Pitääkö 14-vuotiaalle kertoa että miesystäväni ei olekaan hänen biologinen isänsä?
Erosin lapsen oikeasta isästä ennen lapsen syntymää. Oikeastaan siitä lähtien on ollut tämä nykyinen mies. Lapsi pitää häntä oikeana isänään. Elareita on kyllä biologinen isä saanut maksaa. Pitäisiko kertoa lapselle totuus vai onko liian rankka asia käsiteltäväksi? Tätä olen paljon pohtinut.
Kommentit (24)
Yleensä minä olen se höynä joka ei tunnista provoa mutta hei, eihän tää nyt voi olla muuta :D Jännämies...
Kaverini sai tietää äidiltään kuolinvuoteella, että kaverin veljellä onkin eri isä. Nyt kaveri ei tiedä pitäisikö kertoa veljelle vai ei.
Jos minulle oltaisiin tehty tuollainen paljastus 14-vuotiaana, niin olisin varmasti hakannut äitini siitä hyvästä. Olet täysi sika vanhemmaksi. Toivottavasti lapsesi otetaan huostaan.
Tutulle selvisi totuus (vastaavassa tilanteessa) juuri tuossa iässä, kun terveydenhoitajan papereissa oli isän nimen kohdalla täysin tuntematon nimi.
Kertokaa totuus, ennen kuin lapsi kuulee sen muulta. Hän on voinut jo kuullakin, oletko sitä ajatellut? Miten hyvin tunnet teinisi?