Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orjattaresi / The Handmaid's Tale tv-sarja

Vierailija
04.05.2017 |

(Näkyy HBO Nordicilla jos jotakin kiinnostaa. Toivottavasti YLE kanssa esittäis tän lähitulevaisuudessa.)

Luin kirjan joskus ylä-asteella ja vaikka oli jo silloin aika karua luettavaa en kyllä yhtään osannut varautua tähän tv-sovitukseen ollenkaan.
Tää pitäis jo luokitella kauhusarjaksi, sen verran vaikeaa katottavaa.
Itsellä meni koko päivä katsoa 3 ensimmäistä jaksoa, piti jatkuvasti pitää hengähdystaukoja kun osui arkaan kohtaan useammankin kerran.

Mutta siis... ihan loistava sarja! Onko muita katsojia?

Lyhyt synopsis tähän vielä jos ei ole ennen tullut kyseinen kirja tutuksi:

Tarina kuvaa dystooppista yhteiskuntaa, Gilead-nimistä teokratiaa, jonka johdossa ovat fundamentalistiset kristityt.
Kun naisilta otetaan oikeudet pois - he eivät saa kirjoittaa, ansaita rahaa tai pitää omaa syntymänimeä - Offred, yksi harvoista hedelmällisistä naisista, saa paikan orjattarena Komentajan talosta koska Komentajan vaimo ei pysty tulemaan itse raskaaksi.
Offredin ainoa toivo tulevaisuudesta on löytää kadonnut tytär joka riistettiin häneltä juuri ennen kuin hänestä tehtiin orjatar.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee kakkoskauden?

Vierailija
82/92 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkee kakkoskauden?

HBO:lla, mietin pitäiskö katsoa sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee jo kolmoskauden jaksoja HBO:lla. Olen kakkoskauden lopulla katsomassa. Vähän hidastempoista on välillä ja on kyllä tosi latistavaa jos/kun Offred ei pääsekään vauvansa kanssa pakoon. :(

Vierailija
84/92 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallaan junnaa.

Vierailija
85/92 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella tylsä kausi tämä kolmonen. Ärsyttää hahmojen on/off-ihmisyys, varsinkin Lydia-tädin ristiriitaisuus.

Nicolen palautus Gileadiin olisi sarjan loppu. Niin vain ei minkään kahdenvälisten suhteiden tai diplomatian vuoksi tehtäisi.

Vierailija
86/92 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä jotenkin outo, mutta ei mua tuo sarja mitenkään ahdistanut? Olihan se karua dystopiaa, mutta enemmän mua järkyttää leffat, jotka perustuu tositapahtumiin jostain menneisyyden julmuuksista, koska ne on todellisia. Tuo vain kuvitelmaa.

Vierailija
87/92 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä jotenkin outo, mutta ei mua tuo sarja mitenkään ahdistanut? Olihan se karua dystopiaa, mutta enemmän mua järkyttää leffat, jotka perustuu tositapahtumiin jostain menneisyyden julmuuksista, koska ne on todellisia. Tuo vain kuvitelmaa.

Kaikki tapahtumat ovat tapahtuneet jossain kohtaa historiaa tai tapahtuvat parhaillaan jossakin päin maailmaa. Esim. Irak oli moderni maa vielä 70-luvulla, katso mikä meininki on nyt.

Vierailija
88/92 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli uusi jakso, niin hyvä sarja!!

Vierailija
89/92 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi 6 julkaistu 3 jaksoa. Mielipiteitä?

Vierailija
90/92 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllätyksetön sarja on ollut jo pidemmän aikaa. Hyvät roolihahmot kannattelevat sarjaa ja se on edelleen mielenkiintoinen. Muuttunut myös melkoisen ajankohtaiseksi, kun reaalimaailma muistuttaa kuinka nopeasti asiat voivat lähteä luisumaan kaoottiseen suuntaan. Ihmismassojen manipulointi on pelottavan helppoa.

Vierailija
91/92 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täyttä todellisuutta muslimeille ja juutalaisille, painajaista.

Vierailija
92/92 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junebug kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tapahtumat ovat tapahtuneet jossain kohtaa historiaa tai tapahtuvat parhaillaan jossakin päin maailmaa. Esim. Irak oli moderni maa vielä 70-luvulla, katso mikä meininki on nyt.

Juuri olin sanomassa tätä.