Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä antibioottia teille on määrätty virtsatietulehdukseen?

Vierailija
25.07.2025 |

Ja mikä auttoi parhaiten? Muita konsteja edelleen, kiitos!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankos siellä mustasta pörssistä biootteja ostelemassa hmmmmmhh

Vierailija
2/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino suurin altistava tekijä .

Eli laihduta ja liiku.

Paino ei vaikuta millään tavalla siihen, että kuinka ketterästi kolibakteeri pääsee virtsateihin. Siihen vaikuttaa esimerkiksi limakalvojen kunto enemmän. Osa tarvii jo aikaisemmin ilman reseptiä apteekista ostettavaa paikallisestrogeenia ja C-vitamiinia happamoittamaan virtsaa. Osa tarvii pysyvän pienen antibioottiannoksen päivittäin estohoidoksi. Nitrofur-C on ollut useimmille toimiva lääke. Osalle Trimetin toimii hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitrofur-C toimi, kun muut ei. Oli todella vaikea tulehdus kyseessä.

Vierailija
4/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne määräsi tässä taannoin  Vagifemia. En ole käyttänyt, mutta pitäisiköhän. Siis kertokaa tyhmälle, mikä sen tarkoitus on? Siis gyne määräsi sen myöhemmin, olin aiemmin käynyt tutkimuksissa. Estääkö se virtsatietulehduksia? Entä rintasyöpäriski?

Vierailija
5/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gyne määräsi tässä taannoin  Vagifemia. En ole käyttänyt, mutta pitäisiköhän. Siis kertokaa tyhmälle, mikä sen tarkoitus on? Siis gyne määräsi sen myöhemmin, olin aiemmin käynyt tutkimuksissa. Estääkö se virtsatietulehduksia? Entä rintasyöpäriski?

Vahvistaa limakalvoja. Kostea ja terve limakalvo puolustautuu paremmin erilaisilta taudinaiheuttajilta kuin kuiva ja sen myötä myös haavainen limakalvo. Siksi naisilla estrogeenin puutoksen yhteydessä myös infektiot saattaa lisääntyä.

Vierailija
6/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle määräs kans. Ei pitäisi vaikuttaa riskiin, mutta sanoi, että jotkut pelkäävät potilaat laittavat yhden viikossa, mutta hän suosittelee kahta. 

Itsellä on auttanut Trimopan, mutta myös kefeksin. Söin kerran trimopania yhden päivässä puolitoista vuotta estolääkkeenä. Kai kaikelle voi tulla allergiseksi. Mun äiti on trimopanille allerginen. 

Yks urologi, joka oli melkein valmis gynekologi myös sanoi, että ei määrää nitrofur c :tä, kun on nähnyt siitä tulevia sydänlihastulehduksia liikaa mun ikäisellä. (Olin silloin noin 40)

Vierailija
7/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paikallisestrogeeni aiheuta rintasyöpää. Aivan turhaa pelottelua, jonka vuoksi mieluummin kärsitään ja syödään antibiootteja niin, että  hyvätkin suolistomikrobit kuolevat ja sen seurauksena immuunipuolustus heikkenee. Lähestyvät vaihdevuodet tai jopa raskaus ja synnytys aiheuttavat hormonaalisia muutoksia, virtsaputken suussa olevien solujen surkastumista ja ne kutistuvat. Se helpottaa tuhottomasti bakteerien pääsyä virtsaputkeen ja virtsarakkoon.

Vagifem ensin kahden viikon kuurina yksi kappale illassa ja sen jälkeen kahdesti viikossa saa ne solut jälleen turpoamaan. Se heikentää bakteereiden mahdollisuuksia päästä virtsaputkeen. Vagifem ja muutkin paikallisestrogeenit toimivat kuten hyaluronihappo ihonhoitovoiteissa. Hyaluronihappo ei auta virtsaputken suulla. Sen vuoksi suositellaan ja kirjoitetaan paikallisestrogeenia. 

Vierailija
8/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli hiivatulehdus. Se voi kirvellä samoin jos sisäinen. Kuukautiset voivat muuttaa joidenkin ph:ta limakalvoilla.

Vierailija
9/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä Kefexinia käytetä?

Vierailija
10/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan tulehduksen aiheuttamasta bakteerikannasta,mikä antibiootti tehoaa. Voi vaihdella kerrasta toiseen. Yleensä samaa ei kannata koko ajan syödä,koska sillä saa vain resistentin kannan kasvatettua itselleen.

Vierailija
11/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vierailija
12/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trimetopriimia, siprofloxasiinia, nitrofurantoiinia, pivmesillinaamia, onhan noita. Määrättävä antibiootti riippuu aina siitä mikä bakteeri virtsassa kasvaa ja mille se on herkkä.

Vierailija
13/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se usein parane itsestään?

Vierailija
14/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trimetopriimia, siprofloxasiinia, nitrofurantoiinia, pivmesillinaamia, onhan noita. Määrättävä antibiootti riippuu aina siitä mikä bakteeri virtsassa kasvaa ja mille se on herkkä.

Ainakin kefaloaporiinia myös. Vaikka kuinka on alapeukutettu. Riippuu niin aiheuttajasta.

Tiesittekö muuten että nitrofur-c on poistumassa markkinoilta ainakin Suomessa? Kun tukusta loppuu, ei enää saa. 

Vierailija
15/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitrofur- c ja Penomax minulla auttaneet. Sulfaa en voi ottaa.

Vierailija
16/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NITROFUR-C söin yhden kuurin 3v.sitten. Nykyään syön karpaloa päivittäin kaksi kapsuulia. Tulehdukset eivät ole vaivanneet enään. 

Vierailija
17/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitäkin, riippuu bakteerista.

Vierailija
18/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

No kyllähän käytetään. On sellainen antibiootti, että tehoaa moneen tulehdukseen.

Vierailija
19/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penomax auttoi mulla, Trimopan ei.

Vierailija
20/24 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penomax auttoi mulla, Trimopan ei.

Trimopania käytetään myös estolääkkeenä, joka saattaa pidemmän päälle aiheuttaa resistenssin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan