Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAKAVA 2017

Vierailija
03.05.2017 |

Onko täällä ketään, joka olisi ollut kokeessa? Aika loppui kesken ja soveltavat osiot hieman hankalia. Laskeekohan pisterajat?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/29 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sama kokemus.. Toivottavasti laskis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Liian paljon soveltavia, liian vähän aikaa. Helpoimmat kysymykset oli lopussa, mutta en ehtinyt vastata. Harmittaa todella, sillä valmistauduin hyvin ja tunsin osaavani, mutta en ihan tällaiseen soveltamiseen osannut varautua. Aivan liian vaikea koe!

Vierailija
4/29 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella soveltava. Ja aikaa meni kyllä tosi paljon. Ehdin tehdä kaikki tehtävät, vaikka osa niistä oli hurjan aikaa vieviä.

Vierailija
5/29 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ HUUDA.

Vierailija
6/29 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huutamista. VAKAVA kokeen nimi kirjoitetaan isolla. Näin se vasn on.

Vierailija
7/29 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinko ainoa, jonka mielestä siinä päätöksentekoa koskevassa nelikenttätehtävässä oli virhe? Mielestäni katsoin edellisen tehtävän aineiston mukaisesti, mutta silti kaikille arvoille ei löytynyt vastaavaa kohtaa nelikentästä?

Vierailija
8/29 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jäin miettimään tehtävää, jossa oli kouluihin liittyvät luvut vuodelta 2016 ja 2026. Väittämissä kysyttiin, oliko asioiden välillä yhteys. Tarkoittiko yhteys tilastollisesti merkitevää yhteyttä? Äh, jäipä paska maku koko kokeesta.

Vierailija
9/29 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika loppui pahasti kesken ja reilu 20 kohtaa jäi vastaamatta. En itse huomannut virhettä nelikenttätehtävässä, vaan sain kaikki arvot sijoitettua. Sen sijaan sen jälkeinen tehtävä aiheutti epävarmuutta, koska samalle riville pystyi antamaan useamman vastauksen - yksi kohta taas ei mielestäni vastannut mihinkään. Muutenkin tuon soveltavuuden takia jäi tosi epävarma olo, vaikka tunsin osaavani ihan hyvin. Musta tuntuu, että tein paljon tyhmiä virheitä.

Tietääkö kukaan kuinka paljon porukkaa kutsutaan tänä vuonna Helsingissä lo:n ja lto:n soveltuvuuskokeisiin?

Vierailija
10/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tosiaan toivoa että pisterajat laskis! Oli kyllä vaikea koe, 5 viikkoa täysillä lukenut ja tuntuu että joihinkin soveltaviin kysymyksiin ei olis osannut edes aineisto kädessä vastata.

Vierailija
11/29 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemus että koe oli haastava. Todella paljon soveltavia ja loogista päättelyä vaativaa tehtäväantoa (tyyliin, jos katsomme tästä näkökulmasta, pitävätkö seuraavat väitteet paikkansa). Minäkään en saanut nelikenttään kaikkia sopimaan, laitoin sitten epävarmaan ainoon jäljellä olevan oikeasta sarakkeesta. Voihan olla et olin valinnu janatkin väärin ja siksi ei kaikki mätsänny.

Haikein mielin nyt jään odottamaan tuloksia. Olen aika varma, että tässä kokeessa nyt pärjäsivät valmennuskursseilla olleet paremmin kuin keskivertopänttääjät. Olis pitänyt mennä jälkiviisaana!

Itse sain kyllä kokeen loppuun saakka ja taulukkotehtävät olivat työläitä (kun parilla aukeamalla olivat) mutta minusta aika helppoja. Aattelisin että taulukoissa ei kysytä muuta kuin tilastollista merkitsevyyttä, ei muuta. Muistaakseni yhtä tai kahta ei pystyny ratkasemaan taulukoista ja yhteen tuli kolme oikeaa vastausta, loppuihin kaksi?

Vierailija
12/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tuloksia on alettu lähetellä, vaikka virallinen julkaisupäivä on vasta tulossa? Itse luin aineiston yhden kerran läpi ja mielestäni koe oli loistavasti kasattu ja materiaalin soveltamista oli käytetty hyvin. Lähdin kokeesta erittäin hyvällä mielellä, saas nähdä miten kävi!

Vierailija
13/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xkesx kirjoitti:

Jokohan tuloksia on alettu lähetellä, vaikka virallinen julkaisupäivä on vasta tulossa? Itse luin aineiston yhden kerran läpi ja mielestäni koe oli loistavasti kasattu ja materiaalin soveltamista oli käytetty hyvin. Lähdin kokeesta erittäin hyvällä mielellä, saas nähdä miten kävi!

Ei oikein voi sanoa loistavasti kasatuksi koetta, jossa on peräti kahdessa tehtävässä virhe.  

Vierailija
14/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi? Itse menossa soveltuvuuskokeisiin Helsinkiin, jee!

Vierailija
15/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä Turkuun soveltuvuuakokeisiin. Aika huimasti oli rajat laskeneet. Millaisia pisteitä saitte?

Vierailija
16/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olivat laskeneet viimevuodesta?

Vierailija
17/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, onko mahiksia päästä lto:ksi Helsinkiin, jos pisteitä on noin 90 ja soveltuvuuskoe menisi suht ok? Helsingissä lto:n pisterajat älyttömän alhaalla, mutta ei omatkaan pisteet mitkään ihmeelliset ole.

Vierailija
18/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

111,33p ja turkuun soveltuvuuskokeisiin, mutta tähtäimessä yleinen. Taitaa jäädä vaan haaveeksi näillä pisteillä...

Vierailija
19/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös Turkuun, luin viikon verran kokeeseen ja olin varma että mihinkään ei tule kutsua

Vierailija
20/29 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä Rovaniemelle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä