Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevien ekaluokkalaisten vanhempainilta.. kenelle ilmoitan etten pääse?

Vierailija
09.05.2017 |

En vain pääse, lappu tuli niin myöhään postista, ettei minulla minkään valtakunnan mahiksia saada työvuoroa järkättyä, yritin kyllä. Ja lapsen isä ei pääse, asuu n.400 km päässä.
Haluaisin mennä, kiinnostaa tavata opettaja, reksi ja nähdä luokkajaot jne, harmittaa ihan vietävästi. :( Tuleeko siitä vanhempainillasta mitään koostetta wilmaan/postissa jälkikäteen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otapas vaikka reksiin yhteys ja kerro ettet pääse - sovi sen sijaan vanhempainillan jälkeen joku päivä kun itse pääset/saat järjestymään jolloin reksi ja tuleva ope esittelevät sinulle paikkoja ja kertovat samat jutut kuin vanhempainillassa. Kohtuuttomasti et tietenkään voi heidän aikaansa viedä, mutta eiköhän tuo ole aika tavallinen tapaus, osaavat varmasti ehdottaa muuta vaihtoehtoa jos tuo ei sovi.

Vierailija
2/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne mitään aikaa ap:lle järkkää. Mikäli olet wilma-tunnukset jo saanut, niin sinne laittavat infoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No otapas vaikka reksiin yhteys ja kerro ettet pääse - sovi sen sijaan vanhempainillan jälkeen joku päivä kun itse pääset/saat järjestymään jolloin reksi ja tuleva ope esittelevät sinulle paikkoja ja kertovat samat jutut kuin vanhempainillassa. Kohtuuttomasti et tietenkään voi heidän aikaansa viedä, mutta eiköhän tuo ole aika tavallinen tapaus, osaavat varmasti ehdottaa muuta vaihtoehtoa jos tuo ei sovi.

No huhuh. Kyllä ne vanhempainillat ovat silloin kun ne ovat. Täysin asiatonta odottaa, että opettaja/rehtori jää työpäivänsä jälkeen odottelemaan yhtä ihmistä kierrättääkseen tätä koulussa. Ymmärrätkö, että tuo olisi opelle täysin palkatonta, ylimääräistä työtä? Eikä ole mitään tavalista tässä, en ole koskaan kuullutkaan että kukaan huoltaja olisi keksinyt tuollaista palvelua vaatia.

Kyllä siellä koulussa pidetään vanhempainilta sitten syksylläkin. Siihen asti riittää, että sinulla on perustiedot siitä, milloin koulu alkaa jne. Kyllä sitä sitten alkaa tulla tiedotetta, ilmeisesti liiankin kanssa mitä nyt on täältä huoltajien mielipiteitä lukenut.

Vierailija
4/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain sitten mene

Vierailija
5/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt itsekään koska en tiennyt mihin kouluun menee koska olin kotia myymässä ja uutta ostamassa.

Vierailija
6/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käynyt itsekään koska en tiennyt mihin kouluun menee koska olin kotia myymässä ja uutta ostamassa.

Ok, ilmoititko rehtorille, vai jätitkö ilmoittamatta? -ap

Vierailija
7/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi vaatia mitään ylimääräistä tapaamista tuon perusteella! T. Ope

Vierailija
8/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tässä vain omista kokemuksistani.

Ei meillä koskaan ole Wilmaan tullut minkäänlaista koostetta vanhempainillasta poissaolleille.

Kyllä meillä ainakin opettajat ja rehtori olivat niin palveluhenkisiä, että taatusti olisivat jääneet juttelemaan ja kierrättäneet, jos sellaista olisi toivonut. (Lapseni ovat jo ysillä ja seiskalla, en oo ite ollut pois illoista, mutta luokkakavereiden vanhemmilta oon kuullu, ettei heille tuu Wilmaan mitään infoa)

Lapseni koulussa luokanopettajat ovat aina antaneet henkilökohtaisen puhelinnumeronsa, johon ovat oikein kehottaneet soittamaan, jos jollain on asiaa. Iltaisin ja viikonloppuisin saa soittaa kuulemma. Nyt yläkoulussa luokanvalvoja ei enää numeroaan jakanut.

9/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoittaisi kenellekään mutta jos itselle heräisi jotain kysymyksiä, laittaisin rehtorille wilman tai sähköpostin kautta viestiä (jos lapsen opettaja ei ole tiedossa).

Vierailija
10/10 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ilmoititko rehtorille, vai jätitkö ilmoittamatta? -ap

Ei aikuisten oleteta raportoivan tällaisia. Poissaoloasi ei huomaa kymmenien vanhempien joukosta. Joissakin paikoissa aloittavia oppilaita on jopa yli 100.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi