Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä polttarit teidän mielestä saisi maksaa?

Vierailija
09.05.2017 |

Nyt on yksi nainen joka ei millään suotu maksamaan polttareista 40e johon kuuluu siis yöpyminen mökillä, syöminen ja kuljetus (koko viikonloppu) mutta kun hänelle ehdottaa kompromisseja ei nekään sovi.

Ärsyttää, miksi ei vaan voi jäädä pois jos ei ole rahaa tai sit edes suostua siihen että osallistuu vain ilmaisjuttuihin:(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhutaanko tässä nyt niistä heinäkuun toisen viikonlopun polttareista?

Polttareita on heinäkuussa joka ikinen viikonloppu.

Vierailija
22/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ette te nyt polttareita peruuta sen takia että joku kinaa rahasta :D

jos kyseessä ei ole kaaso, joka on yksi järjestäjistä, vaan ihan normaali vieres, niin sanotte vaan, että saa osallistua sen verran mukaan, kun on valmis maksamaan. Jos ei halua maksaa mitään, niin sitten jää pois tai tulee piknikille. Polttarit on kuitenkin eritoten morsianta varten ja tarkoitus järjestää morsiammelle kivaa, ja ette te ny ala pilaan morsiamen polttareita yhen vieraan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon polttareista. Viime vuosina ollut parit:

Sulho ja 4 juhlijaa. Omaan ruokaan meni noin 80 euroa juomineen. Sulhasen laskusta osuuteni oli noin 30 euroa. Lätkämatsin liput reilu 40 euroa osaltani. Juomalaskuni illalta taisi olla osaltani jotain 150 euroa. Ja ihan perus illanvietto siis stadissa. Periaatteena oli, että sulhanen ei maksa mitään.

Toiset olikin kalliimmat. Oltiin Lontoossa. Lennot ja hotelli oli noin 400 euroa. Aktiviteettien, ruokien, juomien ja sulhasen kustannusten jälkeen taisi summa olla jotain 1000 euroa yhteensä.

Muut polttarit ovat olleetkin hieman halvempia silloin kun opiskeltiin. Varmaan 50-100 euroa yleensä mennyt. Juomat on ollut se kallein osuus.

Jos kyseessä on hyvä kaveri / ystävä niin olen valmis maksamaan sen mitä polttarit maksaa. Jos ei ole niin hyvä kaveri niin en mene (en mene myöskään häihin). En koe tarpeelliseksi osallistua jos olen puolituttu tai sellainen, että tavataan kerran 5 vuodessa.

Vierailija
24/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhutaanko tässä nyt niistä heinäkuun toisen viikonlopun polttareista?

Polttareita on heinäkuussa joka ikinen viikonloppu.

niin? Kysymys kuului, että oliko nää heinäkuun toisena vklpna, ja vastaus oli, että ei ole.

Vierailija
25/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten polttarit maksaa yleensä max 20€ ja siitäkin joku niuhottaa. Mennään jonkun mökille latkimaan viiniä. Katkeria akkoja. Mitä olen miehen kaveripiiriä seurannut niin he laittavat aina 50-100€ per henkilö ja tekevät mielenkiintoisia juttuja, ei välttämättä ördäämostä vain. On kartingia yms.

Mitä sitten? Miehet nyt tunnetusti pistää rahaansa mihin sattuu koloon. Mua ei ainakaan kiinnosta kartingrata porukan kanssa jota en edes tunne(!). Viimeksi oltiin jollain keppijumppatunnilla. Morsiolle valokuvaus ja ruokana oli pari patonkia ja sipsipussi. Maksoin tästä ilosta 50e + omat juomat.

Ei se mitään, miinustin sen suoraan häälahjasta ja vein sitten 10 euron kehyksen lahjaksi. Yhdessä miehen kanssa.

Ihan jäätävää kun nykyään pitäisi laittaa 100e polttareihin ja toinen 100e lahjaan + muut kulut päälle. Se on helposti 300e. Itse saan tehdä 28 tuntia töitä - ennen veroja- ennenkuin tienaan tuon! Vähän suhteellisuudentajua. !!

Miksi osallistuit jos ei ollut varaa? Olisit jäänyt pois ja ostanut kunnon häälahjan!

Vierailija
26/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten polttarit maksaa yleensä max 20€ ja siitäkin joku niuhottaa. Mennään jonkun mökille latkimaan viiniä. Katkeria akkoja. Mitä olen miehen kaveripiiriä seurannut niin he laittavat aina 50-100€ per henkilö ja tekevät mielenkiintoisia juttuja, ei välttämättä ördäämostä vain. On kartingia yms.

Mitä sitten? Miehet nyt tunnetusti pistää rahaansa mihin sattuu koloon. Mua ei ainakaan kiinnosta kartingrata porukan kanssa jota en edes tunne(!). Viimeksi oltiin jollain keppijumppatunnilla. Morsiolle valokuvaus ja ruokana oli pari patonkia ja sipsipussi. Maksoin tästä ilosta 50e + omat juomat.

Ei se mitään, miinustin sen suoraan häälahjasta ja vein sitten 10 euron kehyksen lahjaksi. Yhdessä miehen kanssa.

Ihan jäätävää kun nykyään pitäisi laittaa 100e polttareihin ja toinen 100e lahjaan + muut kulut päälle. Se on helposti 300e. Itse saan tehdä 28 tuntia töitä - ennen veroja- ennenkuin tienaan tuon! Vähän suhteellisuudentajua. !!

Miksi osallistuit jos ei ollut varaa? Olisit jäänyt pois ja ostanut kunnon häälahjan!

Aijaa, ei tullut mieleen että se lahja on tärkeämpi kuin läsnäolo. Mut hei kiitti, ensi kerralla tiedän 👍

Vierailija
27/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein läheisen ystävän polttareihin voisin laittaa jopa 70-100e. Niin läheisiä ystäviä minulla on kaksi. Muiden polttareissa 30-40e on ok summa, mutta opiskelijana sekin olisi ollut paljon. En tosin olisi kehdannut alkaa riitelemään, vaan olisin tyytynyt siihen mitä saa vähemmällä. Koko viikonlopun polttareista 40e on hyvinkin kohtuullinen summa, jos siihen ei tosiaan tule päälle mitään muuta kuin omat (itse ostettavat?) alkoholijuomat. Siis kohtuullinen summa minulle, ymmärrän kyllä että kaikille ei ole.

Vierailija
28/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, ei tullut mieleen että se lahja on tärkeämpi kuin läsnäolo. Mut hei kiitti, ensi kerralla tiedän 👍

en ole sama kuin aiempi, mutta tossa alkuperäsessä viestissä kirjotit, ettei sua kiinnosta puolituttujen seurassa kartingit ja jumpat ja kallistakin oli. Sit "kostoks" annat häälahjaks jonkun kämäsen valokuvakehyksen :D Lahja EI ole tärkeämpää kuin läsnäolo, mutta kaikkia vituttaa kun yks murjottaa polttareissa ja sitten vielä nuukailee häissä. Pointti taitaa tässä olla se, että sun seura on varmasti parempaa, kun jättäydyt pois epämiellyttävistä ja kalliista polttareista ja sen sijaan tuut hyväntuulisena pelkästään häihin, ja koska sun raha ei oo mennyt turhiin jumppiin, niin sulla on varaa antaa kunnollinen lahja siitä hyvästä, et pääset nauttiin siitä hyvästä hääjuhlasta ruokineen juomineen.

Vierailija
29/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kraah... Yhden illan reissu ilman mitään erityistä ohjelmaakin kaupungilla maksaa helposti satasen. Joten jostain kympeistä ei jaksa nipottaa.

Mutta jos joku on oikeasti köyhä, että 40 euroakin tuntuu suurelta satsaukselta, niin sitten se on niin. Siihen pitää jollain tavalla sopeutua.

Vierailija
30/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika halvallahan täällä on väki päässyt. Omassa piirissäni halvimmat on olleet siinä 100€/nuppi paikkeilla. Useimmilla kuitenkin 300€ tai yli per lärvi. Osallistujien opiskeluajat toki takana jo, joten ei tässä viimeisillä ruokarahoilla ole menty.

Vierailija
31/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta polttareissa ei välttämättä tarvita mitään erikoisia sirkushuveja tai laskuvarjoliitoja, mutta en ymmärrä pihistelyä. Kerran osallistuin polttareihin joista vielä kauan jälkeenpäin puhuttiin että kylläpä säästettiin hienosti, syötiin pihalla makaronimössöä ja satoi vettä. Ravintola ei tullut kuuloonkaan koska se maksaa ja paistettu jauheliha on hyvää.

Vierailija
32/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole sama kuin aiempi, mutta tossa alkuperäsessä viestissä kirjotit, ettei sua kiinnosta puolituttujen seurassa kartingit ja jumpat ja kallistakin oli. Sit "kostoks" annat häälahjaks jonkun kämäsen valokuvakehyksen :D Lahja EI ole tärkeämpää kuin läsnäolo, mutta kaikkia vituttaa kun yks murjottaa polttareissa ja sitten vielä nuukailee häissä. Pointti taitaa tässä olla se, että sun seura on varmasti parempaa, kun jättäydyt pois epämiellyttävistä ja kalliista polttareista ja sen sijaan tuut hyväntuulisena pelkästään häihin, ja koska sun raha ei oo mennyt turhiin jumppiin, niin sulla on varaa antaa kunnollinen lahja siitä hyvästä, et pääset nauttiin siitä hyvästä hääjuhlasta ruokineen juomineen.

50e jumpasta ja valokuvasta (amatöörikuvaaja) ja patonginpalasta on minusta liikaa. Eli minusta se viininlitkiminen saunassa olisi ollut ihan fine, vaikka sitä täällä parjattiin ja siihen viestiin vastasin.

Jos on ystävä kyseessä, tottakai haluan osallistua. Kyseenalaistan vaan että miksi sen pitäisi olla 100 egen elämysmatkaa vieraassa porukassa, ja perinteiset polttarit on sitten "katkerien akkojen" touhuja?

Enkä antanut kostoksi, vaan siksi ettei yksinkertaisesti opiskelijana ollut varaa laittaa yli 100e toisten juhliin. Mut ilmeisesti se ystävyys tai kaveruus edelleen punnitaan rahassa. "Jos et pysty hymy suupielessä maksamaan 100e - ÄLÄ TULE. "

Vierailija
33/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin polttarit maksoi 50e, mihin kuului mökissä yöpyminen ja ruuat. Itse maksoin junaliput, taksit ja alkoholin. Näihin meni 100-150 euroa. Eli yhteensä lähes 200 euroa. Olin tuolloin vielä melko persaukinen mutta en valittanut. Nyt tuo ois kyllä ihan ok summa kun on paremmmat tulot.

Vierailija
34/40 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50e jumpasta ja valokuvasta (amatöörikuvaaja) ja patonginpalasta on minusta liikaa. Eli minusta se viininlitkiminen saunassa olisi ollut ihan fine, vaikka sitä täällä parjattiin ja siihen viestiin vastasin.

Jos on ystävä kyseessä, tottakai haluan osallistua. Kyseenalaistan vaan että miksi sen pitäisi olla 100 egen elämysmatkaa vieraassa porukassa, ja perinteiset polttarit on sitten "katkerien akkojen" touhuja?

Enkä antanut kostoksi, vaan siksi ettei yksinkertaisesti opiskelijana ollut varaa laittaa yli 100e toisten juhliin. Mut ilmeisesti se ystävyys tai kaveruus edelleen punnitaan rahassa. "Jos et pysty hymy suupielessä maksamaan 100e - ÄLÄ TULE. "

Hankala alkaa täältä käsin arvioimaan, että kuinka oikeutettu tai epäoikeutettu tuo 50€ noista jutuista oli, polttareissa kuitenkin on tapana maksaa kaikki morsiammen menot myös (juomat ym) ni helposti summat nousee. Pointtini kuitenkin on, että on typerää mennä paikalle ja sit nurista maksuista. Fiksua järjestäjiltä olisi etukäteen kertoa arvio hinnasta ja mitä tehdään, ja siitä saa sitten ite valita, osallistuuko vai ei vai kenties vain osaan ohjelmasta. Pointti myös on, että polttarit on kuitenkin morsianta varten, ei sinua, joten jos morsiamen tai kaasojen mielestä saunassa viinittely on tylsää, niin tottakai he tekevät juhlasta sen näköisen kuin haluavat. Kun itse menet naimisiin, voit viettää sen saunan+viini polttarit hyvissä mielin, paikalle tulevat ne ketkä haluavat. Oma mielipiteeni vain on, että jos tulossa olevat polttarit ei huvita tai kuulostaa kalliilta, ni mielummin sit vaan ilmoittaisin et pääsen vaikka sille ilmaiselle piknikille, mut muuten on menoo. Ja sit menisin sinne häihin ja antaisin vaikka 50€ lahjan ja juhlisin siellä :) itsekin olen opiskelija, ja käyttörahaa kuussa alle 200, mutta osallistuin silti 80€ polttareihin. Mutta säästinkin sitä varten että halusin, ja en menisi ellen voisi hyvillä mielin mennä. Melkeimpä aina voi kuitenki sopia osallistuvansa vain osaan tmv.

Vierailija
35/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala alkaa täältä käsin arvioimaan, että kuinka oikeutettu tai epäoikeutettu tuo 50€ noista jutuista oli, polttareissa kuitenkin on tapana maksaa kaikki morsiammen menot myös (juomat ym) ni helposti summat nousee. Pointtini kuitenkin on, että on typerää mennä paikalle ja sit nurista maksuista. Fiksua järjestäjiltä olisi etukäteen kertoa arvio hinnasta ja mitä tehdään, ja siitä saa sitten ite valita, osallistuuko vai ei vai kenties vain osaan ohjelmasta. Pointti myös on, että polttarit on kuitenkin morsianta varten, ei sinua, joten jos morsiamen tai kaasojen mielestä saunassa viinittely on tylsää, niin tottakai he tekevät juhlasta sen näköisen kuin haluavat. Kun itse menet naimisiin, voit viettää sen saunan+viini polttarit hyvissä mielin, paikalle tulevat ne ketkä haluavat. Oma mielipiteeni vain on, että jos tulossa olevat polttarit ei huvita tai kuulostaa kalliilta, ni mielummin sit vaan ilmoittaisin et pääsen vaikka sille ilmaiselle piknikille, mut muuten on menoo. Ja sit menisin sinne häihin ja antaisin vaikka 50€ lahjan ja juhlisin siellä :) itsekin olen opiskelija, ja käyttörahaa kuussa alle 200, mutta osallistuin silti 80€ polttareihin. Mutta säästinkin sitä varten että halusin, ja en menisi ellen voisi hyvillä mielin mennä. Melkeimpä aina voi kuitenki sopia osallistuvansa vain osaan tmv.

Oi huoh.... en todellakaan nurissut juhlissa mitään. Täällä nyt vaan kysyttiin että mikä omasta mielestä on sopiva summa ja haukuttiin toisia katkeriksi ämmiksi.

Mutta niinkuin sanoin; "älä tule jos et voi 100e maksaa suurella ilolla". Semmoista se kaverien kanssa polttareiden vietto nykyään on.

Ps. Olen naimisissa, enkä todellakaan olisi hyväksynyt mitään 50-100 euron osallistusmismaksuja. Ihan sama mistä tykkään. Tosin eipä me otettu vastaan niitä häälahjojakaan...

36/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 50 €.

Itse rakentaisin polttariohjelman tuon summan sanelemiin raameihin enkä niin, että ensin mietitään ohjelmaa ja sen jälkeen maksetaan kustannukset mukisematta.

Jos ei 50 eurolla per naama pääse Pariisiin juhlimaan, sitten juhlitaan vaikka Korsossa.

Vierailija
37/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samantyyppinen tilanne! Yksi meistä kolmesta kaasosta (tai morsiusneidoista, mitä olemmekaan mutta järjestämme polttarit) on pilalle hemmoteltu draamakuningatar, joka on päättänyt että polttarit saavat maksaa noin kympin/lärvi. On siis täydellä innolla järjestämässä polttareiksi PIKNIK-RISTEILYÄ koska voisi ottaa sinne omat eväät ja juomat mukaan! :D Innoissaan selitti että risteilyn jälkeen voidaan maissa käydä vielä baarissakin. Mahtaa neiti vetää hernekasvin sieraimiinsa kun selviää, mitä me muut olemme suunnitelleet. Budjetiksi tulossa siis noin 50 e (+kaikki kustantavat omat juomansa). Piknik-risteily ei kenenkään muun mielestä ole sopiva ohjelma polttareille, ainakaan pelkästään.

Ja siis lisäyksenä vielä, rahasta ei tällä prinsessalla ole puutetta. Vanhemmat maksaa asumista myöten kaiken (on 23 v), tupakkaan ja jokaviikkoiseen baarijuomiseen on rahaa.

Vierailija
38/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on yksi nainen joka ei millään suotu maksamaan polttareista 40e johon kuuluu siis yöpyminen mökillä, syöminen ja kuljetus (koko viikonloppu) mutta kun hänelle ehdottaa kompromisseja ei nekään sovi.

Ärsyttää, miksi ei vaan voi jäädä pois jos ei ole rahaa tai sit edes suostua siihen että osallistuu vain ilmaisjuttuihin:(

Tietysti ihmisten elämäntilanteet ovat erilaisia, mutta 40e ei kuulosta kovin kohtuuttomalta noin ylipäätään. Toki opiskelijalle/pienituloiselle se voi olla kynnyskysymys, jos tulee päälle sitten häälahja ja mahdollinen pukeutuminen jne.

Todella hyvää palvelua tuntuu olevan se, että on mahdollista osallistua ilmaisjuttuihin.

Vierailija
39/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen mitään vakiosummaa ole, mutta itse olen valmis maksamaan noin 50 euroa. Jos on jotain järkevää tekemistä, niin enemmänkin. Mutta pelkästä saunomisesta kauneushoitoineen ja baari-illasta en kyllä maksaisi enempää. Taannoin osallistuin polttareihin, jonka budjetista suurin osa meni vaatetukseen, koska kaasolla oli joku pakkomielle naamiaispukuihin. Se hieman vitutti. 

Vierailija
40/40 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 60€ joka meni lähes kokonaan mökin vuokraan (ei edes ollut hieno mökki), lisäksi oli jtn ruokaa. Mitään ohjelmaa ei sinänsä ollut. Kieltämättä hieman vitutti kun kunnon ohjelmaa ei edes ollut kun kaasolla oli pakkomielle tähän ylihintaiseen mökkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän