Liikutko enemmän ulkonäön vai terveyden takia?
Vai tasapuolisesti 50/50 molempien vuoksi? Mä liikun nykyään ehkä himpun verran enemmän terveyden vuoksi, sanoisin että 60/40. Haluan olla vahva, terve, ylittää itseni, mutta haluan myös näyttää kauniilta.
t.30v nainen
Kommentit (19)
Varmaan n. 40-prosenttisesti liikun ihan liikunnan takia, loput menee sitten suunnilleen tasan.
Enemmän ulkonäön vuoksi. Ahdistaa ajatuskin että en olis näin timmissä kunnossa. Ulkonäkö on mulle tärkeää. Erityisesti kesän lähestyessä, haluan kesällä ottaa aurinkoa rannalla stressaamatta siitä miltä näytän.
En kummastakaan syystä, koska ne ovat vain vallankäyttöä ihmisiä kohtaan ja tähtää kuluttamiseen.
Terveysismit eivät pidä paikkaansa silloin jos ihmiset rikkovat itsensä liikkumisella ja ulkonäkökeskeisyys kertoo heikosta itsetunnosta.
Minä liikun siksi, että siitä tulee hyvä olo ja sosiaaliset kontaktit ovat mielestäni kiinnostavia.
En kummankaan takia. Liikun jos mua itseäni huvittaa.
En liiku ollenkaan jos ei ole pakko
Pääasiassa terveyden takia nykyään. Paino nousi parin vuoden aikana "huomaamatta" (eli en halunnut myöntää itselleni lihomista) ja siitä osa on viskeraalirasvaa joka nyt täytyy saada pois. Eli ruokavaliolla ja liikunnalla yritän pitää itsestäni parempaa huolta jatkossa, ja kyllähän se kroppakin siinä muovautuu samalla mutta se ei nyt ole pääasia tässä urakassa.
90 % sekä fyysisen että henkisen terveyden vuoksi. Oon huomannut, että n. kuukausi sitten aloittamani lenkkeily vaikuttaa jo positiivisesti mielenterveyteen, tuntuu mahtavalta :)
Vierailija kirjoitti:
90 % sekä fyysisen että henkisen terveyden vuoksi. Oon huomannut, että n. kuukausi sitten aloittamani lenkkeily vaikuttaa jo positiivisesti mielenterveyteen, tuntuu mahtavalta :)
Kyllä, liikunta auttaa jaksamaan :) Vaikka se onkin niiiin kulunut fraasi, se on totta. Itsekin muutaman kuukauden olen aktiivisesti liikkunut, ja olo on kertakaikkiaan parempi kun aiemmin.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, liikunta auttaa jaksamaan :) Vaikka se onkin niiiin kulunut fraasi, se on totta. Itsekin muutaman kuukauden olen aktiivisesti liikkunut, ja olo on kertakaikkiaan parempi kun aiemmin.
t.ap
Aivan totta :) oma huomioni on itse asiassa, että ahdistuneisuus on vähentynyt. Mulla on yleensä iltaisin kovempaa ahdistusta, nyt on ollut monta ahdistuksetonta iltaa. Ja se liikunnan tuoma onnistumisen tunne, "minä tein sen, jaksoin lähteä ulos, jaksoin juosta", tuntuu älyttömän hyvältä ja kannustaa lenkille seuraavana tai huononakin päivänä.
-9
Sataprosenttisesti terveyden takia. En tykkää liikunnasta, mutta liikun silti paljon. Ja ihan vain sen takia, että haluan olla voimakas ja terve ja energinen, ja jaksaa tehdä asioita, joita oikeasti haluan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Aivan totta :) oma huomioni on itse asiassa, että ahdistuneisuus on vähentynyt. Mulla on yleensä iltaisin kovempaa ahdistusta, nyt on ollut monta ahdistuksetonta iltaa. Ja se liikunnan tuoma onnistumisen tunne, "minä tein sen, jaksoin lähteä ulos, jaksoin juosta", tuntuu älyttömän hyvältä ja kannustaa lenkille seuraavana tai huononakin päivänä.
-9
Mahtavaa, jatka samaan malliin :) Kesäkin lähestyy, niin ihana lenkkeillä auringonpaisteessa. Liikunta lisää kyllä tuota hyvää oloa ja itsevarmuutta. Tulee sellainen olo, että on itsestään ylpeä.
Tsemppiä sulle jatkoon!
t.ap
Fyysisen ja henkisen terveyden takia enimmäkseen. Jos en liiku, selkäni menee niin huonoon kuntoon, että joudun toimintakyvyttömäksi. Se hoikka ja energinen olemus on vain plussaa, mutta ei se yksin motivoisi riittävästi. Lisäksi kun on bipo, niin liikunta ja terveellinen elämä muutenkin pitää tunnehuiput (kummankin pään) aisoissa.
Selkää varten harrastan lihaskuntoharjoittelua ja joogaa, päätä varten pyöräilyä ja pitkiä sauvakävelylenkkejä.
Melko typerä kysymys. Liikun sen takia, että siitä tulee hyvä olo ja liikunta pitää virkeänä ja vetreänä. Ulkonäön takia liikun vain noin 15 %.
Olenkin mies, joten minulla on liikuntaan lähinnä muut motiivit, kuin ulkonäkö.
vain ulkonäön . Jos teveyden takia liikkuisin, en liikkuisi ainahan sitä voi auton alle jäädä
Pelkästään ulkonäön. Sen takia se ei kai niin hyvin onnistukaan... Aina kun ulkonäköahdistaa liikaa niin jäänkin kotiin kun ajattelen että näin rumasta ei kuitenkaan mitään tule.
En kummankaan takia. Liikun ihan vain siksi, koska pidän liikkumisesta.
Oikeastaan yksinomaan terveys. Ymmärrän, että liikunta pitää kehoni paremmassa kunnossa ja ylipäänsä toimintakykyisenä pidempään. En nauti siitä yhtään ja jos liikkuisin ulkonäön vuoksi, olisin luovuttanut jo ajat sitten! Olen meinaan niin mukavuushaluinen, etten kuitenkaan liiku niin raskaasti, että näyttäisin varsinaisesti mitenkään atleettiselta. Sekä tykkään syödä paljon. :p
Sekä että, aika 50/50.
N22