Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsu polttareihin, muttei häihin.

Vierailija
10.05.2017 |

Sain kutsun ystäväni polttareihin, mutta en häihin. Polttareissa kuulemma juhlimme suuremmalla porukalla ystäväämme ja itse häät tulevat olemaan pienen piirin intiimit juhlat. Tunnen olevani nipottaja, kun minusta tämä asetelma kuulostaa kummalliselle. Kustantaisimme yhdessä polttarit ja häälahjan, mutta itse juhlaan en saa osallistua. Tekisi mieli jäädä polttareistakin pois.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ polttareihin eikä kutsua häihin. En todellakaan menisi. En pystyisi nauttimaan menosta ja meiningistä kun harmittaisi niin paljon. Minulle 200€ on niin iso raha että käytän sen kyllä mielummin johonkin tärkeämpään kuin kaverin juhliin.

Vierailija
22/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle järjestettiin "yllätyspolttarit". Sinne sitten kutsuttiin esim veljen tyttöystävä mutta pari lapsuuden kaveria unohtui jotka tottakai olivat häihin tulossa, veljen tyttöystävä ei.

Tässä siis en itse päässyt vaikuttamaan ketä siellä polttareissa on kun piti mukamas salaa ne järjestetää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi noin hintaviin polttareihin, vaikka olisin saanut kutsun häihinkin. Hääjuhlaan kyllä osallistuisin mutta en polttareihin.

Vierailija
24/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
25/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt ole aika yleistä että kun itte häät on pienet niin polttarit/bileet järjestetään isommalle kaveriporukalle? Sitä en ymmärrä että miksi pitäisi häälahjaa ostaa jos tarkoitus on vaan bilettää kavereiden kesken. Vai onko häälahja siis yhteinen kaikkien osallistujien kesken? Luulisin ettei kustannukset silloin nouse liian suureksi.

Luulis kyllä kanssa et morsmaikulle riittäis lahjaksi että on kaikki rakkaat ympärillä juhlimassa omaa naimisiinmenoa :D

Suunnitelmat ovat sen verran suuret, että jokaisen polttarivieraan tulee maksaa etukäteen tilille 200 euroa. Tämä kattaa oman biletyksen, juhlakalun biletyksen sekä häälahjan. Tiukkaa tekee työttömälle. Tiedossa siis  ainakin saunomista, juomista sekä syömistä ja juhlakalulle hierontaa yms. 

ap.

En kyllä osallistuisi tuohon, ellen olisi varma että niistä tulee vuosikymmenen parhaat bileet.

Vierailija
26/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt ole aika yleistä että kun itte häät on pienet niin polttarit/bileet järjestetään isommalle kaveriporukalle? Sitä en ymmärrä että miksi pitäisi häälahjaa ostaa jos tarkoitus on vaan bilettää kavereiden kesken. Vai onko häälahja siis yhteinen kaikkien osallistujien kesken? Luulisin ettei kustannukset silloin nouse liian suureksi.

Luulis kyllä kanssa et morsmaikulle riittäis lahjaksi että on kaikki rakkaat ympärillä juhlimassa omaa naimisiinmenoa :D

Suunnitelmat ovat sen verran suuret, että jokaisen polttarivieraan tulee maksaa etukäteen tilille 200 euroa. Tämä kattaa oman biletyksen, juhlakalun biletyksen sekä häälahjan. Tiukkaa tekee työttömälle. Tiedossa siis  ainakin saunomista, juomista sekä syömistä ja juhlakalulle hierontaa yms. 

ap.

Ilmoita suoraan ettet pääse. Polttarikulut ovat myöskin liian suuret.

Vierailija
27/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi maksumieheksi - tai menisin max hyvin pienellä budgetilla.

Vierailija
28/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva lukea tällaisia 200 euroa/osallistuja maksavien polttarien järjestäjien kommentteja :D?

Ap: tajuat itsekin ettei tuossa ole mitään järkeä ja koko järjestely on härskiä rahastusta. Jos vastausta pyydetään, ilmoita suoraan, ettet osallistu polttareihin koska et ole saanut hääkutsuakaan ja että pyydetty summa on sinulle joka tapauksessa liikaa.

Vierailija
29/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ensin ajattelin että teen turhaan tästä asian mutta tuo summa!! Mitä *lisää tähän vapaavalintainen kirosana*!!!

Kuinka paljon teitä on? Jo viideltä vieraalta tuo on tonni. Saa kyllä olla aika pahuksen upea sauna ja juomat ja tolla hinnalla varmaan hieronta kaikille.

En maksaisi jos en tietäisi mihin menee.

Vierailija
30/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli polttarit, ei toki omasta pyynnöstäni.

Naimisiin menimme niin, että paikalla oli vain molempien lapset ja minun vanhempani ja veljeni perheensä kanssa. Miehen vanhemmista toinen kuollut ja toinen asuu ulkomailla, kuten sisaruksetkin, eli eivät olleet siksi paikalla.

Ystävät halusivat juhlistaa naimisiin menoani polttareiden muodossa.

Ja eihän morsian itse polttareitaan järjestä ja ystäviä kutsu... :)

Vierailija
31/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin että ap on aikuinen ihminen ja sen perusteella on outoa että ei osaa itse päättää haluaako mennä polttareihin ja maksaa tai olla menemättä. Kyllähän kyselemällä täältä palstalta oli jo päivänselvää millaisia kannanottoja saa...

Jos haluaa mennä tahdottomana lampaana joukon mukana niin bää bää vain.

Nämä polttaripäivittelyt saati sitten häiden on niin monta kertaa kaluttu - joka keväinen pakkopulla.

Vierailija
32/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Mieti itse millaisesta tapahtumasta / millaisessa seurassa olisit valmis maksamaan 200€. Täytyy omalta kohdalta sanoa, että aika huisin hyvät bileet pitäisi olla huippuseurassa.. Eikä tyyliin yhtä ihmistä juhlistamassa.

Vierailija
33/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääparille melko halpa tapa juhlia omia häitään, kun kaverit maksaa bileet. Nerokas tapa säästää hääkuluissa. :D

Vierailija
34/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pihi mitä tulee juhlimiseen mutta jos joku alkaa pyytämään rahaa etukäteen haluan tarkasti tietää mihin se raha menee. Esim saunan hinta per naama, mitä juotavaa ostavat, onko kaikki kyydit myös siinä vai tuleeko mahdollisesti lisäkuluja illan aikana.

Vierailija
35/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ihmellistä tuossa ei ole kuin se, että teidän odotetaan osallistuvan häälahjaan. Sitä ei tarvitse tehdä, jos teitä ei kerran ole h!ihin kutsuttu.

Itse menisin mielelläni kaverin polttareihin kuten mihin tahansa illanviettoon ystävien kesken huolimatta siitä, onko hääkutsua tullut vai ei. Hääpari ei yleensä myöskään ole itse vastuussa polttareista, vaan sen järjestävät useimmiten kaverit. Kannattaa muistaa tämäkin, ennen kuin kerää itsensä liikaa kiukkua.

Vierailija
36/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kutsun ystäväni polttareihin, mutta en häihin. Polttareissa kuulemma juhlimme suuremmalla porukalla ystäväämme ja itse häät tulevat olemaan pienen piirin intiimit juhlat. Tunnen olevani nipottaja, kun minusta tämä asetelma kuulostaa kummalliselle. Kustantaisimme yhdessä polttarit ja häälahjan, mutta itse juhlaan en saa osallistua. Tekisi mieli jäädä polttareistakin pois.

Minä jäisin tylysti polttareista veks.

Vierailija
37/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy reilusti hääparilta, että mitäs tämä oikein on? juhlitaan polttareita mutta ei itse juhlia sitten? kuulet sitten syyn samalla, minusta sinulla on oikeus tietää heidän järjestelyistään, kun häiden järjestelyihin on haluttu mukaan!!!!

Vierailija
38/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin kuvitella tekeväni noin, mutta ilman, että lypsisin rahaa kavereiltani, vaan antaisin esim hääbudjetista kaasolle 500€ ja toivelistan vieraista, mutta itse häät pidettäis vaan perheen+kaason+bestmanin kesken. Ei tietenkään pidä maksattaa polttareita vierailla jos ei aio kutsua heitä häihin! Tai sitten pitäisin jotkut kihlajaisjuhlat kavereille ennen varsinaisia häitä.

Vierailija
39/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma kestää koko päivän, joten aloitetaan brunssilla hienossa ravintolassa ja tekemistä on koko päiväksi, siksi hinta on noin korkea. Lisäksi juomista ei tingitä. Häälahjasta en tiedä, mutta olettaisin sen olevan aikuiseen tyyliin sopivan design-tavaran. 

En todellakaan kehtaa mainostaa työttömyyttäni ja varattomuuttani näissä piireissä. Keksin varmaankin jonkin muun syyn miksen osallistu. Minulla kipuraja menee 50 eurossa.

ap.

Vierailija
40/68 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kysy reilusti hääparilta, että mitäs tämä oikein on? juhlitaan polttareita mutta ei itse juhlia sitten? kuulet sitten syyn samalla, minusta sinulla on oikeus tietää heidän järjestelyistään, kun häiden järjestelyihin on haluttu mukaan!!!!

Siis morsian itse ei ole jäjestämässä näitä polttareitaan, vaan kaaso. Morsian tuskin tietää budjetista tai suunnitelmista mitään. Mutta käsittääkseni he ovat yhdessä kuitenkin miettineet, että keitä kutsutaan mukaan. Ideana kai oli että polttareissa voi olla enemmän porukkaa ja itse juhlissa vain vähän. Minusta tämä on omituista. 

ap.