Tienaan 4 000 eur/kk netto - mitä teen ylimääräisillä rahoilla?
Seurustelen, mutta lapsia ei ole, joten niihin ei tarvitse rahaa tuhlata. Pakollisiin menoihin menee kuukausitasolla n. 2 000 eur, joten puolet jää säästöön. En ole innostunut osakesäästämisestä tai rahastoista tmv., joten niihin en jaksa rahoja laittaa. Nyt säästöt makaavat normitilillä ja välillä käydään miehen kanssa matkoilla, mutta ei siihenkään saa kaikkea ylimääräistä kulumaan. Mihin siis sijoittaisin ylimääräiset varat?
Kommentit (24)
Itse olen köyhä ja olisi ihanaa, jos olisi tuollaiset tienestit. Olisi taloudellista turvaa. En ole mikään shoppailija, mutta laskut saisi komeasti maksettua eikä tarvitsisi yökaudet murehtia rahojen riittävyyttä.
Jos minulla olisi mahdollisuus, niinkuin sinulla nyt on, antaisin löytöeläinkoteihin rahaa. Ne tarvitsevat aina kaiken mahdollisen avun.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tuota hyväntekeväisyys-vaihtoehtoa, mutta niissä arveluttaa aina se, menevätkö rahat oikeasti kohteeseen asti vai käytetäänkö niistä suurin osa hallinnollisiin kuluihin ja muuhun kuin itse asiaan. Onko suosituksia joistain hyvistä hyväntekeväisyyskohteista, joissa hallinnollisten kulujen osuus on minimoitu? Itselleni en halua lisää ostella: tavaraa (vaatteita ym.) on jo liiaksikin asti.
Ap
En nyt lukenu kaikkea mut, lahjoittaa voisit vaikka tavaroita, ostat siis uusia ja viet niitä lahjoitukseen. Esim. Leluja lastensairaalalle ja neuvoloihin, pieniä vaatteita synttäreille ja keskosille. Kodittomille eläimille, ruokia, leluja, petejä, veteraaneille sukkia ja paitoja ja ihan mihin ite haluaa ja mitä haluaa, listaa voi jatkaa vaikka kuinka, itse haluisin hirveesti tehä just tollasta pieniä hyviä juttuja mut en tienaa niin paljon
-(opiskeleva pienen lapsen äiti joka haluaa ilahduttaa muita)
Mitä teet työksesi ja missä päin Suomea asut?
Täällä korkeasti koulutettuna pätkätyöläisenä kyselen. Tuollainen palkka on vain
kaukainen haave..