Mun ystävär on niin nolo - heille tulee ranskalainen tyttö aupairiksi opettaan 1 vuotiaalle ranskaa :D
Tämä mun kaveri on aina ollut jotenkin outo, luulee suuria itsestään ja on olevinaan jotenkin muita parempi. Ja lapset on pieniä, toinen just täytti 3 ja toinen 1 v. Miten yksivuotiaalle voi edes opettaa jotain muka?
Ja tää pikkurouva sanoi vielä että samalla itsekin vähän parantaa ranskan taitojaan kun puhuu ranskaa tän tytön kanssa ja häntäkin se voi ihan opettaa.
Voi miesparkaa, kun joutuu vielä maksaan siitä, että joku vieras tyyppi asuu heillä ja solkottaa jotain vierasta kieltä.
Eivätkö he ymmärrä, että kaikki nauraa heille?
Kommentit (14)
Heh, ihan normaalia. Meillä ollut vaihtareita samasta syystä. Viimeksi juurikin ranskalainen.
Tollanenhan on ihan mahtava juttu jos on rahaa siihen! Ja mitä nuorempana kielikylpy alkaa sitä helpommin sen kielen oppii.
Miten niin noloa sivistää itseään ja lastaan.Kyllä 1v jo sanoja oppii...Ja lapsenvahtinahan tuo aupair on myös.
Mikäs siinä. Mikä kumma sinua siinä asiassa niin nyppii? Jos on varaa moiseen niin onhan se aika hienoa jos haluaa/pystyy tarjoamaan lapselleen tuollaista vieraan kielen oppimista.
Au pair on todella fiksu tapa järjestää lastenhoito.
Minä nauran ap:lle!
(Voiko joku ollakin noin kateellinen?)
Au pair on 1-vuotiaalle miljoona kertaa parempi hoitotapa, kuin kuskaaminen sosialistiseen, tasapäistävään lastensäilytyslaitokseen, jossa lapsen huomiointi ja pedagogiikka jäävät pelkiksi haaveiksi resurssien riittäessä korkeintaan lasten syöttämiseen ja puhtaissa vaipoissa pitämiseen. On harmi, että kaikilla ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollisuutta sellaiseen, yleensä lähinnä taloudellisista syistä. Mutta jos kumpikaan vanhemmista ei jostain syystä jää kotiin hoitamaan pieniä lapsia, ja vähän pätäkkää löytyy, niin au pair on mahtava juttu. Kielitaidon kehittyminen tulee siinä sivussa plussana.
Siis miten tuo oli noloa. Ei nyt ihan auennut. Ihan mukavaltahan tuo kuulostaa. Paljon parempi kuin että se äiti yrittäisi opettaa tankeroranskaansa lapselleen. Natiivipuhujan kanssa oppii parhaiten käyttämään kieltä. Ja noin pienet oppivat helposti.
Ehkäpä se ystävätär haluaa lapsensa ranskalaiseen kouluun... ap tikahtuu sitten viimeistään silloin.
Lol pelasitte sitten heti kateuskortin, so boring!
Ja tuskin tämä mun kaveri edes mitään ranskaa osaa itekään, luulee vaan!
Neuvoin häntä ettei päästä mitään nuorta tyttöä sinne (etenkään ranskalaista) ei oo ukkonsa nimittäin sitä uskollisinta lajia.
Ap
Sä oot nolo. Ihan ok provon viritelmä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lol pelasitte sitten heti kateuskortin, so boring!
Ja tuskin tämä mun kaveri edes mitään ranskaa osaa itekään, luulee vaan!
Neuvoin häntä ettei päästä mitään nuorta tyttöä sinne (etenkään ranskalaista) ei oo ukkonsa nimittäin sitä uskollisinta lajia.
Ap
No nyt on asiallinen kirjoittaja palstalla. Tarkkaa analyysiä ja terävää kommentointia. NOT!!!!
Älä oo noin kateellinen