Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kerron olevani ahven olenko biologisesti ahven vai ihminen?

Vierailija
03.05.2017 |

Kuinka on, kysymys kaikille sukupuolineutraaliuden kannattajille ja joiden mielestä ihminen voi identifioida itsensä miksi haluaa ja koko maailman ja muiden ihmisten pitää tunnustaa ja hyväksyä se. Eli olenko siis ahven vai ihminen, mikä on totuus?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koville se joillakin ottaa, kun paljastaa heidän uusimpien muotivillitysten järjettömyyden ja epäloogisuuden. Muuta ei osata kun vastataan mitä sattuu mölinää takaisin, vasta-argumentit tasoa uhmaikäinen lapsi kiukuttelemsssa kun äiti vei tikkarin.

Ap

Kenelle ottaa koville ja mikä? Ap vastaa kysymykseen!

Miksi ap ei vastaa yksinkertaiseen kysymykseen? Etkö tottele käskyä?

Vierailija
62/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko joku ap:n tunnistanut soitti ambulanssin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koville se joillakin ottaa, kun paljastaa heidän uusimpien muotivillitysten järjettömyyden ja epäloogisuuden. Muuta ei osata kun vastataan mitä sattuu mölinää takaisin, vasta-argumentit tasoa uhmaikäinen lapsi kiukuttelemsssa kun äiti vei tikkarin.

Ap

Kenelle ottaa koville ja mikä? Ap vastaa kysymykseen!

Vastaa kysymykseeni!

VASTAA HETI KYSYMYKSEENI AHVENISTA!

Vastaa HETI kysymykseen ahvenista!

Vierailija
64/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solunsisäinen toiminta ei muutu leikkausten myötä, halusi sitten olla toista sukupuolta, tai ahven. Joten sukupuolta ei pysty oikeasti muuttamaan leikkauksilla mihinkään, se pysyy samana.

Miksi tällaiset viestit poistetaan.

Osuuko liian lähelle totuutta.

Urheat totuuden "näin se vaan on" -ritarit taistelevat sananvapauden puolesta! Tuosta kommentista jäi puuttumaan "saako näin edes enää sanoa" -fraasi, jolla kerjätään lukijalta myönteistä suhtautumista täysin onnettomaan kommenttiin samalla hekumallisesti uhriutuen.

Vierailija
65/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solunsisäinen toiminta ei muutu leikkausten myötä, halusi sitten olla toista sukupuolta, tai ahven. Joten sukupuolta ei pysty oikeasti muuttamaan leikkauksilla mihinkään, se pysyy samana.

Urheat totuuden "näin se vaan on" -ritarit taistelevat sananvapauden puolesta! Tuosta kommentista jäi puuttumaan "saako näin edes enää sanoa" -fraasi, jolla kerjätään lukijalta myönteistä suhtautumista täysin onnettomaan kommenttiin samalla hekumallisesti uhriutuen.

Joo, joo ja blah, blah, ad hominem jne. Onko sulla mitään oikeaa sanottavaa tuon runkkutuokion lisäksi.

Et vastannut mitään tuohon itse aiheeseen, jota tuo viesti käsitteli.

Peli on AINA hävitty heti kun joku rääkäisee "ad hominem!". Ollaan olevinaan niin sivistyneitä, vaikka se on ainoa fraasi joka tunnetaan... 😂

T. Haukion kala

Vierailija
66/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen ja naisen välinen ero susta yhtä suuri kuin ihmisen ja ahvenen? Erottaako ihmistä ja ahventa vain yksi toiselta vanhemmalta saatu kromosomi? Syntyykö vuosittain lapsia, joista ei voida varmuudella sanoa, ovatko he ihmisiä vai ahvenia?Voidaanko muutamalla päiväkirurgisella operaatiolla ja yhdellä lääkevalmisteella saada ahven niin paljon ihmisen näköiseksi, että et huomaisi mitään jos kävelisi kadulla vastaan?

Vierailija
67/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joo ja blah, blah, ad hominem jne. Onko sulla mitään oikeaa sanottavaa tuon runkkutuokion lisäksi.

Peli on AINA hävitty heti kun joku rääkäisee "ad hominem!". Ollaan olevinaan niin sivistyneitä, vaikka se on ainoa fraasi joka tunnetaan... 😂

T. Haukion kala

Joo, aivan näin, se onkin tosiaan ainoa argumentointivirhe, jonka tiedän.

Et vieläkään pysty kommentoimaan tuota itse viestiä mitenkään.

Terv, vtm

Vierailija
68/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Haukion kala

Joo, aivan näin, se onkin tosiaan ainoa argumentointivirhe, jonka tiedän.

Et vieläkään pysty kommentoimaan tuota itse viestiä mitenkään.

Terv, vtm

Olen kyllä kommentoinut muutaman kerran tässä ketjussa, mutta en voi sille mitään, että pidän koko aloitusta niin absurdina että minua naurattaa koko juttu... 😂😂😂

T. Haukion kala

Vierailija
69/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tietenkin ahven. Jokaisella on oikeus tehdä lajinmäärityksensä itse. Minä olen yksisarvinen.

Vierailija
70/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kävelee kotonaan ympyrää ja miettii, että miten ne ei tajuu, miten ne ei tajuu, vaikka hän niille kertoi, miten asia on. Että onko maailma mennyt niin hulluksi kuin Trumpin valinta antoi ymmärtää, onko tosiaan, että häntä ei uskota, vaikka hän on järkevin ihminen, ketä tuntee.

Ap lukee vähän Raamattua ja rauhoittuu nyt. Pitää nukkua hyvin, että jaksaa tehdä huomenna taas töitä.

Vierailija
71/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ahven. Geenit sen määrää.

Sen sijaan sukupuoli ei ole selvä juttu. Juu, koulussa opetettiin että on XY ja XX, mutta voi olla vaikka XXY! Voi myös olla, että DNA:ssa on virhe, jonka vuoksi Y-kromosomi ei toimi, ja on ulkoisesti nainen, vaikka Y-kromosomi onkin. Voi olla XX, joka sikiöaikaisen testosteronin vuoksi kehittää ns. miehen aivot.

Voi olla lapsi, jolla on molemmat sukuelimet. Voi olla penis ja kohtu. Tai penis ja emätin peräkkäin. Voi olla mikropenis tai penismäinen klitoris.

Sukupuoli on biologiaa, mutta genetiikka on niin monimutkaista, ettei sitä käsitä, jos kuvittelee itse olevansa ahven.

Vierailija
72/89 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katon dokkaria, en ole seurannut ketjua aikoihin. Pelkkään höpön höpö ad hominen lässytystä. 

Ap

Vierailija
73/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehodysforia on totta, jos sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio?

Vierailija
74/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vituttaako sua sekin, että ihminen voi olla punkkari, queer, persu, juoppo tai urheilija"

Absolutisti ei ole juoppo, vaikka miten kokisi asian olevan niin. Myöskään urheilua harrastamaton henkilö ei ole urheilija. Ja niin edelleen. Nainen ei ole biologisesti mies. Mies ei ole biologisesti nainen.

Minusta on vähän outoa, että evoluutioteorian ja tieteen puolestapuhujat niin usein tuntevat tarvetta vähätellä tieteellisiä, biologiaan pohjautuvia määritelmiä. Tieteellisessä mielessä ihmislajissa on uroita, naaraita ja intersukupuolisia.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku tuntee kuuluvansa toisenlaiseen kehoon. En minäkään silti ole hoikka, vaikka tunnen itseni hoikaksi. Olen vain läskioletettu ja kyllästynyt siihen että muut eivät ymmärrä minun todellisuudessa olevan hoikka.

Vierailija
75/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämäkin mies tietää olevansa koira ihmisen ruumiissa. Laji on vain sosiaalinen konstruktio, ja ihmisiin ja eläimiin jaotteleminen aiheuttaa eläimiksi laskettaville paljon pahaa. Siksi ei tulisi olettaa ketään "ihmiseksi" tai "eläimeksi".

Vai onko tämä taas jollain irrationaalisella ja suppeakatseisella itkupotkuraivaritasolla "eri asia"?

http://m.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201704282200114057_tw.shtml

Vierailija
76/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuskin kiinnostaa ketään muuta kuin itseäsi. Eikä pidäkään kiinnostaa. Ihan oma asiasi siis jos haluat olla ahven. Ei ole muilta pois.

On eri asia haluta olla jotain kuin olla jotain.

Mutta siinähän meillä on työvoimapulaan hyvä ratkaisu; jos lapsi haluaa olla vaikkapa poliisi, hän sitä ilmeisesti myös on?

Vierailija
77/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väität olevasi ahven, niin valehtelet. Ahvenet eivät osaa puhua.

Voit kuitenkin kokea olevasi ahven ja jos näin on niin se on sinun oma asiasi.

Kissaa ei kannata siinä tapauksessa ottaa lemmikiksi.

Vierailija
78/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet varmasti olevasi ahvenniim sinulle pitää suoda se oikeus ja ahvenena elämisen edellytykset.

Vierailija
79/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa kysymykseen, kumpi minä olen biologisesti ahven vai ihminen? 

No biologisesti olet tietenkin ihminen.

Mutta ei se estä sua olemasta myös ahven.

Vierailija
80/89 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koet varmasti olevasi ahvenniim sinulle pitää suoda se oikeus ja ahvenena elämisen edellytykset.

Varmaan vaatii leikkaushoitoa.

Kidukset ja evät vaan kuosiin niin siitä se ahvenuus lähtee hyvin liikkeelle.