Muita jotka inhoaa maksaa laskuja?
En pysty ja vaikka olisi rahaa. välttelen niin kauan että saan huomautuksia ja kohta varmaan menee luottotiedotkin :( Joku psykologinen ongelma, se vain tuntuu niin hirveältä luopua rahoista ja on niin tylsääkin....Miten voisin ryhdistäytyä?
Kommentit (28)
Jos on rahaa hoitaa laskut, niin minä tykkään maksaa ne. Hankin vasta laskuille sellaisen ohuen mapinkin, tuntuu hyvältä kun saa kaikki kerralla maksettua :)
Mä taas rakastan laskujen maksua - on ihanaa että voi maksaa elämisensä ja silti jää rahaa tähteelle.
T: entinen köyhä, nyt vakityössä
Itselläni on hieman kammoja ja pelkotiloja laskunmaksuun liittyen. Omakotitalossa asun, mutta postilaatikolla käynti on todella pelottavaa. Sen olen saanut 'ulkoistettua' vaimolle ja hyvä niin. Laskujen maksaminen on todella tuskallista. Ei se rahasta kiinni ole. Onneksi suurin osa laskuista on jo E-laskuna ja automaattihyväksynnässä niin ulosoton kautta eivät kierrä kaikki. Itselläni yhden laskun maksaminen kestää noin kuukauden tai pari. Olen itseni kanssa sopinut että laskun maksua yritän vain kerran viikossa, koska useinmiten paniikkitila menee siihen pisteeseen että joko taju menee, oksennus tms. Epäonistumisen jälkeen mieliala on todella maassa varsinkin sillioin kun bonuksena pääsee kämppää pesemään eritteistä. Ja jos taju menee, ei seuraavaan pariin vuorokauteen oikein pysy hereillä.
Ongelmaa olen yrittänyt ratkaista useammalla keinolla toistaiseksi tuloksetta
1) Hoitoon hakeutumalla. Mutta hoitoon ei pääse.
2) Ostamalla laskunmaksun palveluna. Ei onnistu tilitoimistoista, eikä muualtakaan...
3) Hakeutumalla holhouksen alaiseksi. Ei mennyt käräjäoikeudessa hakemus läpi.
Nykyiseltä vaimolta en kykene pyytämään apua asiaan. Ex-vaimolta pyysin ja hän auttoikin, mutta samalla muutuin ex-vaimon silmissä miehestä lapseksi.
Vierailija kirjoitti:
Laskujen maksussa ei ole mitään ongelmaa, mutta pankin perimää tilinhoitomaksua vastaan kapinoin henkisesti...
Sellaisia ei mene Nordeassa jos riittävästi lainaa/sijoituksia/pankin palvelujan käytössä.
Minulla on sama. Tavallaan pelkään laskuja. Se tulee lapsuuden lamakokemuksista. Silloin todella pelättiin laskuja. Tuo tunne on jäänyt elämään, vaikka syytä ei ole.
Kammoinen kirjoitti:
Itselläni on hieman kammoja ja pelkotiloja laskunmaksuun liittyen. Omakotitalossa asun, mutta postilaatikolla käynti on todella pelottavaa. Sen olen saanut 'ulkoistettua' vaimolle ja hyvä niin. Laskujen maksaminen on todella tuskallista. Ei se rahasta kiinni ole. Onneksi suurin osa laskuista on jo E-laskuna ja automaattihyväksynnässä niin ulosoton kautta eivät kierrä kaikki. Itselläni yhden laskun maksaminen kestää noin kuukauden tai pari. Olen itseni kanssa sopinut että laskun maksua yritän vain kerran viikossa, koska useinmiten paniikkitila menee siihen pisteeseen että joko taju menee, oksennus tms. Epäonistumisen jälkeen mieliala on todella maassa varsinkin sillioin kun bonuksena pääsee kämppää pesemään eritteistä. Ja jos taju menee, ei seuraavaan pariin vuorokauteen oikein pysy hereillä.
Ongelmaa olen yrittänyt ratkaista useammalla keinolla toistaiseksi tuloksetta
1) Hoitoon hakeutumalla. Mutta hoitoon ei pääse.
2) Ostamalla laskunmaksun palveluna. Ei onnistu tilitoimistoista, eikä muualtakaan...
3) Hakeutumalla holhouksen alaiseksi. Ei mennyt käräjäoikeudessa hakemus läpi.
Nykyiseltä vaimolta en kykene pyytämään apua asiaan. Ex-vaimolta pyysin ja hän auttoikin, mutta samalla muutuin ex-vaimon silmissä miehestä lapseksi.
Kyllä hoitoon pääsee mutta se maksaa. Ihan selkee pihiys maximus sulla.
Kun rahat vähissä, niin kyllä se laskukuorien avaaminen tuntuu melkein mahdottomalta. Sitten tulee perintäkirjettäjos toist ja ahdistus vaan kasvaa. Suomalainenhan ei laskuihinsa apua saa. Koettu on, ett ä tkaisin tulee tyyliin - sulla on 3 euroa liikaa, jotta saisit apua laskuihin.
Minä maksan laskuni periaatteessa iloisin mielin koska sen jälkeen ne on hoidettu pois käsistä. Ongelmana on se että laskuja tippuu useisiin eri kohteisiin, e-maksuja minun sekä puolison nettipankkiin, sähköpostilaskuja kummallekin, tekstiviestejä tai vain ilmoituksia siitä että uusi lasku löytyy omapalvelusta, jne. Nuo epämääräisiin paikkoihin, kuten sähköpostiin, tulleet laskut on pakko hoitaa heti lasku kerrallaan, muuten ne saattavat unohtua. Paperilasku olisi kaikista kätevin, kun sen voi jättää läppärin vierelle odottamaan ja maksaa kaikki kerralla.