Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko hankkia lapsia tokofobisen miehen kanssa? (raskauden ja synnytyksen kammo)

Vierailija
08.05.2017 |

Tokofobia tarkoittaa siis sitä, että raskauteen ja synnytykseen liittyvät asiat herättävät kammoa ja inhoa. Mies ei todennäköisesti pystyis harrastamaan kanssasi seksiä raskausaikana tai olemaan läsnä synnytyksessä. Muuten kyseessä olisi hyvä, rakastava puoliso, sielunkumppani ja lasten kanssa taitava mies.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, jos lapsen haluaa, pystyy olemaan vaikka ilman seksiä 9kk ja voihan sinne synnytykseen jonkun muun sitten ottaa mukaan.

Vierailija
2/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, jos lapsen haluaa, pystyy olemaan vaikka ilman seksiä 9kk ja voihan sinne synnytykseen jonkun muun sitten ottaa mukaan.

Sinulle olisi okei katsella monta kuukautta, miten mies värähtää inhosta aina kun joutuu katselemaan tai koskemaan raskausvatsaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne haitat rajoittuisi noihin ap:n mainitsemiin niin sitten joo. En tykkää että raskausvatsaani kosketaan, viime raskaudessa en halunnut seksiä ja olen syöksysynnyttäjä, joten en melkein edes kerkeä huomata kuka mukanani on synnytyksessä.

Jos mies taas olisi erityisen etäinen koko raskausajan tai ei pystyisi edes lainkaan katsomaan minua niin vaikeaksi menisi.

Vierailija
4/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaliste, eikö tuo nyt kerro suoraan siitä, että mies ei halua lapsia. Vai mistä tietää olevansa tokofobinen jos ei ole edes kokeillut!! Te akat olette kyllä ihan i**ootteja.

Vierailija
5/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaliste, eikö tuo nyt kerro suoraan siitä, että mies ei halua lapsia. Vai mistä tietää olevansa tokofobinen jos ei ole edes kokeillut!! Te akat olette kyllä ihan i**ootteja.

Sinusta siis mies ei voi kohdata raskaana olevia naisia, puhetta synytyksestä tai raskaus- ja synnytyskuvastoa mitenkään muuten kuin saattamalla naisen raskaaksi? Mielenkiintoinen näkemys.

Vierailija
6/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. On tuo kyllä sen verran raskas vaiva.

Vierailija
7/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei otettu ollenkaan huomioon naisen raskauden ja synnytyksen runtelemaa kehoa. Itse olen tokofobinen, ja pelkät mielikuvat roikkuvasta vatsanahasta ja repsottavista emättimen aukoista saavat ahdistuksen aikaan. Tuossa on aika iso riski, että naisen keho pysyy inhottavana synnytyksen jälkeenkin. Ja sillehän ei mitään voi.

Vierailija
8/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ehkä miestä vähän vajaana, jos pelkää noin paljon naisen luonnollista tilaa, johon itse naisen olisi vielä saattanut. Eihän hänen itse mitään synnytystä ja raskautta tarvitse edes kokea. Kuulostaa raskaalta ja liian neuroottiselta kumppanilta. Saisi hakea pelkoihinsa jotain apua.

Vierailija
9/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En myöskään sellaisen miehen kanssa joka ei kykene ostamaan kuukautissuojia kaupasta.

Vierailija
10/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko miehellä olla tokofobia?

Vierailija
11/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyn, että mistä sen fobian niin varmaksi tietää. Kyllä minäkin inhosin kaikkea raskauteen ja synnytykseen liittyvää aiemmin. Enkä edelleenkään ole kiinnostunut kuulemaan muiden tai jakamaan omia raskaus- ja synnytyskokemuksia.

Mutta silti omien raskauksien myötä opin pitämään asioita aivan luonnollisina. Eikä minulla ole ollut mitään ongelmia suhtautumisessa omiin raskauksiin ja synnytyksiin.

Eli jotenkin niin se meni, että kun asiaa ei miettinyt liikaa, vaan antoi mennä omalla painollaan, niin siitä ei syntynyt mitään ongelmaa. Fobia on tietysti eri asia, mutta rohkenen silti olla jossain määrin skeptinen.

Vierailija
12/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kysyn, että mistä sen fobian niin varmaksi tietää. Kyllä minäkin inhosin kaikkea raskauteen ja synnytykseen liittyvää aiemmin. Enkä edelleenkään ole kiinnostunut kuulemaan muiden tai jakamaan omia raskaus- ja synnytyskokemuksia.

Mutta silti omien raskauksien myötä opin pitämään asioita aivan luonnollisina. Eikä minulla ole ollut mitään ongelmia suhtautumisessa omiin raskauksiin ja synnytyksiin.

Eli jotenkin niin se meni, että kun asiaa ei miettinyt liikaa, vaan antoi mennä omalla painollaan, niin siitä ei syntynyt mitään ongelmaa. Fobia on tietysti eri asia, mutta rohkenen silti olla jossain määrin skeptinen.

Kaikella ystävyydellä: jos sinulla olisi tokofobia, et joutuisi miettimään, mistä tietää, onko ihmisellä tokofobia.

Vierailija
13/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaisi varmaan aloittaa joku terapia jo raskautta suunnitellessa, näin hän ei ehkä kokisi tilannetta niin ahdistavana.

Vierailija
14/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaisi varmaan aloittaa joku terapia jo raskautta suunnitellessa, näin hän ei ehkä kokisi tilannetta niin ahdistavana.

Siltikään ei ole mitään takeita siitä, että mies pystyy edes asumaan samassa osoitteessa raskaana olevan vaimonsa kanssa. Tämä täytyy ottaa huomioon.

En kyllä ole kuullut tokofobian terapiahoidosta.

Vierailija
15/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinko siis perustaa perhettä vakavasti mt-ongelmaisen miehen kanssa? No en, ainakaan niin kauan kun hän ei sitoutuisi hoitoon ja hoitaisi itseään kuntoon.

Vierailija
16/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinko siis perustaa perhettä vakavasti mt-ongelmaisen miehen kanssa? No en, ainakaan niin kauan kun hän ei sitoutuisi hoitoon ja hoitaisi itseään kuntoon.

Tokofobia on hyvin erilainen ongelma kuin vaikka masennus. Se ei nimittäin vaikuta elämään juuri millään tavalla, jos ei halua vanhemmaksi tai ole säännöllisesti tekemisissä raskaana olevien naisten kanssa. Kuitenkin jos lapsia aikoo hankkia, se vaikuttaa todella paljon. Vastaavasti masennus heijastuu kaikille elämänalueille mutta ei välttämättä estä hyvää vanhemmuutta.

Vierailija
17/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Tämäkö on ihan oikea fobia? Olen kärsinyt ihan oikeasta fobiasta koko ikäni enkä edes tiennyt että sillä on nimikin. Ja olen vielä nainen! Oksettaa kaikki lapsentekoon, raskauteen ja synnytykseen liittyvä. Raskaana olevat naiset herättävät suunnatonta inhoa ja ahdistusta. En koskaan menisi kenenkään synnytykseen mukaan, oksentaisin samantien ja ällöäisin sitä syntyvää lastakin kun olisin nähnyt sen syntymän.

Vierailija
18/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/19 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau! Tämäkö on ihan oikea fobia? Olen kärsinyt ihan oikeasta fobiasta koko ikäni enkä edes tiennyt että sillä on nimikin. Ja olen vielä nainen! Oksettaa kaikki lapsentekoon, raskauteen ja synnytykseen liittyvä. Raskaana olevat naiset herättävät suunnatonta inhoa ja ahdistusta. En koskaan menisi kenenkään synnytykseen mukaan, oksentaisin samantien ja ällöäisin sitä syntyvää lastakin kun olisin nähnyt sen syntymän.

On kyllä oma fobia: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3830168/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi