Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta! Olen opettaja ja juuri eräs vanhempi soitti

Vierailija
06.05.2017 |

Olen siis opettajana ala-asteella. Sain juuri puhelun erään lapsen vanhemmalta. Hän on ilmeisesti ottanut minut silmätikukseen. Asia koski tällä kertaa Jedi-Jadessan matematiikan koetta. Vanhempi oli laskenut tehtävän itse ja saanut saman tuloksen kuin lapsi. Eihän se sitten voi olla väärin! Selitin vanhemmalle, että kyllä olen ihan oikein kokeen tarkistanut ja olen pätevö tähän työhön jne.

On kyllä uskomatonta, miten joku viitsii vaivautua viikonloppuna tuollaisesta soittelemaan. Ja tämä vanhempi on hiillostanut ja piikitellyt minulle esimerkiksi vanhempainilloissa ja arviointikeskustelussa. Kohteena on usein pätevyyteni ja opetustapani, joka ilmeisesti ei hänen lastaan palvele. Voisikohan myös sillä olla vaikutusta, että lapsi on saanut selvästi täydellisen vapaan kasvatuksen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se lasku oli?

Vierailija
2/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vastasit??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siis kunnia opettaa av-mamman lasta!

Vierailija
4/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi joku vastaa puhelimeen?

Vierailija
6/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta opettajalta. Valeopettaja?

Vierailija
7/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmalla on numerosi? En anna omaani kenellekään, en oppilaille, en vanhemmille. Kaikki yhteydenpito tapahtuu Wilman kautta

Sinänsä aika hiton noloa, jos aikuinen sai alakoulun laskun väärin.

Vierailija
8/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön asiat eivät ole tunneasioita vaikka wt ei sitä aina käsitä.

Vierailija
9/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakoulutuksessa käydään hyvinkin perusteellisesti läpi erilaiset kasvatusfilosofiset suuntaukset. 

Oikea opettaja ei käyttäisi vapaan kasvatuksen käsitettä noin, vaikka se onkin arkikielistynyt ja etääntynyt varsinaisesta merkityksestään. 

Epäilenpä, ettei opettaja muutenkaan noin tunnistettavasti tänne muutenkaan kirjoittelisi. Että huono.yritys.... 

Vierailija
10/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi joku vastaa puhelimeen?

No nyt viimeistään numero talteen, jotta tiedät olla vastaamatta. Tommoseen olisi pitänyt sanoa vaan, että viikonloppuna en keskustele, palataan asiaa maanantaina wilman tai opehuoneen puhelimen kautta.

Vierailija
11/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti huomasi kerran opettajan tehneen virheen jossain 2. luokan matikankokeen tarkistuksessa, mutta ei viitsitty huomauttaa yhden pisteen takia.

Vierailija
12/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on uskomatonta että olet opettaja.

Meillä oli lapselta joskus vähennetty pisteitä vaikka vastaus on oikein, mutta laskujärjestys ei ole ollut opettan malliratkaisun mukainen. Opettaja oli täysin surkea matematiikassa, eikä ymmärtänyt että lapsen lasku meni ihan oikein siitä huolimatta että se poikkesi mallista.

Vierailija
13/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen usein joutunut soittamaan opelle ja nimenomaan kokeen tuloksista. Jos viestin laittaa vaan wilmaan se luetaan eikä vastata. Pakkohan se sitten on soittaa. Käymäänkin voin mennä jos tarvetta on. Mitä kuninkaallisia opet on? Jos työ on tehty väärin eikä sitä työajalla korjata niin sitten vapaa-ajalla.

Vierailija
14/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, vanhempi siis yhtä huono matikassa kuin lapsensakin. 

Vierailija
15/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajakoulutuksessa käydään hyvinkin perusteellisesti läpi erilaiset kasvatusfilosofiset suuntaukset. 

Oikea opettaja ei käyttäisi vapaan kasvatuksen käsitettä noin, vaikka se onkin arkikielistynyt ja etääntynyt varsinaisesta merkityksestään. 

Epäilenpä, ettei opettaja muutenkaan noin tunnistettavasti tänne muutenkaan kirjoittelisi. Että huono.yritys.... 

Niin, hullu trollihan minä vain olen. Oikea opettaja tietenkin käyttää eri käsitteitä tarkasti ja on hyvin tarkka sanavalinnoissaan. Opettajillahan ei ole siviilielämää ja me pahoitamme mielemme kirjoitusvirheistä.

Ap

Vierailija
16/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana olet varmaankin tietoinen vapaan kasvatuksen hyvistä puolista ja ymmärrät, että sillä ei ole mitään tekemistä hankalien vanhempien kanssa.

Vierailija
17/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä kouluvuosieni aikana jouduin monta kertaa huomauttamaan opettajia kokeiden korjausvirheistä (aina todellisia opettajien virheitä). Nykyopettajille sellaisia ei tapahdu.

Vierailija
18/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös opettaja ja vastasin kerran ennestään tuntemattomaan numeroon vahingossa kun seisoin ruokamarketin kassajonossa kun puhelin soi. Oli lauantai-iltapäivä. Silloin olin antanut oman numeroni huoltajille koska ei ollut työpuhelinta.

Vanhemman asia oli se että missä se meidän miksukalevin penaali on. Penaali oli siis jäänyt viimeisen tunnin jäljiltä kouluun. Huvittavinta oli se että kyseinen oppitunti oli jonkun toisen opettajan pitämä, ei minun.

Enää en anna omaa numeroani.

Vierailija
19/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hirveästi luota av-mamman omaa laskutapaa oikeaksi, koska täällä on todellakin väitetty kivenkovaan väärää laskujärjestystä oikeaksi ja laskettu helppoja 6-2x3 laskuja väärin. Laskeepa nyt mammat tämä ja sanokaa mikä on oikea tulos, te, jotka väitätte opettajan ilmoittaman tuloksen vääräksi. Nollahan tuosta tulee, jos väitätte muuta, suu kiinni ja antakaa open tehdä työnsä. 

Vierailija
20/26 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajatkaan eivät ole erehtymättömiä. Lapseni kokeita olen tarkastanut ja on ollut yhteispistemäärän laskuvirheitä.

En kuitenkaan ymmärrä miksi viikonloppuna joku vanhempi soittaisi opettajalle. Ainoastaan silloin opettajalle voi soittaa jos hänellä on työpuhelin ja silloinkin arkena ns. virka-aikaan.

opettaja itsekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi