Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, en osaa enää auttaa poikaani matematiikassa!

09770
09.05.2017 |

Poikani on siis lukiossa ja hän kysyi minulta aikaisemmin apua laskussa. Olo on niin avuton kun en pysty enää häntä ollenkaan auttamaan. Voisiko joku auttaa minua tämän laskun kanssa? "Integroi ln x : 3x" Ei taida olla ihan helpoimmasta päästä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli integroi ln(x)/3x? Niinkö? Vakion, 1/3, siirrät integraalin ulkopuolelle hetkeksi. Huomaat että siinä on funktio kerrottuna sen derivaatalla. Katso kun 1/x on ln(x):n derivaatta. Miten olisi 1/6*ln(x)^2?

Tää vois olla kiinaa. Tai arabiaa. Yhtälailla ymmärsin 🙄

Ootko amis vai humanisti?

En ole edellinen, mutta hepreaa mullekin. Olen valtiotieteiden maisteri. Siihen on syynsä, että en luonnontieteilijä.

Miksi niin moni valtiotieteilijä ym. on matemaattisesti rajoittunut, mutta mat-lu-ihmiset pääosin hankkivat yhteiskunnallisista jutuista edes perustietämyksen? 

Monet mun opiskelukavereista oli matemaattisesti lahjakkaita, minä en. Matikka ei myöskään kiinnostanut, mikä tietysti vaikuttaa oppimistuloksiin.

Sulla on varmasti laaja otos käytettävissä väitteesi pohjaksi; avaisitko vähän tutkimusmetodeja ym.?

Vierailija
42/42 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä, että kun pääsykokeet loppuu ja yo-kirjoitukset määräävät sisäänpääsyt, niin monet alkavat käydä toista "koulua" iltaisin jossain kalliissa yksityispaikassa. Näinhän on laita jo monessa kehittyneessä Kauko-Idän maassa. Raha ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan