Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsu polttareihin, muttei häihin.

Vierailija
10.05.2017 |

Sain kutsun ystäväni polttareihin, mutta en häihin. Polttareissa kuulemma juhlimme suuremmalla porukalla ystäväämme ja itse häät tulevat olemaan pienen piirin intiimit juhlat. Tunnen olevani nipottaja, kun minusta tämä asetelma kuulostaa kummalliselle. Kustantaisimme yhdessä polttarit ja häälahjan, mutta itse juhlaan en saa osallistua. Tekisi mieli jäädä polttareistakin pois.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnänpä minäkin lusikkani soppaan.

Riippuu ihan häistä ja ystävästä. Joskus olen ollut häissä, joissa en ole ehtinyt juttelemaan ystäväni kanssa lainkaan, kun porukkaa on niin paljon. Silloin polttarit olivat hauskemmat juhlat ja olisin voinut kaikin mokomin jättää häihin menemisen välistä.

Tosin kustannukset olivat kohtuulliset ja ohjelma hyvin kotikutoista ja keskittyi siihen yhdessäoloon.

Kerran olen jopa järjestänyt polttarit ja väärinkäsityksen vuoksi jäänyt pois häistä (no ei kai sitä voi olettaa, että tekstarilla tullut kutsu olisi ollut virallinen).

Sinällään kyse on kahdesta eri tapahtumasta mun mielestä, että eivät ole pakosta sidottuna toisiinsa.

Voisin jopa ehkä maksaa tuon 200e, mutta silloin päivän aikana KAIKEN pitäisi olla valmiiksi maksettua ja ohjelmaan pitäisi kuulua myös muut polttarivieraat. Morsiamelle tietysti jotain ekstraa, mutta pelkkä odottelu kahvia litkien ei ole kivaa.

Vierailija
42/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysy reilusti hääparilta, että mitäs tämä oikein on? juhlitaan polttareita mutta ei itse juhlia sitten? kuulet sitten syyn samalla, minusta sinulla on oikeus tietää heidän järjestelyistään, kun häiden järjestelyihin on haluttu mukaan!!!!

Siis morsian itse ei ole jäjestämässä näitä polttareitaan, vaan kaaso. Morsian tuskin tietää budjetista tai suunnitelmista mitään. Mutta käsittääkseni he ovat yhdessä kuitenkin miettineet, että keitä kutsutaan mukaan. Ideana kai oli että polttareissa voi olla enemmän porukkaa ja itse juhlissa vain vähän. Minusta tämä on omituista. 

ap.

Eli suuret juhlat halutaan pitää mutta laitetaan vieraat ne maksamaan. Ymmärrän kyllä että itse vihkitilaisuus halutaan pitää pienenä mutta jos haluaa pitää jotkut superpippalot ei sen kustantaminen voi olla vieraiden harteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
44/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin. Osallistuisin polttareihin omalta osaltani. Hyvät bileethän niistä tulis.

Helpotustahan se olisi, kun ei tarvii mennä pönöttämään mihinkään paskantärkeään hääjuhlaan. En kyllä laittais lahjaakaan, kun ei kutsua. Onnittelukortin saisivat.

Vierailija
45/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, keksi joku tekosyy. Ei tuntuisi kivalta ja 200e törkypaljon rahaa yleensäkin polttareista, saati tilanteessa jossa ei edes jääjuhliin pääse mutta on pakotettu ostamaan lahja. :D

not cool.

Vierailija
46/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa oudosti suunniteltu konsepti... Maksusta päätellen kauhealla hinnalla järjestettyihin polttareihin kutsuttu kamalasti väkeä, mutta itse häihin vain murto-osa. Olisikohan mieluummin kannattanut järjestää ne polttarit pienemmällä profiililla, ja itse häihin sitten enemmän sakkia? Nyt kuulostaa vain, että hääväki yrittää crowdsourcata hää(lahja)budjettia isoksi kaveripiirin kustannuksella. 

Vierailija
47/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahjan osuus tässä on omituista. Liekö kaaso(je)n idea vai morsiamelta kysytty? Minusta häihin kutsumattomilta on mautonta pyytää lahjaa.

Erilliset polttarit sinällään ymmärrän, koska kahdenkymmenen ihmisen häät ovat tosi pienet (lähinnä perhe siis). Toki tässä tulee mieleen, että bileiden kustannukset halutaan siirtää hääparilta osallistujille ;)

Vierailija
48/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei pidetty isoja häitä, kutsuttiin maistraattiin vain molempien paras kaveri ja meidän vanhemmat. Silti minulle järjestettiin polttarit joihin osallistui suuri joukko ystäviäni. Polttareita en tietenkään järjestänyt itse, vaan asialla oli tämä paras ystäväni. Toivottavasti kukaan ei loukkantunut tästä järjestelystä... 

Vierailija
49/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran tiedän, ettei kyse ole mistään minimaalisen pienistä häistä tyyliin kaksi todistajaa. Uskoisin paikalle tulevan noin parikymmentä vierasta.

ap.

Noin parikymmentä vierasta? Eli perhepiirissä juhlivat?

2 isovanhemmat

2 vanhemmat

6 sisarukset ja puolisot

5 heidän lapset

X2 kummankin puolelta sama setti... tai vähemmän.

Eli juhlivat ilman kavereita, tai ehkä vain paras kaveri kummaltakin on päässyt mukaan.

En suuttuisi.

Vierailija
50/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ok, mutta miksi helvetissä sun pitää osallistua häälahjaan, kun et häihin saa mennä? Polttarit itsessään jo maksaa yleensä paljon.

Vierailija
51/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos esim. kaaso järjestää polttarit ns. morsiamen selän takana niin ymmärrän ton. Siis silti häät voivat olla pienet ja intiimit. Tosin luulisi että morsiamen vieraslistatoiveita kuitenkin on kuunnetu, siinä mielessä, että jos häihin halutaan vain läheisimmät niin miksi pottareihin sitten haluttaisiin jotakin ei-läheisiä.

Tässä tapaukseessa 200e osallistumismaksu kuitenkin kielii siitä, että on kutsuttu mahdolllisimman paljon porukkaa, jotta kulut saadaan jaettua. Eli porukkaa kutsuttu vain rahan takia. En todellakaan osallistuisi ja maksaisi 200e, täysin röyhkeä hinta.

Vierailija
52/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selkeästi porukasta se joka vetää viinaa liikaa, aviopari ei vain halua että häpäiset kauniit juhlat. Elä sen kanssa tai mene kotiin vikisemään. Mullakin on pari kaveria kenen kanssa on kiva olla viihteellä, mutta ei heitä herranjumala voi kännissä päästää mihinkään suvun vanhimpien silmiin

Vierailija
53/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että intiimien häiden takia häälahjoja ei ole hirveästi tulossa, joten polttareista yritetään nyhtää kaikki hyöty irti. Onhan toi nyt ilmiselvää. Miksi polttareihin pitäisi viedä häälahja?

En todellakaan menisi ja muutenkin miettisin kyseisen ihmisen ajatusmaailmaa.

Vierailija
54/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran polttareissa, johon oli kutsuttu 15 henkilöä. Lopulta polttareihin ilmaantui 5 henkeä, joista itse olin yksi. Illan aikana selvisi, että minä olin polttariseurueesta ainut, jota ei oltu kutsuttu häihin.

Nämä 10 muuta, jotka kieltäytyivät polttareista olivat tajunneet kysyä hääpäivästä, jolloin heille oli selvinnyt ettei kutsua tule. Ai että, kun hävetti olla siellä polttareissa, kun sain kuulla asiasta vasta illan aikana.

Maksumiehen osa oli kurja.

Vierailija
55/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä? Ihan normaalia että kaveriporukalla polttarit ja häät lähisuvun kesken. Tiedän monia joiden häissä on ollut läsnä avioparin lisäksi vain heidän vanhempansa.

Vierailija
56/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kalliit polttarit. Vaikka tavallaan ymmärrän senkin, ettei esim. 50 eurolla saa koko päivän ohjelmaa, jos siis ei suhteilla saada alennuksia (ruoka ja vähänkään maksullinen ohjelma maksaa helposti jo tuon määrän, plus päälle mahdollinen majoitus yms). Satasen paikkeilla menee oma kipuraja, oikein hyvän ystävän polttareista ehkä 150.

Vierailija
57/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, ei vittu mikä hinta koko paskasta eikä edes kutsua häihin. :D Joo, en todellakaan menisi ja makselisi tuollaisia summia. Polttarit on muutenkin ihan turhia, ja sitä hauskaa voi pitää myös ilman älytöntä rahan tuhlaustakin! Ei kyllä kiinnostaisi itseäni tippaakaan moiset kissanristiäiset, sanoisin että pitäkää tunkkinne vaan. Ja häihin kutsumattomilta ihmisiltä on todellakin noloa vielä pyydellä jotain lahjojakin, huhhuh.

Vierailija
58/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kutsun ystäväni polttareihin, mutta en häihin. Polttareissa kuulemma juhlimme suuremmalla porukalla ystäväämme ja itse häät tulevat olemaan pienen piirin intiimit juhlat. Tunnen olevani nipottaja, kun minusta tämä asetelma kuulostaa kummalliselle. Kustantaisimme yhdessä polttarit ja häälahjan, mutta itse juhlaan en saa osallistua. Tekisi mieli jäädä polttareistakin pois.

Toihan on todella moukkamaisesti tehty: ei polttareihin voi kutsua, jos ei kutsu samalla häihinkin. Varmaan pyytää lähettämään häälahjatkin, vaikka ei tule hääkutsua?

En menisi.

Vierailija
59/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häälahjan osuus tässä on omituista. Liekö kaaso(je)n idea vai morsiamelta kysytty? Minusta häihin kutsumattomilta on mautonta pyytää lahjaa.

Erilliset polttarit sinällään ymmärrän, koska kahdenkymmenen ihmisen häät ovat tosi pienet (lähinnä perhe siis). Toki tässä tulee mieleen, että bileiden kustannukset halutaan siirtää hääparilta osallistujille ;)

Ne siis tosiaan on pyytääneet häälahjankin? Heitin vitsinä tuossa yllä, kun en lukenut ketjua vielä kokonaan. Todella röyhkeää. Voisi laittaa tuonne "Härskejä odotuksia ja vaatimuksia "ketjuun.

Vierailija
60/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän siltä että pariskunta yrittää päästä vähäisellä rahalla mutta tahtovat paljon häälahjoja. 

Nimenomaan: polttareissahan nämä ns. vieraat joutuvat itse maksamaan ja maksamaan vielä morsiamenkin. Todella järkevä tapa järjestää isot polttarit kummallekin, pyytää häälahjat jo sinne ja sitten ilmoittaa, että itse häät on ihan pikku pikku porukalla ja intiimisti .... sori.