeisesti ihan siitä syystä, että äidilleen saa tuoda kavereita yöksi vaikka joka vklppu. Meille ei voi tuoda, koska muita omia lapsia kaksi.
No. Nyt hetki ennen matkaa tuli eksältä pyyntö, että saahan eksän koirakin tulla meille ko matkan ajaksi. Mieheni tätä minulta kysyi, johon vastasin, että ei. Koska meillä on taapero, enkä jaksa vahtia taaperon ja koiran keskinäistä kanssakäymistä noinkin pitkää aikaa. Meillä on iso talo, joutuisin juoksemaan koiran ja taaperon perässä huoneesta toiseen ettei taapero tee koiralle mitään sellaista josta koira suuttuu ja haukkaa palan taaperon kasvoista.
Toinen syy on myös se, että tiedän kokemuksesta, ettei miehen poika hoitaisi koiraa, kaikki jäisi minulle, myös pissien ja kakkojen korjailut (joita koira tekee usein karvalankamatoille).
Eksä ilmoitti miehelle, ettei poikakaan tule, koska koira ei voi tulla. Ilmeisesti siis siksi, koska koiralle tarvitaan hoitaja, joka on nyt sitten poika. Miehelle tämä oli kova pala, koska oli kovasti poikaa odottanut tulevaksi. Sanoin miehelle, joka alkoi syyllistämään minua, että ei ole minun syyni, että eksällä on koira, jolle ei saa hommattua hoitajaa. Hommatkoon vaikka koirahoitolasta, eksällä ei meinaan ole rahasta pulaa, ainakaan jos asumustaan, loma-asuntojaan ja autoaan katsoo.
Suoraan sanottuna alkoi tuntua, että eksä tahalleen ehkä järjesti asian menemään näin: ensin pyydetään 5 kk ennen matkaa poikaa isälleen hoitoon, josta isä siis ilostuu kovasti, sitten pyydetään koiralle hoitoa vaikka eksä tietää etten halua ikinä koiraa ottaa, on meinaan pyytänyt aiemminkin. Tästä saadaan syy sille, ettei poika tulekaan meille. Näin eksä saa mieheni pettymään kun poika ei tulekaan meille ja sotkettua minun ja mieheni välejä sillä, että saa mieheni syyttämään minua poikansa meilletulemattomuudesta. Kätevää. H----tti, pelailkoon pelejään jonkun muun kanssa kuin minun. Lisätietona vielä se, että mieheni on aina töissä joko toimistolla iltamyöhään tai ulkomaantyömatkalla, mies ei siis todellakaan olisi ollut kotona pitämässä huolta pojastaan.
Mitäs mieltä raati on asiasta?
Kommentit (46)
Miksei 18v poika katso koiraa kotonansa? ja tulla päiväkseltään teillä käymään?
surkea provo ,ei tähän tarvitse "raadin" mielipidettä, koska 18 v on jo aikuinen mies eikä tarvitse hoitoa, voi katsoa koiraa
18 v. mies pärjää mainiosti kotona ilman hoitajaa :p
Jos mies ei tajua pointtia, niin hänen harminsa. Ihmettelisin enemmän eksän käytöstä kuin sinun.
Ei meillekään koiraa tulisi hoitoon, edes viikoksi. Minä en ole koiraihmisiä, lisänä vastuu eläimestä, mahdolliset vauriot lattiaan/matoille, pelko että käy jotain pienempien lasten kanssa ja tosiaan ulkoilutusasiat.
Ja koiran kanssa on eri tavalla kahlehdittu kotiin, varsinkin jos koira ei ole oma.
No ei se "hoito" ois ollu muuta kuin ruoantoimittamista ja hieman peräänkatsomista. Siinä mielessä oon samaa mieltä kanssanne, että poika kyllä voi olla äitinsä kotona matkan ajan koiraa hoitamassa. Mutta tämähän ei ollut se itse Issue.
Issue oli se, että miehen mielestä mä olen nyt paha, koska poika ei tule meille koska koira ei voi tulla.
Ap
Ihan oikein teit. Jos kerta koira jäisi sinun vastuullesi niin sinun siitä mielipide sen hoitoon on tärkein. Selvää kiristystä.
Voisiko koira olla kesällä ulkona juoksunarussa niin ei olisi tekemisissä sinun lapsesi kanssa? Yritä ihan perhesovun perusteella joustaa hieman.
En sano tähän muuta kuin, että koira on ainakin ihan syytön tilanteeseen.
18-vuotias POIKA kertoi jo kaiken.
Eli tuleva avuton, pilalle lellitty vanhapoika, joka ei osaa kuin kitistä ja vaatia ja valittaa.
Itse asuin 18-vuotiaana toisessa kaupungissa kuin vanhempani ja olin ottanut jo oman koiran.
Kävin itse töissä ja hain koiralleni hoitajan oman lomamatkani ajaksi.
Hommatkaa sille täysi-ikäiselle miehelle oma kämppä ja karvalankamatto.
Vierailija kirjoitti:
No ei se "hoito" ois ollu muuta kuin ruoantoimittamista ja hieman peräänkatsomista. Siinä mielessä oon samaa mieltä kanssanne, että poika kyllä voi olla äitinsä kotona matkan ajan koiraa hoitamassa. Mutta tämähän ei ollut se itse Issue.
Issue oli se, että miehen mielestä mä olen nyt paha, koska poika ei tule meille koska koira ei voi tulla.
Ap
Ei miehesi väärässä ole. Sehän on sinun vika ettei poika tule.
18-vuotias on aikuinen. Ei hän mitään hoitoa tarvitse. Hän tekee omat päätöksensä ja tässä tapauksessa on ilmeisesti luvannut hoitaa perheen koiraa kotoa käsin, ettei koiraa tarvitse laittaa vieraaseen paikkaan vieraiden ihmisten kanssa.
Miksi ei käy teillä kyläilemässä päiväsaikaan? Miksi miehesi ei kyläile hänen luonaan? Mikä ihme tää kuvio on?
Siis miksi oikeasti se koira ei voisi tulla teille? Taaperon piikkiin nyt kyllä laitat tämän ihan kokonaan ja tietty tuon 18v pojankin piikkiin, kun ei se kuitenkaan käytä koiraa ulkona... Et siis ole enää väleissä tämän pojan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi oikeasti se koira ei voisi tulla teille? Taaperon piikkiin nyt kyllä laitat tämän ihan kokonaan ja tietty tuon 18v pojankin piikkiin, kun ei se kuitenkaan käytä koiraa ulkona... Et siis ole enää väleissä tämän pojan kanssa.
No mulla on tässä isossa talossa ja lapsissa ihan tarpeeksi hoitamista, eikä mies auta yhtään. En tosiaankaan ota mitään koiria tänne lisävaivaksi. Selkä vääränä hoidan tätä hommaa täällä jo ihan muutenkin. Ja ok väleissä olen pojan kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on tässä isossa talossa ja lapsissa ihan tarpeeksi hoitamista, eikä mies auta yhtään. En tosiaankaan ota mitään koiria tänne lisävaivaksi. Selkä vääränä hoidan tätä hommaa täällä jo ihan muutenkin. Ja ok väleissä olen pojan kanssa.
Ap
Mies ei auta yhtään ja sinä teet ongelman yhdestä koirasta?
Vierailija kirjoitti:
18-vuotias on aikuinen. Ei hän mitään hoitoa tarvitse. Hän tekee omat päätöksensä ja tässä tapauksessa on ilmeisesti luvannut hoitaa perheen koiraa kotoa käsin, ettei koiraa tarvitse laittaa vieraaseen paikkaan vieraiden ihmisten kanssa.
Miksi ei käy teillä kyläilemässä päiväsaikaan? Miksi miehesi ei kyläile hänen luonaan? Mikä ihme tää kuvio on?
Mieheni on uraihminen, ei alunperin ole osannut luoda lämmintä suhdetta tähän poikaansa. Poika käy meillä harvakseltaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapsiko olet?
Jos jätetään taaperokin pois laskuista, niin en mä todellakaan mitään matoille kakkaavaa koiraa halua kotiini edes käymään, saati sitten kolmeksi viikoksi hoidettavakseni.
Ymmärrän kyllä, että miehesi on pettynyt, mutta kyllä hänen pitäisi käsittää sinun näkemyksesi. Ja koiran voisi todellakin laittaa maksulliseen hoitopaikkaan. Ja todellakin, miksi 18-vuotias tarvitsee ympärivuorokautista hoitoa? Ja jos näin on, ei lapsen äidin pitäisi mennä 3 viikon lomamatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies ei auta yhtään ja sinä teet ongelman yhdestä koirasta?
En minä tee koirasta ongelmaa, mieshän sen ongelman tähän tekee. Koira voisi tulla meille, jos joku muu sen hoitaisi eli vahtisi ettei lähesty taaperoa, ruokkisi, ulkoiluttaisi ja siivoaisi karvat lähdön jälkeen. Mutta kun ei, kaikkikaikkikaikki jää mulle.
Taidan ehdottaa, että mies menee asumaan eksänsä kotiin matkan ajaksi koiraa hoitamaan ja vähän poikaakin :D
Aika jännä, että äiti määräilee noin vapaasti aikuista miestä.
Tyhmä kysymys... miksi 18 vuotias tarvitsee hoitoa?