Pannariohje, joka hurmasi Suomen - Helin reseptillä yli 6 miljoonaa katselua
Voin suositella, meillä ei enää millään muulla ohjeella tehdä pannaria.
Kommentit (20)
Muuten olen vastaavalla ohjeella tehnyt, mutta laittanut vain pari ruokalusikallista sokeria.
Tuttu ohje, mutta myös vähemmällä sokerilla. Tykkään, että suolaisuus tulee enemmän esille yhdistettynä tosiaan makeaan päälliseen.
Meillä on tuo resepti äidiltäni 15 vuoden takaa. Ainut ero on se, että meidän ohjeessa laitetaan sokeria puoli desiä vähemmän.
Tuttu ohje, ollut meillä käytössä vuosikymmeniä. Ainoa vaan, että jos haluan että pannarissa on isoja "kuplia" (mikä meidän perheen mielestä on parasta pannaria), niin jätän leivinjauheen pois. Jos laittaa leivinjauhetta, niin tulee sellaista tasaista, mutta kuohkeaa (jos nyt pannaria voi kuohkeaksi kuvailla, mutta siis pannariksi kuohkeaa).
Muuten ihan kiva juttu mut hieman häiritsee ajatus, että resepti ei kuitenkaan ole hänen oma vaan lehdestä otettu. Kunnia kuuluisi alkuperäiselle reseptin kehittäjälle.
Muuten ok, mutta en kyllä margariinia käyttäis vaan voita.
Hei vastaajat 1-4 ja 5 myös. Miksi väitätte tekevänne tolla reseptillä, kun ette tee. Reseptin pointti on just toi iso sokerimäärä.
Tein kertaalleen tuolla ohjeella ja totesin, että olen yhä sokerittoman pannukakun kannalla. Lisäksi ehdottomasti voita margariinin sijaan.
Hitsi petyin. Tulin katsomaan kuinka paljon reseptiä haukutaan, mutta eipä haukuttukaan.
Teen muuten samaa mutta jätän sokerin pois koska meillä ei makeaa syödä, samoin jätän jauhot pois koska hiilarit on pahasta, samoin maidon koska terve aikuinen ei maitoa tarvitse, samoin rasvan ja suolan koska ne on epäterveellisiä. Kananmunissa on kolesterolia joten nekin jää pois.
Lopputulos on aika kuiva mutta kuplii kivasti suussa.
Tosi makea. Jos syö ilman sörsseleitä, niin hyvä pannari. Mutta makeiden lisukkeiden kanssa tuo on liian makea. Itse jättäisin kyllä puoli desiä sokeristakin pois, vaikka ei olisi lisukkeita.
Vierailija kirjoitti:
Hei vastaajat 1-4 ja 5 myös. Miksi väitätte tekevänne tolla reseptillä, kun ette tee. Reseptin pointti on just toi iso sokerimäärä.
No mulla on tuo resepti ollut varmaan ainakin 20 vuotta käytössä. Olen sen joskus jostain naistenlehdestä kopsannut ja siis aikana jolloin ei vielä ollut somea, blogeja tai ylipäätään nettiä nykyisessä laajuudessa. Ohje on täysin sama, kuin mitä tuossa linkissä sokereineen ja rasvoineen. Ja ohjeessa on myös se leivinjauhe, minkä yleensä nykyisin jätän pois, jos en sitten varta vasten halua "littanaa" pannaria esim. jäätelön kanssa tarjottavaksi. Mutta silti ei mieleeni tulisi somessa mainostaa ohjetta omakseni. Mutta nää nyt on näitä. Aina kun joku väittää keksineensä jonkun reseptin, voi olla satavarma, että joku muukin on sen tehnyt joskus aiemmin. Pannarissa mun mielestä olennaisinta on munien, nesteen ja jauhojen määrä suhteessa toisiinsa, ja se tässä reseptissä on mielestäni kohdallaan. Samoin sokerin, vaniljasokerin ja suolan määrä. Ilman niitä pannari ei maistu miltään. t.5
Olen tehnyt tuolla ohjeella, ja on kyllä huonoin kokeilemani pannariohje. Siitä tuli ihan littana ja aivan liian ällömakea. Margariini ei myöskään kuulu kunnon pannariin.
Mua nauratti tossa linkatussa jutussa kohta lautaselle päätyvistä kotieläimistä, jossa mainitaan mehiläiset. Söikö ne siis mehiläisiäkin?
Kun käyttää oikeaa ternimaitoa, ei tarvitse margariinia.
Vierailija kirjoitti:
Ei margariinia tarvita, vaikkei olisikaan ternimaitoa. Voita sen olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ternimaitoa pannariin tuhlaa? Siitä kuuluu tehdä uunijuustoa. Välimaitoja voi jo sitten pannariinkin laittaa.
Olen tuolla reseptillä tehnyt jo monta vuotta mutta jätän aina sokerin pois, voi laitella sitten vaahterasiirappia tai hilloa päälle eikä mene liian makeaksi.