Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että synnytys pilasi alapääni

Vierailija
08.05.2017 |

Sain siis toisen lapseni kolme päivää sitten, (ensimmäinen leikattiin sektiolla.) Katsoin alapäätäni tänään ensimmäistä kertaa ja se näytti aivan kaamealta. Emättimen aukko oli todella iso ja väljähtynyt, (sen uskon kyllä palautuvan), mutta sieltä työntyi esiin sellainen "pallukka"! En tiedä mikä se voi olla, kohdun- tai virtsarakonlaskeumaa vaiko pelkästään emättimen seinämä turvonnut synytyksen jäljiltä? Olen ihmeissäni, sillä synnytys oli "helppo". Ponnitusvaihe kesti vain 8 minuuttia, vauva ei ollut mitenkään iso (3200g eli keskikokoinen) ja tikkejä piti ommella vain kaksi.
Haluaisin kuulla onko muilla ollut vastaavaa, palautuuko ihan itsekseen vai pitääkö asialle tehdä jotain?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin palautuu, valitettasti.

Vierailija
2/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin väljä, ei väljähtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala, miksi menit kurkkimaan sinne noin pian? Minä uskalsin kurkata ekan kerran parin kuukauden kohdalla ja silloinkin näytti karmealta. Mitään pallukkaa ei ollut mutta muuta kurjaa (mm. toinen häpyhuuli oli keskeltä poikki). Ei korjautunut entiselleen, mutta parani kyllä aika toimivaksi kokonaisuudeksi.

Vierailija
4/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellainen pallukka todettiin virtsarakon etuseinämän laskeumaksi, kun kolmannen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa kävin.

Vierailija
5/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä vielä vähän palautuu

Vierailija
6/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tavara ennalleen tule. Lantionpohjaharjoituksia.

Vierailija
7/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähän aikaa synnytyksestä eli odottelen vain. Ja muista treenata niitä lantionpohjan lihaksia joka päivä.

Vierailija
8/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pallukka myös mutta kun kysyin onko laskeuma niin sellaista mulla ei kuulemma ole. En tiedä mikä se on. Mutta ei se mitään haittaa. Kannattaa vaan jumpata alapäätä niin ei ole mitään hätää. Itse jumppasin säännöllisesti synnytyksen jälkeen mutta en enää vuosiin. Olen todennut että seksi pitää alapään kyllä tiukkana. Kun siis käyttää sen aikana niitä lihaksia. Mulle on siis ihan gyne todennut vahvat alapäänlihakset ja mieheltä samaa kommenttia.

Vierailija
9/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli repeämiä toisen lapsen syntymästä. Meni 10v. ennenkuin siihen palaitui tunto ja parani kokonaan. Nyt se on normaali. Hang in there! Jos vuoden päästä näyttää vielä rumalta niin käy lekurissa. Ne kursii sitä uudelleen kasaan.

Vierailija
10/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä emättimen seinämää. Mulla se ei tosin ikinä palautunut, semmonen pallukka on vieläkin, vuosien jälkeen. Varsinaista kohdunlaskeumaa ei ole, mutta emättimen etuseinä ja takaseinä jonkun verrran lösähtäneet. Mutta ei niille mitään tehdä ellei vaivat ole häiritseviä

Vierailija
11/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te jotkut naiset ihmeellisiä kun selviätte noista jutuista :)

Meinasin pyörtyä tuon "häppäri keskeltä poikki" kohdalla :O

Vierailija
12/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se synnytyksessä varsinaisesti kaunistu mutta palautuu kyllä aika paljon :-)

Olen pitänyt omaa toosaani aika vastenmielisenä synnytyksen jälkeen (10 vuotta aikaa) ja se rajoitti aika paljonkin minua seksuaalisesti, etenkin eron jälkeen. Ajattelin, ettei sitä ilkeä kenellekään uudelle ikipäivänä näyttää.

Ei minulla ollut edes mitään repeämiä joita olisi tikattu, mutta oli/onhan se sellainen "epätasaisempi" ja rumempi, minusta. Pelkäsin että joudun naurun tai muun sellaisen kohteeksi.

Minulla on ollut 3 seksikumppania eron jälkeen ja nykyään olen naimisissa. Kaikki nämä 3 ovat tykänneet "tuntumasta" ja nykyinen mieheni on myös nähnyt kaiken päivänvalossakin, eikä lähtenyt karkuun vaan tykkää edelleen valoisassakin touhuta :-D Meille on tulossa lapsi, joten ei taida pelätä seurauksiakaan. Olen kyllä jumpannut paljon ja lihakset ovat hyvässä kunnossa. Tämä tulee okemaan viimeinen lapseni, niin ajattelen että korjataan sitten jos jotain todellisia ongelmia jää.

Eli, kaikki pelko ja rumuus on ollut vain omassa päässäni.

Vierailija
13/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantipohjan Treenaamisesta on alussa enemmän haittaa kuin hyötyä. Lihakset rasittuvat ja väsyvät ja sitten voikin tulla pissausongelmia. Voi toki kokeilla, että pystyy jännittämään lantiopohjaa. Lähtisin ensin treenaamaan syviä vatsalihaksia (esim. lantionosto selällään maaten, kevyt lankku polvet maassa, vuorikiipeily hitaasti..) Reippailla kävelylenkeillä saa hyvän alun kuntoilulle. Sitten vähitellen voi alkaa käydä kuntosalilla ja vaativammissa jumpissa.

Pointti on se että tuntee oman kehonsa, eikä tee väkisin jonkun yleisen suosituksen mukaan, jos se ei tunnu hyvältä.

Vierailija
14/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä roikkuu emättimen takaseinämän lihas. Ei korjaudu luultavasti täysin kokonaan, mut synnytyksen jälkeen tuntu myös joku pallukka. Nyt tuntuu emätin kohtuu normaalille jo. Koko ajan on kyllä kuroutunu takasin. Repeytymät ei tietenkään korjaudu koskaan mut eipä tuo haittaa, kun vähäisiä mun repeymät on vaikka ulosteen pidättämiskyvyn menettämiseen verrattuna. Kaikki on suhteellista ja eiköhän tuo tiedossa ole kun lapsia ryhtyy hankkimaan.

Vierailija
15/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko seksi erilaiselle synnyttäneellä toosalla? 

Vierailija
16/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole treenannut lantiopohjaa muuten kuin masturboimalla. Seksi tuntuu yhä hyvältä eikä vaivoja ole, joten viis siitä miltä alapää näyttää.

Vierailija
17/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset on 3 ja 1,5, näyttää alakerta samanlaiselta kuin ennen, suuaukko on kiinni ja arvet poissa. Itse huomaan vähän eroa, ei ole laskeumaa, mutta jotain ihan lievää sen suuntaista. Mies sanoo ettei huomaa mitään eroa.

Vierailija
18/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää on liian lyhyt aika palautumiseen!

Toivut nyt ihan rauhassa. Sitten vaan geishakuulat pyörimään eli lihastreeniä sinne alapäähän.

Se mollukka siinä emättimen suulla on varmaan vaan se emättimeen suuaukko, jos se on sellaista röpyläistä.

Vierailija
19/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys pilaa valitettavasti tavaran. Synnyttäminen pitäisi kieltää ja käyttää aina sektiota.

Vierailija
20/33 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika hyvin palautuu jos ei tuon enempää tullu mitään repeämiäkään , vie muutaman viikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi