Adoptioäiti Saarisen puheet
Olen itsekin adoptioäiti ja törmäsin Facebookissa Salla Saarisen koulutusvideoon. Ihmettelen nyt kyllä että millä valtuuksilla ja millä tietotaidolla hän kiertää puhumassa. Ketä edustamassa?
Väestöliiton tilaisuudessa selitti, miten hankalaa on ollut, kun adoptioneuvonnassa ei opastettu sitä, miten valitaan oikeanlainen vaippa. Että hänellä oli vaikeuksia kaupassa ja ahdisti.
Samaten selittää, että EI USKALTANUT mennä leikkipuistoon lapsensa kanssa, kun ei ole oikea äiti. Että hän kökötti kotona lapsen kanssa pelon takia, kun ei ollut uskaltanut oikeiden äitien sekaan.
Siis WTF? Tällaisia käy sössöttämässä ammattilaisille. Kenen etua tällainen palvelee? Ja miten hän ylipäätään om saanut valtuudet edustaa meitä adoptioäitejä?
Suututtaa!
Kommentit (2)
En pidä siitä että hän julistaa puhuvansa kaikkien suulla ja lähtökohtaisesti niputtaa kaikki adoptiovanhemmat sellaisiksi kuin hän on. Kliseisesti.
Adoptiovanhemmat on ihan tavallisia ihmisiä, moneen junaan. Minä en esim koe mitään haasteita tässä, en koe että minun olisi vaikea lähestyä muita ns tavallisia äitejä ja minulla on eri-ikäisiä ja eritaustaisia äitituttuja, en koe että jouduin jotenkin odottamaan lastani erityisen pitkään - enkä edes kannata perhevapaauudistusta.
Tuo yhteen muottiin puristaminen on todella vastenmielistä. Kun ei häntä ole edes vaaleilla valittu yhdityksen hallituksen puheenjohtajaksi. Itse sinne tunkenut.
Hänestä kyllä paistaa se, ettei oikeasti tajua lapsen kehityksestä yhtään mitään. Vaan kaikki suodattuu sen adoptioneuvonnan kautta. Nuo rasismijutut oli oikein tyyppiesimerkki nähdä kaikki ihan omituisesti.