Onko tämä vitsi teidän mielestänne hauska?
Tämän vitsin siis kertoi meidän luokallemme v.2011 entinen opettajani ja hän oli puolestaan kuullut sen tunnin ulkopuolella käytävällä toiselta opettajalta. Näin se vitsi meni:
"Lapselta kysyttiin, että ovatko hänen vanhempansa naimissa. Lapsi vastasi, että hänen isänsä on naimisissa, mutta äiti ei".
Opettajani mielestä vitsi oli älyttömän hauska ja hän oli repeämäisillään sitä kertoessaan. Kukaan oppilaista ei kuitenkaan tajunnut, että mikä vitsissä oli muka hauskaa. Kaikki opiskelijat luokassa olivat v.89-93 syntyneitä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ilmeisesti uusioperhe on yksi vallitseva normi ja tosikkous toinen.
:D
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ilmeisesti uusioperhe on yksi vallitseva normi ja tosikkous toinen.
Uusperheet ovat olleet normaaleja sekä palstalla että ihan oikeassa elämässä jo kauan. Koko Suomessa, kaikissa yhteiskuntaluokissa. Tosikkous olisi sitä, että pahastuisi vitsistä. Täällä ei ole kukaan pahastunut, siinä ei vain ole nykyihmisen näkökulmasta mitään, mikä naurattaisi. Ajat muuttuvat, käsitykset muuttuvat, vitsien hauskuus siinä ohessa.
Vitsi nauratti ja vielä enemmän naurattaa ne vastaajat, jotka eivät tajunneet vitsiä. Siis ei siinä mistään uusioperheestä ollut kyse, urpot :D
Vierailija kirjoitti:
Vitsi nauratti ja vielä enemmän naurattaa ne vastaajat, jotka eivät tajunneet vitsiä. Siis ei siinä mistään uusioperheestä ollut kyse, urpot :D
No ihan normaali uusioperhekuvio siitä nyt vain tulee ensimmäisenä mieleen, joten luonnollisesti ei tule edes miettineeksi mitään muuta.
"- Mikä sinun miehesi nimi on?
- Matti"
Hahaaa. Ai ettekö tajunnut, että puhuttiin Matti Nykäsestä, urpot. Hahaa.
Jaa.
Lähinnä huvittavaa jutussa on -65 syntynyt ikäisekseen varsin kalkkis ja todellisuudesta vieraantunut opettaja joka ketoo tuon vitsinä. Puolet -65 syntyneidenkin avioliitoista on päättynyt eroon, heidänkin ikäluokassaan on aviottomia lapsia, paljon uusioperheitä jne. Asia olisi hieman toinen jos vitsin kertoja olisi syntynyt 20-30 tai 40-luvulla.
Oli kaikessa paskuudeessaan hauska. 😂 T. 91-syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sen kaikki tajunnut, että kyse oli "äpärästä", sehän selitettiin jo ekalla sivulla. Onneksi au-lapsia ei enää pidetä sen vähempiarvoisina kuin muitakaan. Uusperheet liittyvät kuvioon siten, että tuo vitsin esittelemä skenaario on mm. niiden kautta niin arkipäiväinen, ettei kukaan tajua ajatella siitä mitään erikoisempaa.
Tämä on yksi mun lempivitseistä:
Mies sanoi kaverilleen: "Mä lähen kotiin."
Kaveri: "Miksi"
Mies: "Mä asun siellä".
Tuli mieleen tuosta alkuperäisestä vitsistä: "Kahdelta artistista kysytään, oletteko esiintyneet yhdessä? Toinen vastaa molempien puolesta: "Kari on, minä en." hahahahhaaa....!"
Mä ajattelin, että joko isä on uusissa naimisissa tai sitten vanhempina on kaksi miestiä, joista toinen on biologinen isä.
Syrjähyppy ei tullut mieleeni.
Ei naurata, mutta ehkä vitsin selittäminen vain pilasi hauskuuden, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta alkuperäisestä vitsistä: "Kahdelta artistista kysytään, oletteko esiintyneet yhdessä? Toinen vastaa molempien puolesta: "Kari on, minä en." hahahahhaaa....!"
Spede Show: Artikuloinnin mestarit :D
Kaipa opettajan maailmankuva on vanhoillinen. Kuulostaa vähän siltä, että hänelle aviottomassa lapsessa on yhä jotain shokkiarvoa, joka naurattaa. Nuorempaa polvea moinen ajatus ei yllätä eikä järkytä, sillä au-lapset tai aivoerot eivät enää ole tabu. Ainahan niitä on ollut, mutta nykyään niihin ei liity stigmaa. Hyvä niin.