Muita jotka inhoaa maksaa laskuja?
En pysty ja vaikka olisi rahaa. välttelen niin kauan että saan huomautuksia ja kohta varmaan menee luottotiedotkin :( Joku psykologinen ongelma, se vain tuntuu niin hirveältä luopua rahoista ja on niin tylsääkin....Miten voisin ryhdistäytyä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty ja vaikka olisi rahaa. välttelen niin kauan että saan huomautuksia ja kohta varmaan menee luottotiedotkin :( Joku psykologinen ongelma, se vain tuntuu niin hirveältä luopua rahoista ja on niin tylsääkin....Miten voisin ryhdistäytyä?
Verkkopankissa e-laskuvaltuutus?
Olen harkinnut, mutta näyttää hankalalta sekin, en ole saanut aikaiseksi
Sama täällä, tosin en tykkää ruokakaupoistakaan, niillä rahoilla voisi ostella vaikka jotain pysyvämpää.
Laskujen maksussa ei ole mitään ongelmaa, mutta pankin perimää tilinhoitomaksua vastaan kapinoin henkisesti...
En oo maksanut ainuttakaan laskua ainakaan pariin vuoteen, mies hoitaa 😀
Mitenhän se muuten onkin niin tympeää?
Mua hirvittää laskut eräntyy, siksi maksan heti... Jos ei ole rahaa soitan sinne virastoon ja sovin päivän milloin maksan. Pitää näitä asioita hoitaa vaikka ei tykkäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut, mutta näyttää hankalalta sekin, en ole saanut aikaiseksi
Kannattaa laittaa toi e-lasku päälle kaikkiin. Mulla helpotti. Itelle ei sentään karhuja oo tullut, mutta venytän laskujen maksamisen aina ihan eräpäivään tai muutaman päivän yli ja maksan aina kaiken mieluummin kerralla. Nyt kun suurin osa on e-laskuja niin ei tarvi kuin käydä hyväksymässä ne. Ja e-laskuthan voi myös laittaa meneen automaattisesti.
Mikä sulla siinä ap on ongelma, jos sulla on rahaakin? Ei voi ainakaan olla mikään ihmisten pelko, kun verkkopankissa maksat.
En tykkää minäkään, mutta pakko hoitaa ajallaan! Ei niitä kannata lykkäillä. Mulla menee lisäksi vakuutukset ja puhelinlasku automaattisesti tililtä -ei pääse vahingossakaan erääntymään!
"Ainahan on maksettava, eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu.".
Tunnen yhden ihmisen, jonka elämänhallinta on niin huonoa, että vanhemmat käyvät hänen verkkopankissaan hoitamassa vuokran eteenpäin. Mutta jos et saa maksettua laskuja, koska et viitsi, niin sinulla lienee ihan muitakin ongelmia viitsimisen kanssa? Voisitko hakea apua? Aikuisen on vaan pakko hoitaa myös asioita, jotka ei ole niin hauskoja ja kivoja.
Minulla on kaikki laskut e-laskuna, ei tarvi huolehtia! Tosi harvoin tulee yksittäisiä laskuja joitten näpyttelyssä
ei kauaa mene ja samalla voi tarkistaa tilitilanteen muutenkin ja miten sijoitukset jaksavat.
Nyt ryhdistäydyt ja laitat laskusi e-laskuksi,tosi huolettomia kun vielä laittaa automaattisesti hyväksytyksi
niin sitäkään ei tarvi tehdä!
Mikähän tuo juttu on? Exällä oli laskukammo (vaikka tienasi ihan hyvin) ja yhdellä vanhalla tutulla, molemmat kärsi myös ns. torikammosta ja oli muutakin ahdistusta. En ymmärtänyt miksei niitä laskuja voi avata ja maksaa, kun kerran rahaa oli. Maksuhäiriöitähän ne sitten poiki. Mutta pointtina siis, että tuo on varmasti joku diagnosoitavissa oleva "kammo".
Älä hanki niitä laskuja niin ei tarvitse maksaa.
Toi mikään kammo eli fobia ole, ihaan vaan ahneutta ja itsekkyyttä. Toisten tuottamien palveluiden ja tuotteiden ottaminen omaan käyttöön ei tuota mitään vaikeuksia, ainoastaan niistä maksaminen...
Minä maksan laskuni iloisella mielellä. Takana on ne ajat kun oli laskuja mutta ei aina rahaa niiden kaikkien maksuun, nyt on toisinpäin, eli tilille jää vielä rahaa säästöön ja sijoitettavaksikin sen jälkeen kun velvoitteet on hoidettu.
Tunnistan itsessänikin tuon vastenmielisyyden laskujen maksuun. Ratkaisu on tosiaan ostaa mahdollisimman vähän laskulla, jolloin maksettavaksi tulee vain pakolliset kuten netti, asunto, vakuutukset, sähkö. Nämä voi laittaa automaattisiksi. Aina se vain on yhtä kirpaisevaa nähdä miten tilivarat hupenee laskujen maksuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-maksuissa on se ikävä puoli, että niistä on tosi vaikea palata normaaliin laskuun tai siirtää ne eri pankkiin / eri tilille. Ainakin Vantaan Energyn e-maksu pitää perua sekä Nordean nettipankissa että sähkölaitoksen asiakaspalvelussa ja sitten odottaa kuukausikaupalla menikö perumisilmoitus varmasti läpi molemmissa.
Minä inhoan myös. Tämä on johtanut siihen, että maksan aina laskujen verran rahaa mieheni tilille (tämänkin teen tyyliin silmät kiinni, ahdistus huipussaan) ja hän maksaa laskut. Crazy, I know.