Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimusten mukaan nykyään ei löydetä kumppania liiallisen valinnanvaran takia

07.05.2017 |

Tämä on ihan totta. Koska se on ihan sama minkä näköinen tai luonteinen olet. Koska on kaiken maailman treffi sivuja, sovelluksia jne.. Tämä aiheuttaa niin sanottuja haamu kirjoittajia. Eli moni kirjoittelee paljon vastakkaiselle sukupuolelle. Kunnes sitten vaan katoaa eli ei laita enää mitään. Johtuen yksinkertaisesti vaan siitä, että on tullut vastaan joku parempi ehdokas. Tutkijoitten mukaan kierre on loputun koska ihminen ajattelee aina voin saada paremman. Ja esim tinderi on tästä kaikista pahin koska pyyhkäisemällä eteen pomppaa aina joku viehättävämpi ihminen. Ja näin on helppo jättää vanha keskustelu taakse ja aloittaa uusi. Tätä siis tekee kumpikin osapuoli: miehet että naiset. Yksinkertaisesti valinnanvaraa on vain liikaa. Mitä mieltä muut? Johtuuko tämä ikuinen kaksintaistelu nimenomaan netin tuomasta maailmasta...

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja siitä että ei ole enää pakko ottaa ketään? ;)

Vierailija
2/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä en ole koskaan ollut kenenkään kanssa juuri siitä syystä että valinnanmahdollisuuksia on liikaa. Siksi olen yksin koska en voisi hyvällä omallatunnolla olla kenenkään kanssa, sellaista naista ei ole tähän ikään mennessä tullut vastaan johon voisin sitoutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitätkö kyseisen tutkimuksen. Olethan sen varmaankin lukenut.

Vierailija
4/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin itse ihan useiden vuosien nettideitti/tinder-kokemuksen kautta tavismiehenä että ei mulla ole koskaan ollut liikaa valinnanvaraa kiinnostuneista naisista, ihan päinvastoin.

Vierailija
5/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin itse ihan useiden vuosien nettideitti/tinder-kokemuksen kautta tavismiehenä että ei mulla ole koskaan ollut liikaa valinnanvaraa kiinnostuneista naisista, ihan päinvastoin.

Se onkin siinä, että niillä naisilla on niin paljon valinnanvaraa :D puhelin täynnä hunkseja niin ei tämmöset pertti perusinsinöörit kiinnosta

6/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ihan iltalehden juttu mutta tuli vasta nyt mieleen. Tuskin on enää missään ku joku puolen vuoden juttu. Voinhan mä sitä yrittää ettii. Mut on tää nyt ilman linkkiäkin musta aika selvä asia.

Vierailija
7/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinatan kirjoitti:

Tää oli ihan iltalehden juttu mutta tuli vasta nyt mieleen. Tuskin on enää missään ku joku puolen vuoden juttu. Voinhan mä sitä yrittää ettii. Mut on tää nyt ilman linkkiäkin musta aika selvä asia.

Jaa, vai iltalehden juttu :)  Mä luulin, että puhut jostain tutkimuksesta.

Vierailija
8/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki tutkimukseen, kiitos.

Uskon kyllä siihen, että netti on mullistanut monin tavoin seuranhaun, se näkyi jo 1990-luvulla. Silloin oltiin kuitenkin vielä "hitaampia", saatettiin kirjoitella viikkoja tai jopa kuukausia ennen tapaamista ja koska se vei energiaa niin samaan aikaan ei pyöritetty ainakaan kovin monia ihmisiä. Mutta kyllä tuo sama ilmiö oli näkyvissä jo silloin; jos tuli joku mielenkiintoisempi yhteydenotto, niin se energia siirtyi siihen ja joku, jota oli jatkettu vain lähinnä kohteliaisuudesta, putosi pois. Mutta verkkaisempaa se oli kuin nykyisin.

Netti on kuin karkkikauppa molemmille sukupuolille. Miehet saattavat tykätä kaikista (tai mikä se sana Tinderissä onkin) mutta oikeasti he haluaisivat vain tiettyjä naisia - nimittäin niitä samoja kuin kaikki muutkin miehet. Tavismiehelle, joka haluaa löytää Tinderin tai netin kautta naisen, minulla onkin neuvo: Ota yhteyttä niihin, joista muut miehet eivät ole kiinnostuneita.

Vierailija
9/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ennen ei löydetty kumppania? Onko siitä tehty tutkimusta?

Vierailija
10/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä valinnanvaraa olisi enemmän kuin ennen? Ehkä se on vain helpommin tavoitettavissa kuin ennen. On helpompaa etsiä itselle sopivampi kumppani eikä ole tarve tyytyä vain ensimmäiseen sopvaan vaan voi etsi vielä sopivamman.

Varmasti netti muuttaa deittailussa jotakin ja ehkä yhteydenpito on hiukan helpompi lopettaa sosiaalisessa mediassa kuin kasvokkain, mikä aiheuttaa sen että suhteesta luovutaan herkemmin jos joku asia jää mietityttämään.

Vierailija
11/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä siihen, että netti on mullistanut monin tavoin seuranhaun, se näkyi jo 1990-luvulla. Silloin oltiin kuitenkin vielä "hitaampia", saatettiin kirjoitella viikkoja tai jopa kuukausia ennen tapaamista ja koska se vei energiaa niin samaan aikaan ei pyöritetty ainakaan kovin monia ihmisiä. Mutta kyllä tuo sama ilmiö oli näkyvissä jo silloin; jos tuli joku mielenkiintoisempi yhteydenotto, niin se energia siirtyi siihen ja joku, jota oli jatkettu vain lähinnä kohteliaisuudesta, putosi pois. Mutta verkkaisempaa se oli kuin nykyisin.

Netti on kuin karkkikauppa molemmille sukupuolille. Miehet saattavat tykätä kaikista (tai mikä se sana Tinderissä onkin) mutta oikeasti he haluaisivat vain tiettyjä naisia - nimittäin niitä samoja kuin kaikki muutkin miehet. [b]Tavismiehelle, joka haluaa löytää Tinderin tai netin kautta naisen, minulla onkin neuvo: Ota yhteyttä niihin, joista muut miehet eivät ole kiinnostuneita.[/b]

Kai tajuat, ettei tämä ole mahdollista? Monet miehet tekevät jo nyt sitä, että tykkäävät kaikista naisista. Se on ainoa keino saada kontakti edes johonkin naiseen. Jokaiselle naiselle on siis tarjolla yllin kyllin miehiä, joista valita.

Vierailija
12/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän valinnanvaraa? Mulle on tullut vastaan hunsvotteja ja sellaisia jotka eivät halua suhdetta.

Vierailija
13/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan itsestään selvää. Ei siihen mitään tutkimuksia tarvita. Sama ilmiö on tapahtunut esimerkiksi tv-sarjojen kanssa. Ennen niitä näki pelkästään tv:stä ja jaksoja piti odottaa pitkään, jolloin telkkarista tuli todella paljon hyviä sarjoja. Nyt tarjonta on käytännössä loputonta, joten kaikki tuntuvat olevan huonoja. Ei tarvitse odottaa, eikä tarvitse tyytyä siihen mitä tulee. Ei viitsitä edes kunnolla yrittää tykätä jostain sarjasta, koska jos en tykkää tästä, niin voin aina kokeilla seuraavaa.

Vierailija
14/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin miestä joka

ei tupakoi

ei käytä alkoholia

ei käytä huumeita

on feministi

luonnonsuojelija

eläintensuojelija

ei metsästä, kalastus ok

Pitää eläimistä, erityisesti koirista

Toteuttaa positiivista koulutusta koirille

Tykkää mökkeilystä

ei kuuntele rap/hip hop

ei kuuntele örinäheviä

ei kannata prostituutiota

On uskollinen eikä petä

retkeilee

on lempeä

lällysti hauska

kiltti

ystävällinen

empaattinen

oikeudenmukainen

Ei varmaan kannata jatkaa listaa enää mutta ei ole vielä löytynyt, ei.. Ei todellakaan ole ollut liikaa valinnanvaraa kun ei ole yksikään täyttänyt vaateita.

Vierailija
15/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuvat, mutta yksi asia ei muutu. Syy on aina muualla kuin peilissä. :D

Vierailija
16/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netti on kuin karkkikauppa molemmille sukupuolille. Miehet saattavat tykätä kaikista (tai mikä se sana Tinderissä onkin) mutta oikeasti he haluaisivat vain tiettyjä naisia - nimittäin niitä samoja kuin kaikki muutkin miehet. [b]Tavismiehelle, joka haluaa löytää Tinderin tai netin kautta naisen, minulla onkin neuvo: Ota yhteyttä niihin, joista muut miehet eivät ole kiinnostuneita.[/b]

Kai tajuat, ettei tämä ole mahdollista? Monet miehet tekevät jo nyt sitä, että tykkäävät kaikista naisista. Se on ainoa keino saada kontakti edes johonkin naiseen. Jokaiselle naiselle on siis tarjolla yllin kyllin miehiä, joista valita.

Niin, paitsi että yleensä nuo miehet sitten kirjoittavat, että "Tykkäsin kaikista mutta ainoat joiden kanssa tuli matchi oli jotain läskejä tai yhäreitä" eli eivät he sitten kuitenkaan vastaa saati innostu näistä matcheista.

Vierailija
17/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä pelkän ulkonäön mukaan. Täytyy tietää missä asuu.ammatti.harrastukset. jne silloin karsiutuu huomattava osa.

Vierailija
18/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla nyt on valinnanvaraa vaikka kuinka paljon.

Vierailija
19/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin miestä joka

ei tupakoi

ei käytä alkoholia

ei käytä huumeita

on feministi

luonnonsuojelija

eläintensuojelija

ei metsästä, kalastus ok

Pitää eläimistä, erityisesti koirista

Toteuttaa positiivista koulutusta koirille

Tykkää mökkeilystä

ei kuuntele rap/hip hop

ei kuuntele örinäheviä

ei kannata prostituutiota

On uskollinen eikä petä

retkeilee

on lempeä

lällysti hauska

kiltti

ystävällinen

empaattinen

oikeudenmukainen

Ei varmaan kannata jatkaa listaa enää mutta ei ole vielä löytynyt, ei.. Ei todellakaan ole ollut liikaa valinnanvaraa kun ei ole yksikään täyttänyt vaateita.

No ei kai löydy, koska oikeudenmukaisuus ja feminismi ovat vastakkaisia ominaisuuksia. 

Vierailija
20/98 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla nyt on valinnanvaraa vaikka kuinka paljon.

Ei yhtään sen enempää kuin miehilläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi