Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä sektiosta,

Vierailija
25.03.2006 |

kun ei halua synnyttää alateitse. Syynä siis synnytyspelko, ei varsinaista lääketieteellistä syytä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ok. Haluaisin, että pelkopolilla olisi tarjolla oikeaa tietoa ilman syyllistämistä tai taivuttelua, jotta äiti voisi raskauden aikana kasvaa omaan päätökseensä, oli se sitten alatiesynnytys tai sektio.

Ymmärrän sen, että joskus sektio tuntuu paremmalta, jos on taustalla kokemus esimerkiksi hoitohenkilökunnan julmuudesta tai jokin seksuaalinen trauma, vaikka tosiasiassa leikkaussalissa on vielä enemmän hoitohenkilökunnan armoilla kuin synnytyssalissa. Silloin tilanne on kuitenkin eri tavalla hallinnassa kuin synnytyksessä, joka on melkoisen myrskyisä tilanne.

Vierailija
42/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan eri juttu käydä esim. vessassa alatiesynnytyksen kuin sektion jälkeen. Aluksi pelkäsin kyllä käydä sektionkin jälkeen isommalla asialla, mutta ei tuntunut missään. Haava parani tosi nopeasti ja kuten joku edellinenkin kirjoitti, niin sain vauvan jo muutaman tunnin kuluttua imetettäväksi (sujui myös paremmin kuin alatiesynnytyksen jälkeen). Oli aivan ihana kokemus, enkä saanut jälkeenpäin mitään kamalia hormoonimyrskyjä aj masennusta, kuten luomusynnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta yleensäkin tuollaiset mielipiteet tuovat mieleen sen, että koko kyseinen aihe ei kiinnosta. Miksi sitten pitää kommentoida, jos ei kiinnosta? Tai jos ei ole mielipidetä?

Vierailija
44/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" RAutalangastako pitää vääntää? Minulle on ihan sama miten ihminen synnyttää. Kyllä se minua kiinnostaa, mutta mielestäni jokainen voi päättää sen IHAN ITSE."

Ulosannin kanssa on nähtävästi vähän niin ja näin. Joudutko useinkin ns. vääntämään rautalankaa?