Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mielestä en olisi saanut tilata c-more maksukanavia, koska olen työtön.

Vierailija
06.05.2017 |

Tilasin nyt mm-kisojen vuoksi kuukaudeksi nuo kanavat, hinta 30e. Samalla saan tallennettua itselleni ja lapsille leffoja digiboksille joita voidaan katsella kun vietetään leffailtoja.

Mutta minulla ei kuulemma ole oikeutta tuollaiseen, koska työttömällä ei voi olla varaa! No onhan työttömänä rahat tiukilla, mutta kun osaa suunnitella talouttaan niin eipä tuo summa taloutta kaada.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kaverisi olla vain kateellinen.. :)

Vierailija
2/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kaverisi maksaa laskusi, on hänellä sanavaltaa. Muussa tapauksessa sillä ei pitäisi olla mitään nokankoputtamista. Pitäkööt mielpiteet ominaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi mielestäkö sun olisi pitänyt lähettää tuo ylimääräinen 30 e takaisin Kelaan, vai olisiko pitänyt kerätä johonkin säästöön varmistamaan, että et varmasti tarvitse koskaan mitään entisen sossun tukia sairastuessasikaan?

Vierailija
4/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi mielestäkö sun olisi pitänyt lähettää tuo ylimääräinen 30 e takaisin Kelaan, vai olisiko pitänyt kerätä johonkin säästöön varmistamaan, että et varmasti tarvitse koskaan mitään entisen sossun tukia sairastuessasikaan?

Koko rahalla makarylliä!

Vierailija
5/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvältä kaverilta kuulostaa..NOT!

Vierailija
6/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin nyt mm-kisojen vuoksi kuukaudeksi nuo kanavat, hinta 30e. Samalla saan tallennettua itselleni ja lapsille leffoja digiboksille joita voidaan katsella kun vietetään leffailtoja.

Mutta minulla ei kuulemma ole oikeutta tuollaiseen, koska työttömällä ei voi olla varaa! No onhan työttömänä rahat tiukilla, mutta kun osaa suunnitella talouttaan niin eipä tuo summa taloutta kaada.

Tuollainen ei kiinnosta edes toimeentulotuesta päätettäessä. KELA maksaa ja sinä käytät rahan parhaaksi katsomallasi tavalla.

Vierailija
7/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mulla ole varaa 30€/kk maksaa kanavapaketeista vaikka olenkin työssäkävijä. Netflixin 7,99€/kk tai HBO ohjelmakirjasto 9,90€, mut ei niitäkään samanaikaisesti. Mutta totta kai saa maksaa jos varaa on. Ei vaan pidä sitten kuun lopussa soitella, että lainaatko pari kymppiä..

Vierailija
8/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menettänyt useamman "kaverin" jäätyäni työttömäksi. Ne ei kestä millään, että vaikka olen työtön, minulla on varaa matkustella ym.

Vierailija
9/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien tarkoitushan on hengissä pysymisen lisäksi myös se, että kaikki pysyisi mukana ns. normaalissa yhteiskunnassa ja pieni luksus on siitä lähtökohdasta jopa ihan toivottuakin. Tottakai sitten, kun tuet tuhlataan hömppään ja itketään ja syyllistetään kavereita lainaamaan, kun ei ole edes ruokaan, tilanne on vähän eri.

Vierailija
10/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän elämän pitäisi olla hyvin askeettista. Pitää myydä huonekalut, viihdelaitteet ja nauttia haaleasta vedestä ja kirjastosta kirjoja, jos haluaa viihtyä ja ilkamoida.

Jos jukolauta saat säästettyä tuon verran pienistä rahoista kanavapakettiin, niin nauti täysin rinnoin ja annan kaverin mököttää omiaan.

Vierailija
11/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä mulla ole varaa 30€/kk maksaa kanavapaketeista vaikka olenkin työssäkävijä. Netflixin 7,99€/kk tai HBO ohjelmakirjasto 9,90€, mut ei niitäkään samanaikaisesti. Mutta totta kai saa maksaa jos varaa on. Ei vaan pidä sitten kuun lopussa soitella, että lainaatko pari kymppiä..

Sinuna kyllä vähän tsekkaisin omaa taloudenhallintaa. Itse olen työtön, mutta silti on spotify, viaplay, netflix ja maksan 50e/kk kuntosalijäsenyyden.

Vierailija
12/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tästä aika ajoin keskustellaan, mikä on työttömälle sopiva elintaso. Työssäkäynnin pitäisi olla aina houkuttelevampi vaihtoehto. Ongelma on vain siinä, että eri ihmisillä on eri käsitys luksuksesta.

Itse en ole kiinnostunut telkkarista enkä pidä maksukanavaa kohtuuttomana ylellisyytenä. Mutta vapaa-aikaa haluaisin lisää.

Vierailija
13/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen menettänyt useamman "kaverin" jäätyäni työttömäksi. Ne ei kestä millään, että vaikka olen työtön, minulla on varaa matkustella ym.

Saman olen huomannut itsekin. Kaverit painavat töissä niska limassa ja ovat todella kateellisia kun minä saan oikeastaan kaiken mitä haluan tekemättä mitään ja minulla on myös aikaa nauttia noista asioista. 

Toki heidän työntekonsa palkitaan muutaman vuosikymmenen jälkeen kun on velaton asunto, rahaa osakkeissa jne. jolloin on varaa jäädä pois työelämästä aikaisin ja matkustella yms. Itse matkustelen mieluummin koko tuon ajan maltillisemmin kuin aloitan kulutusjuhlat lähellä eläkeikää. 

Tosin en minä kotona jaksa vuodesta toiseen lojua, vaan olen välillä työelämässä, mutta en ole siellä hammasta purren, vaan jään hetkeksi pois jos siltä tuntuu. 

Vierailija
14/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe järkeä tänä päivänä enää maksaa kanavista. Oikeista paikoista kun etsii näkee Cmorenkin yms. viasatit koneella ilmatteeks.

Vierailija
15/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minullakaan olisi jatkuvasti varaa maksaa tuosta. Nyt otin kanavapaketin yhdeksi kuukaudeksi ja kokonaishinta on tuon 30e/kk.

Ap

Vierailija
16/16 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Minä olen työtön ja voisin maksaa kanavapaketista vaikka 200e/kk jos haluaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi