Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä sektiosta,

Vierailija
25.03.2006 |

kun ei halua synnyttää alateitse. Syynä siis synnytyspelko, ei varsinaista lääketieteellistä syytä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aikaisempi ahdistava sairaalakokemus ja haluat SEKTION???"

joten parempi pitää omat kommentit silloin itsellään. Aikaisempi ahdistava sairaalakokemus liittyi siihen, että hoitohenkilökunta ei ottanut vakavasti hengenvaarallista tilaani, jonka seurauksena kävin lähellä KUOLEMAA!! Ja kärsin edelleen lievästä invaliditeetista tämän seurauksena. Pelkään kaikkea sairaalaan liittyvää ja etenkin tilanne, jota en itse hallitse, vaan olen hoitohenkilökunnan armoilla, pelottaa erityisesti.

Vierailija
22/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suoraan sanottuna en ymmärrä pelkosektiota! Itse ainakin pelkään sektiota vaikka niistä kahdesti olenkin " selvinnyt"

Oma ajatukseni on että " ken leikkii ryhtyy niin sen kestäköön" eli kun haluaa lapsen ja raskautuu, niin on myös kyettävä hyväksymään se ,että se on synnytettävä, ja siihen kuuluu mm. kipua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" No sektiossa sinä vasta henkilökunnan armoilla olet."

valitsemalla synnytystavan, joka sopii minulle parhaiten. Ja siinä synnytyksessä ollaan ihan samalla tavalla hoitohenkilökunnan armoilla. Harvempi meistä enää synnyttää saunassa lapsenpäästäjän avustuksella. Luotan omassa tapauksessa sektioon enemmän, koska se on suunniteltu tapahtuma. Sen sijaan synnytys voi mennä ihan miten vain, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

Vierailija
24/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oma ajatukseni on että " ken leikkii ryhtyy niin sen kestäköön" eli kun haluaa lapsen ja raskautuu, niin on myös kyettävä hyväksymään se ,että se on synnytettävä, ja siihen kuuluu mm. kipua

voivat luopua lasten hankinnasta. Ja kuten ollaan jo todettu, myös sektioon liittyy kipua ja en pelkää sitä kipua. Ei nähtävästä kyvyt riitä tajuamaan sitä.

Vierailija
25/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän monia sektioidaan vaikka ei pelkoa olisikaan taustalla.

Vierailija
26/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

valitsemalla synnytystavan, joka sopii minulle parhaiten. Ja siinä synnytyksessä ollaan ihan samalla tavalla hoitohenkilökunnan armoilla. Harvempi meistä enää synnyttää saunassa lapsenpäästäjän avustuksella. Luotan omassa tapauksessa sektioon enemmän, koska se on suunniteltu tapahtuma. Sen sijaan synnytys voi mennä ihan miten vain, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

Olen nähnyt monia vauvoja, joita on sektiossa viilletty johonkin (huom. myös suunnitellussa).

Vierailija
27/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mikäs 3 vaivaa? Yritätkö olla fiksumpi kuin oletkaan :D ? Nolo lähinnä taidat olla. Kysyttiin mielipide, vastasin jos et jostain syystä tajunnut"

Vierailija
28/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Olen nähnyt monia vauvoja, joita on sektiossa viilletty johonkin (huom. myös suunnitellussa).

AINAHAN JOTAIN VOI MENNÄ PIELEEN. Kuolee niitä äitejä ja lapsia alatiesynnyksissäkin. Ja kotiinkin voi kuolla, joten kannattaa ehkä muuttaa muualle asumaan. Tsiisus.

Vierailija
29/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon esikoiseni synnyttäny alakautta ihan onnistuneesti, mut se oli aika kamalaa. Mut en onnistunu näyttelemään tarpeeksi hyvin kun ei pelkosektiota myönnetty.. ;) Eli pilde taas tuusannuuskaks. Vittu ku ei huvittais. Mut ei auta, kaikilla ei käy flaksi.

Vierailija
30/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sua ottaa pattiin, kun pitää päteä tuolla tavalla. No, meitä on moneksi.

Vierailija
31/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata aika pelkopolille ja käydä juttelemassa.

Itellä oli ihan hirveä synnytyspelko ja rauhotti aika paljon juttelu kätilön kanssa.

Synnytys päätty kiirelliseen sektioon ja kyllä mulla ainakin oli kovin vähän tietoa nimenomaan sektion haitoista. Ja totta kai mulle osu niitä ihan liikaakin. Eli sektio ei ole välttämättä se helpoin tapa saada lapsi.

Vierailija
32/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeks tuli jotaa 19 tikkiä. syöksysynnytys. Mut silti synnyttämään on mentävä. Ja vauvan saaminen kyl on ihaninta. Ja saahan sen sit suoraan syliin.. :))

Vierailija
33/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jopas olet herkkänä, kun perustelusi ei menekään läpi muille"

Jos ei tajuu, niin ei tajuu perusteluitani. Nähtävästi vanha sanonta pitää paikkansa, kun lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa.

Vierailija
34/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kannattaisi ihan ekana hankkia faktatietoa sektiosta ja alatiesynnytyksestä ja vasta sitten tehdä päätöksiä"

Ja tottakai kaikki synnytyspelkoiset ohjataan pelkopolille, sehän on ihan selvä.

Vierailija
35/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se koira älähtää johon kalikka kalahtaa

Vierailija
36/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se koira älähtää johon kalikka kalahtaa

Ei paljon turhat mielipiteet kiinnosta tyyliin " ihan sama mulle" . Kannattaisko säästää näppistään ja jättää kirjoittamatta?

Vierailija
37/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kertoo, että kirjoittajalle ei ole väliä, eli että tässä maassa on sellaisiakin ihmisiä, joitten mielestä ap voi tehdä niin kuin haluaa. Eli koko kansa ei jakaudu niihin, jotka neuvovat sektioon ja niihin, jotka komentavat alatiesynnytykseen.

Mutta jos kaikki mielipiteet eivät kelpaa, se kannattaa mainita aloituksessa.

Niin ja en ole tuon mielipiteen esittäjä.

Vierailija
38/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sehän sulla on kalahdellut pitkin ketjua, jos joku on eri mieltä pelkosektiosta kuin sinä."

Tarkoitus on ollut korjata yllättävän yleisiä luuloja siitä, että sektio halutaan vain sen takia, että pelkää kipua. Näin asia ei ole. Luepas viestit ennenkuin alat päteä.

Vierailija
39/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sehän kertoo, että kirjoittajalle ei ole väliä, eli että tässä maassa on sellaisiakin ihmisiä, joitten mielestä ap voi tehdä niin kuin haluaa. Eli koko kansa ei jakaudu niihin, jotka neuvovat sektioon ja niihin, jotka komentavat alatiesynnytykseen.

Mutta jos kaikki mielipiteet eivät kelpaa, se kannattaa mainita aloituksessa.

Niin ja en ole tuon mielipiteen esittäjä.

mutta yleensäkin tuollaiset mielipiteet tuovat mieleen sen, että koko kyseinen aihe ei kiinnosta. Miksi sitten pitää kommentoida, jos ei kiinnosta? Tai jos ei ole mielipidetä?

Vierailija
40/44 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymään alakautta. Eka kerralla kiireellinen sektio, toisella suunniteltu. Tehtiin pystyviilto, joka parani kuin unelma. Eka kerralla otin hoitajan vaatimuksesta yhden buranan, toisella kerralla en yhtikäs mitään kipulääkettä (!), en tarvinnut. Nousin jalkeille nelisen tuntia synnytyksestä ja aloin hoidella vauvaa. Minulla ei ole pahaa sanaa sanottavana koko kokemuksesta. Alapää on " neitseellinen" . Vaakasuuntaan tehty viilto kuuluu olevan kivuliaampi ja paranee huonommin. Minun pystyviiltoni alkaa reilusti navan alapuolelta ja arpi jää bikinien alaosan alle.

Mielestäni kova synnytyspelko voi pilata raskauden. Äiti saattaa hermoilla synnytystä niin, että se vaikuttaa haitallisesti vauvaan. Tuskin kukaan haluaa sektiota " mukavuussyistä" , kyllä siitä niin paljon pelotellaan ja annetaan ymmärtää, että se on sekä fyysisesti että psyykkisesti paha juttu sekä äidille että vauvalle.