Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koira 5v. alkanut "haista koiralle"?

Vierailija
09.05.2017 |

Koiraani on yhtäkkiä ilmestynyt jokin haju, minusta samantyylinen mikä joidenkin koiranomistajien kotonakin haisee. Joku vähän makeahko. Luin netistä että voisi liittyä esim. anaalirauhasiin, ne on kuitenkin tyhjennetty muutama kuukausi sitten... Pesin koiran myös vasta, sekään ei vaikuttanut asiaan.

Tarvitseeko tällaisesta olla huolissaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira haisee koiralta, koska on koira.

Vierailija
2/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei ole ikinä tähän mennessä haissut, muutos on merkki jostain. Jos haju on selkeästi makea (jollaista mielestäni tavallinen "koiralta haiseminen" ei ole), miettisin, voisiko koiralla olla diabetes? Onko muita muutoksia kuin haju?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei ole ikinä tähän mennessä haissut, muutos on merkki jostain. Jos haju on selkeästi makea (jollaista mielestäni tavallinen "koiralta haiseminen" ei ole), miettisin, voisiko koiralla olla diabetes? Onko muita muutoksia kuin haju?

Muuta en ole siis huomannut. Ja joo ennen ei ole haissut millekkään, kaikki koirat ei todellakaan haise. Onko pelkkä haju syy viedä eläinlääkärille?

Vierailija
4/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaappa hampaita, jos niissä on hammaskiveä niin se voi aiheuttaa hajua

Vierailija
5/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut, että kaikki koirat haisee koiralta :D. En ole tiennyt, että hajuttomia onkaan. Jos olisin tiennyt, olisin aikoja sitten ottanut sellaisen. Koiran haju vaan sattuu aiheuttamaan mulla oksennusrefleksin, joten en ole voinut harkitakaan sitä lemmikiksi.

Vierailija
6/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi unohdin mainita että silmätulehdus on hoidettu kaksi kertaa vuoden aikana. Ja nyt kun mainitsit diabeteksen, luin jotain silmien oireilusta... Onko kenelläkään mielipidettä?

Vierailija
7/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen koira? Helpottaa, jos tietää karvatyypin, onko pohjavillaa vai ei, pitkäkarvainen?

itse olen ainakin huomannut, että talvisin koira tuoksuu raikkaalta, mutta keväällä kun alkaa karva vaihtumaan, ja paksu pohjavilla irtoamaan tuppoina, niin haju voimistuu. Ja vaikka harjaisi irtoturkkia pois, niin haju on silti aika voimakkaana koirassa.

Liian usein ei kannata pestä, voi tulla ihotulehduksia, kun ei ole koiran iho tottunut jatkuvaan kuivuuteen.

Oletko haistellut koiran läpi? Tuleeko haju kokonaisuudessaan koirasta, tassuista, turkista, päästä, peräpäästä?

Vierailija
8/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä rotuinen koira? Helpottaa, jos tietää karvatyypin, onko pohjavillaa vai ei, pitkäkarvainen?

itse olen ainakin huomannut, että talvisin koira tuoksuu raikkaalta, mutta keväällä kun alkaa karva vaihtumaan, ja paksu pohjavilla irtoamaan tuppoina, niin haju voimistuu. Ja vaikka harjaisi irtoturkkia pois, niin haju on silti aika voimakkaana koirassa.

Liian usein ei kannata pestä, voi tulla ihotulehduksia, kun ei ole koiran iho tottunut jatkuvaan kuivuuteen.

Oletko haistellut koiran läpi? Tuleeko haju kokonaisuudessaan koirasta, tassuista, turkista, päästä, peräpäästä?

Mäyräkoiraa löytyy eli pienikokoinen on ja lyhytkarvainen. En osaa sanoa mistä päin haju tulee, mutta selvästi ei ainakaan suusta. 

Vierailija
9/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta en ole siis huomannut. Ja joo ennen ei ole haissut millekkään, kaikki koirat ei todellakaan haise. Onko pelkkä haju syy viedä eläinlääkärille?

Eläinlääkärille voi myös soittaa ja kysellä, kannattaisiko tulla.

Jos haju ei tule nimenomaan suusta, hammaskivi tai diabetes eivät todennäköisesti ole syynä, mutta kannattaa ehkä soittaa sinne eläinlääkärille ja kysyä, niin saa ainakin mielenrauhan.

Vierailija
10/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina luullut, että kaikki koirat haisee koiralta :D. En ole tiennyt, että hajuttomia onkaan. Jos olisin tiennyt, olisin aikoja sitten ottanut sellaisen. Koiran haju vaan sattuu aiheuttamaan mulla oksennusrefleksin, joten en ole voinut harkitakaan sitä lemmikiksi.

Kaikki koirat eivät todellakaan haise. Sellaiset, joilla ei ole alusvillaa ja jotka pitää usein pestä ja trimmata, eivät yleensä haise juuri millekään. Esim. Bichon frise yms.

Vierailija
11/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaihtanut koiran ruokaa? Tai olisiko käyttämäsi merkki vaihtanut koostumusta jotenkin? Yksi meidän kolmesta koirasta on täysin hajuton normaalisti, mutta alkoi haisemaan "koiralta" kun vaihdettiin ruokaa, vaikka uuden piti olla laadukkaampaa kuin vanhan. Haju hävisi viikon sisään kun vaihdettiin takaisin.

Vierailija
12/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäyräkoiraa löytyy eli pienikokoinen on ja lyhytkarvainen. En osaa sanoa mistä päin haju tulee, mutta selvästi ei ainakaan suusta. 

Mäyräkoirilla on usein hyvin rasvainen turkki, jota ei paranisi pestä. Se on säänkestävä, metsämaille soveltuva turkki. Pitää vettä, tuulta ja kylmää.

Mietin myös mahdollisia hormonimuutoksia koirallasi. Se on siis 5 vuotias, ns. "keski-ikäinen" koira, nuoruus takana ja aikuisuuden ensimetrit käytynä. Hormonit vaikuttavat ihoon, rasvaisuuteen, karvatyyppiin sekä hajuihin, ja voi olla, että on ihan luonnollista, että koiran haju muuttuu sen vanhetessa. Pennut haisevat ihan erille, kuin vanha koira.

Vierailija
13/13 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee kokeiltua jotain toistakin ruokaa, mutta pääasiassa samaa syötän. En pese koiraa usein, mutta nyt sille oli ilmestynyt vähän hilsettä (mitä ei myöskään ole ennen ollut). Itseasiassa tämänkin olisi voinut mainita aiemmin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme