Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko argan öljylle olla allerginen?

Vierailija
09.05.2017 |

Olen muuttanut ihonhoitorutiinejani kun tuntui, että naama alkaa jo roikkumaan. Aloitin noin 2 kuukautta sitten käyttämään yöllä RoC Retinol Correxion Sensitive Night Cream:ia. Muutama viikko sitten aloin lisätä yöksi rocin päälle vielä Moroccan argan oilia. Kasvot aloin puhdistaa aamuin illoin Garnierin kuivalle iholle tarkoitetulla skinactive micellar vedellä. Nyt on muutaman kerran käynyt niin, että posket ovat olleet yön jälkeen todella kuivat. Edellisellä kerralla iho hilseili poskista (läheltä nenää). Tänä aamuna iho oli niin kuiva että se oli ihan rutulla ja punainen. Kun levitin päivävoiteen (jota en ole muuttanut), biothermin auasourcen, niin ihoa ihan poltteli. Nyt iho tuntuu taas ihan ok:lta kun siinä on vieläkin paksu kerros tuota päivävoidetta.

Ongelma on siis juuri yön jälkeen. Tuota rocia olen käyttänyt jo tosiaan 2 kuukautta, enkä edes aluksi huomannut mitään ongelmaa. puhdistusvettä käytän sekä aamulla että illalla, mutta ongelmia esiintyy vain yön jälkeen. Siksi ensimmäisenä tulisi mieleen tuo uuten lisätty argan öljy, mutta kun sen pitäisi nimenomaan hoitaa kuivaa ihoa eikä kuivattaa lisää. Reaktio ihossa on kuitenkin sellainen, jota minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Ihan pelästyin kun se iho oli vetäytynyt ihan rusinaksi siitä poskelta. Voiko tuollainen puhdas luonnon tuote aiheuttaa tuollaisen reaction? En löytänyt netistä vastaavia kokemuksia kun yritin vähän etsiä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät useampia tuotteita, on vaikea sanoa, mistä olet saanut tuon allergisen reaktion. Kokeile jättää jotain pois ja katsoa mitä tapahtuu? Vaikea sanoa, mistä ainesosasta johtuu, itse epäilisin kyllä jotain muuta kuin tuota öljyä.

Vierailija
2/7 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna jättäisin kaikki pois ja käyttäisin yksi kerrallaan vähän aikaa kutakin tuotetta. Mikä niistä herkistää?

Entä tuo Roc? Noissa ikääntynyttä ihoa korjaavissa tuotteissa on usein kuorivia happoja, jotka aiheuttavat ennemminkin herkistymistä. Myös misellivedessä on vaikka mitä, katsoppas sisällysluetteloa.

Pääsääntöisesti: mitä pidempi INCI-lista, sitä enemmän lisäaineita ja myrkkyjä, jotka aiheuttavat ajan myötä herkistymistä ja allergiaa.

En tiedä, voiko öljylle allergisoitua, mutta esim. Manteliöljy ja sheavoi tukkivat akneen taipuvaista ihoa. Itse olen herkistynyt glyserolille ja natriumlaurylsulphatelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla öljylle allerginen. Ja öljy voi myös kuivattaa pikemminkin kuin kosteuttaa sekä tukkia ihon kokonaan.

Vierailija
4/7 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut oliiviöljyä ruokiin aika paljon ja sitten tein sillä monta kertaa hiushoitoja. Hiukset voivat paremmin, mutta päänahkaan tuli jotain outoja näppylöitä ja paukamia ja päänahkaa alkoi kutittamaan ja särkemään. Samoin kasvojen iho punoitti usein, tai kuumotti ja allergianäppylöitä oli kasvoissa sekä rinnassa.

Sitten kerran öljyhoidon aikana otsa ja kaikki kasvojen iho mihin se öljy kosketti, alkoi kutisemaan, kirvelemään ja punoittamaan, niin tajusin lopettaa öljyn käytön. Noin kauan se kesti, koska en millään ymmärtänyt, että öljy voisi allergisoida. En vieläkään tiedä mikä siinä on allergisoivaa ainetta.

Vierailija
5/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argan oil on afrikkalaista pähkinäöljyä. Itse huomasin rajun reaktion kun hiuksiani värjättiin argan oilia sisältävällä hiusvärillä. Minulle tuli hengenahdistusta ja rytmihäiriöitä sekä vapinaa. Ensimmäisellä kampaamokäynnillä en täysin ymmärtänyt tilanteen vakavuutta, mutta kun se toisella kerralla toistui niin ymmärsin. Olen pähkinäallergikko myös syötäville cashew-, saksan- ja pistaasipähkinöille.

Vierailija
6/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli allergista ihottumaa juuri tuosta misellivedestä ilmeisesti säilöntäaineista johtuen. Allergia tuli vähitellen joten en heti osannut aluksi yhdistää sitä oikeaan tuotteeseen. Sinun reaktiosi kuulostaa rajummalta, jätä öljy pois ja katso mitä tapahtuu.

Jos haluat kokeilla pähkinättömiä öljyjä, niin kotimaisella ekopharmalla on marjaöljyjä ihonhoitoon. Ovat koostumukseltaan kevyempiä kuin argan.

Vierailija
7/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo misellivesi sis. myyntikieltoon mennyttä ainetta, oliko just se biguanide jotain.

Vanha ketju, mutta tarkastakaa ne garnierit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi