Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko pikkumainen?

Vierailija
07.07.2008 |

Meillä oli kaveriporukan kanssa polttarit. Jokainen maksoi 40 euroa kaason (minun lapsuudenystäväni) tilille, josta maksettiin vuokrasauna, ruoat ym. Kävimme yhdessä kaupassa, jolloin kaaso maksoi kaikki ruoat ym omalta tililtään, jonne oli kaikki laittaneet rahaa. Minä maksoin omani ja kaason alkoholijuomat kaupassa ja kaaso sanoi, että katsotaan sitten myöhemmn, mitä hän on minulle velkaa.

No, se unohtui sitten siinä kaiken keskellä. Kun polttareista oli muutama päivä lähetin kaasolle sähköpostia, jossa sanoin, että unohtui katsoa ne maksuasiat ja että laskelmieni mukaan hän olisi minulle 10 euroa velkaa. Tästä aikaa nyt yli 2 viikkoa, eikä vastausta meiliin ole tullut eikä myöekään rahoja. Onko mielestänne outoa?

Kyse ei niinkään ole siitä 10 eurosta vaan siitä, että ilmeisesti ystäväni tahallaan jätti juomansa maksamatta eikä nyt halua maksaa niitä ja luultavasti ajattelee, että olen pikkumainen. Maksoin kyllä saman verran esim bensasta (kaaso ajoi koko ajan) kun muutkin, mutta olisiko minun pitänyt olla vaan hiljaa koko kympistä ja antaa olla koko jutun?

Mitä nyt teen, unohdan koko jutun ja olen kun mitään ei olisi tapahtunutkaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ei ole mitenkään outoa, että joku ei lue heinäkuussa mailejaan. Monethan ovat lomalla. Joten oletko varma, että kaaso on saanut viestisi? Joskus voi niinkin käydä, että maili on mennyt bittiavaruuteen. Tai kaaso on saanut 1000 hääaiheista viestiä morsiamelta ja sinun kymppisi on vain unohtunut?

Minusta teet aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, että joku ei ole vastannut yhteen mailiin. Tee niin, että ota asia puheeksi häissä, kai nyt jokaisella on kymppi häissä mukana. Taikka lähetä vaikka tekstarilla tilinumerosi.

Vierailija
2/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sano ystävällisesti, tyyliin että olet varmaan ollut lukematta sähköpostiasi, joten annan sinulle tilinumeroni, johon voit maksaa juomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jättää asia tähän?

Toisaalta ajattelin, että en halua että minua hyäksikäytetään ja siksi pyysin rahoja. Nyt kuitenkin tuntuu hölmöltä koko juttu. Harmittaa myös, että aikooko ystäväni unohtaa ystävyyden kympin takia?

Vierailija
4/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystävä käy lähes päivittäin facebookissa päivittämässä profiiliaan. Tietysti on voinut esim lukea meilin ja unohtaa vastata tms, mutta silti hieman outoa. Vastasi muihin polttariporukan viesteihin kyllä samalla viikolla kun lähetin oman viestini. t. ap

Vierailija
5/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaisi lähteä yhden kympin perään kyselemään vaikken rahoissa pyörikään...

Vierailija
6/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin antaa silti tietyn viestin ettei ystävä ole maksanut tai vastannut viestiin.

Vierailija
7/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on sun lapsuudenystäväsi, niin mikset ota puhelinta käteen ja kysy. Ei kai kukaan pidä sinua pikkumaisena, jos kysyt asiasta? Jos lapsuudenystävälläsi on vaikka rahapula, niin sovitte, että maksaa kun saa seuraavan palkan.

Vierailija
8/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kävi polttareissa niin, että yksi kysyi voidaanko mennä samalla taksilla ja siinä tuli muutaman kilsan ylimääräinen matka ja ja kun pääsimme hänen kotiovelle niin hups ei ole rahaa, ja lupasi maksaa mun tilille! Noh rahoja ei kuulunut ja kerran kysyin että unohdit vissiin maksaa ja sanoi että voi ei maksan tänään sun tilille ja rahoja ei ole näkynyt. Ja olen monta kertaa nähnyt ihmisen tämänkin jälkeen, mutta ajattelin että antaa olla kyse oli 15 eurosta, mutta ärsyttää silti....

Vierailija
9/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on usein elämässäni vaikeaa ns. 'nostaa kissa pöydälle'.

Vierailija
10/10 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen onneton muistamaan pieniä velkojani. Sen takia olenkin sanonut kaikille, että muistuttakaa aina kun nähdään. En tee sitä tahallani, mutta tuntuu että joku 5 euron velka ei ole maailman tärkein asia. Yleensä muistan asian itse silloin, kun näen tutun, mutta nykyään on niin harvoin käteistä mukana.Jos et muuten ilkeä, mainitse asia jossain sivulauseessa.