Isot tissit ja kamalia ryhti- ja selkäongelmia
Auttaako mikään muu kun pienennysleikkaus? Pelottaisi mennä
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Auttaako mikään muu kun pienennysleikkaus? Pelottaisi mennä
Tarkista ihan ensimmäiseksi, että sulla on oikean kokoiset, laadukkaat ja tukevat rintaliivit. Mulla on L-kuppi ja käytin ennen huonoja rintsikoita - kunnollisten hankkiminen vaikutti todella paljon ryhtiin ja hartiakipuihin. Esim. Changen liivit omassa koossani on mielestäni huonolaatuisia, eivätkä tue tarpeeksi. Kannattaa kuitenkin sovitella eri kokoisia ja mallisia.
Sit kannattaa ihan keskittyä tekemään hyvää selkä-hartiajumppaa ja jos on suinkin varaa, käymään hierojalla säännöllisesti. Molemmat lievittää särkyä. Myös rintalihasten treenaus voi auttaa.
Itse olen kuitenkin menossa pienennysleikkaukseen, eikä pelota yhtään :) Haaveilen päivittäin siitä, miten tissit eivät ole jatkuvasti tiellä, miten selkä-hartiakivut odotettavasti vähentyvät ja voin ostaa kauniita rintaliivejä käytännössä mistä tahansa :) Jos pienennysleikkaus pelosta huolimatta kiinnostaa, niin kääntyisin sinuna rohkeasti lääkärin puoleen ja menisin keskustelemaan asiasta! Minua ainakin ammattilaisten kanssa keskusteleminen on auttanut.
Itsellä samaa ja mietin et jos alkais treenata yläselkää ja hartioita ja jättäis rintalihakset treenaamatta? Tasapainoittaisko se?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä samaa ja mietin et jos alkais treenata yläselkää ja hartioita ja jättäis rintalihakset treenaamatta? Tasapainoittaisko se?
Ei.
Pyytäkää joku tekemään treeniohje ja ohjaamaan oikeat tavat suorittaa liikkeet,varsinkin jos et ole salilla ennen käynyt.
Väärillä suoritustavoilla voit saada itsesi entistä kipeämmäksi.
Itselläni on keskus-sairaalassa tehty treeni ohje mitä fysioterapeuttien kanssa tehty ja paikallisella salilla oli sen verran erilaiset vehkeet että fyssari kävi siellä pari kertaa vielä mun kanssa siellä.
Oletteko töissä? Työterveydestä lähete fyssarille mikä tutkii ongelman ja antaa treeniohjeet tai sitten salilta joku pt/vastaava.
Oikeankokoiset liivit ainakin lievittävät kipuja. Mittaa itsesi vaikka lumingerien laskurilla https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri, tai http://www.brasizecalculator.tk joka on vielä parempi.
Mikähän rintaliivikokosi on? Siitä, sekä ruumiinrakenteesta, iästä, lapsenhankintatilanteesa ja terveydentilasta riippuu se kannattaako leikkaus ylipäätään tehdä.
Tutkituta ensin kunnolla ne niska- ja selkävaivat. Voivathan ne olla jotain muutakin esim. reuma tms. Silloin leikkaus voisi jopa heikentää tilaasi.
Miten olet läytänyt kunnollisia rintaliivejä itsellesi? Miten selkävaivoja on hoidettu, liikunta, fysioterapia yms.?
Mikä on teveydentilasi muuten ja minkälaista liikuntaa harrastat? Mikä on työ ja onko työergonomiasta huolehdittu?