Vierailija

Olen mies ja ihoni on tullut aika huonoksi. Ei mitään aknea tai sellaista vaan kuivaksi ja veltoksi. Vaikea sen tarkemmin selittää.

Olen katsellut mitä hoitoja on tarjolla ja onpahan niitä paljon. Kaikenlaisia happokuorintoja, lasereilta, ultraäänejä, dermabraasioita, mikroneedlausta, faceliftiä jne,

Kertokaapa nyt naiset missä hoidoissa olette käyneet ja millaiset tulokset olivat. Ystäväpiirissä ei kukaan käy noissa tai jos käyvät niin ovat kyllä olleet hiljaa jutusta. Jos menen lääkärin konsultointiin niin epäilen että se suosittelee vain niitä hoitoja mitä itse sattuu myymään. Moni epärehellinen varmaan yrittää myydä hoitoja joista ei tule hyviä tuloksia tai joita en tarvitse. Suuret rahat kyllä näyttävät noissa liikkuvan.

Kertokaa myös ihonhoitotuotteista jotka oikeasti toimivat. Kaupan hyllyt kun ovat täynnä kaikenlaisia kosteusvoiteita, tonereita, puhdistusaineita, naamiota sun muita purkkeja. Kyllä on rakettitiedettä noikin hommat.

• ylös 32
  • alas 0

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Suuntaisin joko ihotautilääkärille tai plastiikkakirurgille, en kosmetologille. Laser ja happokuorinnat taitavat olla tehokkaimmasta päästä, mutta näissäkin pitää löytää osaava tekijä. Joillakuilla laser on ollut melko tehoton, joillakuilla iho on mennyt pilalle siitä. Perinteinen kasvojenkohotus on sitten on huomattavasti invasiivisempi menetelmä, koska siinä leikellään ihoa. Täyteaineiden käyttöä kannattaa vältellä tai ottaa vain hyvin maltillisesti, koska lopputulos on helposti luonnoton. Botoxillakin voidaan silottaa syvimpiä ryppyjä. Pyydä nähdä ennen ja jälkeen -kuvia toimenpiteistä. Voit myös goolailla eri toimenpiteistä englanniksi, kuviakin löytyy helpommin näin.

Kasvovoiteilla ei velttoutta ikävä kyllä korjata eikä ryppyjä poisteta. Kannattaa panostaa kosteuttavaan voiteeseen, joka ei aiheuta tukkeumia. Näitä voiteita saa ihan edullisestikin, ja melkeinpä vain kokeilemalla voi löytää itselleen sopivat tuotteet. Lisäksi silmänympärysiholle oma tuote, koska tavisvoiteet turvottavat sitä. Käytäthän myös kasvoille tarkoitettua puhdistusainetta (ei tavallista saippuaa, joka kuivattaa ja tukkii ihoa) ja kasvovettä? Selektiivinen kosmetiikka on kallista, mutta ei välttämättä yhtään tehokkaampaa kuin Lidlin tuotteet.

Naamiota voi käyttää vaikka kerran viikossa tai kahdessa oman ihotyypin mukaan. Kasvot kannattaa kuoria noin kerran viikossa suihkun yhteydessä, niin saa kuollutta ihosolukkoa pois.

• ylös 17
  • alas 7
Vierailija

Pidä keho sopivan nesteytettynä - juo vettä se suositeltu 6-8 lasillista päivässä. Syö terveellisesti, liiku riittävästi, älä tupakoi ja jätä alkoholi minimiin. Suojaa iho auringossa, UV-säteily on tupakoinnin lisäksi ihon pahin vihollinen. Pese kasvot muun peseytymisen yhteydessä, kuivalle iholle pesuun toimii erinomaisesti ihan perusvoide. Jos pesun jälkeen iho tuntuu kiristävältä, lisää voidetta vielä kostealle iholle heti pesun jälkeen. Kokeilemalla löytyy sopivin tuote (sopiva rasvapitoisuus). Jos voide kirvelee iholla, vaihda rasvaisempaan. Älä haksahda humpuukiin - ihonhoidosta kuten muustakin hyvinvointiin liittyvästä on tehty mukamas rakettitiedettä, jossa pyörii miljoonabisnekset. Kollageenijutut, "virkistävät" naamiot, hedelmäuutteet ja männyn superhyperfenolihöykytykset kannattaa unohtaa, silkkaa höynäytystä joka perustuu pseudotieteeseen ja ihmisten hyväuskoisuuteen, sinisilmäisyyteen, tietämättömyyteen... miten sen kukin haluaa ilmaista. Laserhoidoille ja ihon hiontahoidoille yms. oikeasti tutkituille menetelmille, joita julkinen terveydenhuolto tarjoaa, on toki olemassa omat indikaationsa tiettyjen ihosairauksien piirissä. 

Ja lopuksi! Älä stressaa ihonhoidosta ja hyväksy ikääntymisen mukanaan tuomat muutokset :) 

• ylös 16
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen jo käynyt lääkäreillä.

Yksi suositteli ja antoi prp-hoidon. Kolme kertaa kävin siinä. En huomannut eroa mutta eipä siitä haittaakan ollut.

Toka laittoi filleriä (juvederm voluma) poskipäihin joka auttaisi minun silmänympäryksiin. Ihme kyllä se on mielestäni vähän auttanut vaikkei se itse silmänaluusiin mitään laittanut. Kaverikin sanoi etteivät ne ole enää yhtä pahat kuin ennen kun häneltä kysyin. Netistä olen katsonut että jotkut lääkärit laittavat filleriä myös suoraan silmänalusiin mutta ei tainnut tuon lääkärin taidot siihen riittää. Oli kyllä kallista ja sitten pitäisi vielä toinenkin hoito tehdä jos haluan optimaalisen tuloksen. Huhhuh.

Kolmas suositteli ultherapya otsaan sekä alakasvoihin ja rasvansiirtoa silmänalusiin. Rasvansiirto on hänen mukaan parempi toimenpide kuin fillerit. Toka lääkäri oli myös maininnut minulle tuon ultheraphyn mutta sanonut että tulokset hintaan nähden eivät olisi sen arvoisia. Kysyin tuolta noista ultheraphy-pilasi-kasvoni kuvista mitä netissä liikkuu ja kuulemma kenelläkään hänen potilaistaan ei tuollaista ollut tapahtunut. En tiedä sitten voiko siihen luottaa. 

Yritän kyllä syödä terveellisesti mutta enpä huomaa että ravinto tekisi mitään eroa ihoon. Kyllä se nuoruus taitaa olla se paras lääke rypyttömään ihoon.

AP

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Niin ja tosi huonoja ovat nämä suomalaiset lääkärit näyttämään ennen ja jälkeen kuvia. Kuulemma potilaat eivät halua antaa lupia. En tiedä uskonko. Ulkomailla lääkäreillä kyllä on tapana laittaa kuvia kotisivuilleen.

AP

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Laser toimii! Kannattaa mennä lääkärin suorittamaan esim. CO2-laserointiin. Pari viikkoa saa kyllä kökkiä kotona, kun iho kuoriutuu, mutta tulos on sen arvoinen. Ehkä ei kesää ennen kannata tuohon hoitoon mennä, iho kun on sitten hyvin herkkä auringolle. Suosittelen Laser Tilkkaa ja Tom Schröderiä.

Tiedän, että monia kammoksuttaa radikaalit laseroinnit ja syvät happokuorinnat. Samalla he kuitenkin laittavat rahaa tieteellisesti tehottomaksi todettuun kosmetiikkaan. Se on mielestäni jotenkin hassua.

Vierailija

Ei täyteaineet aina ole luonnottoman näköisiä. Onhan niitä naamassa esim. Jennifer Anistonilla, jota pidetään yleensä nuoren ja luonnollisen näköisenä. Tietty jos laittaa liikaa ja väärään kohtaan, tulos on ruma.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen jo käynyt lääkäreillä.

Yksi suositteli ja antoi prp-hoidon. Kolme kertaa kävin siinä. En huomannut eroa mutta eipä siitä haittaakan ollut.

Toka laittoi filleriä (juvederm voluma) poskipäihin joka auttaisi minun silmänympäryksiin. Ihme kyllä se on mielestäni vähän auttanut vaikkei se itse silmänaluusiin mitään laittanut. Kaverikin sanoi etteivät ne ole enää yhtä pahat kuin ennen kun häneltä kysyin. Netistä olen katsonut että jotkut lääkärit laittavat filleriä myös suoraan silmänalusiin mutta ei tainnut tuon lääkärin taidot siihen riittää. Oli kyllä kallista ja sitten pitäisi vielä toinenkin hoito tehdä jos haluan optimaalisen tuloksen. Huhhuh.

Kolmas suositteli ultherapya otsaan sekä alakasvoihin ja rasvansiirtoa silmänalusiin. Rasvansiirto on hänen mukaan parempi toimenpide kuin fillerit. Toka lääkäri oli myös maininnut minulle tuon ultheraphyn mutta sanonut että tulokset hintaan nähden eivät olisi sen arvoisia. Kysyin tuolta noista ultheraphy-pilasi-kasvoni kuvista mitä netissä liikkuu ja kuulemma kenelläkään hänen potilaistaan ei tuollaista ollut tapahtunut. En tiedä sitten voiko siihen luottaa. 

Yritän kyllä syödä terveellisesti mutta enpä huomaa että ravinto tekisi mitään eroa ihoon. Kyllä se nuoruus taitaa olla se paras lääke rypyttömään ihoon.

AP

Rasvansiirto on tehokasta siksi, että siirretyissä rasvasoluissa on kantasoluja. Hemmetin kallista vaan tuo rasvansiirto.

Vierailija

Mä unohtaisin kaikki kosmetologihoidot yms. ne on nykyään turhia.

Mun oma mies käyttää korealaista kosmetiikkaa, hyvällä menestyksellä. Länsimaisissa ihonhoitotuotteissa on tosi pienet määrät vaikuttavia aineita, sen takia monet on siirtyneet kokonaan japanilaiseen ja korealaiseen kosmetiikkaan...

Katso ap tämä - https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/

Löydät sieltä miestenkin kokemuksia ja kuvia ennen ja jälkeen.

Sellaisia oikeasti toimivia tuotteita on mm. syn-ake (eli käärmeenmyrkkypeptidi), peptidit yleensäkin, ampiaispeptidi, hapot, ja happoihin en suosittele mitään kosmetologin happokuorintaa, vaan jatkuvaa kotona käytettävää tuotetta (ne on tutkimuksissa lisänneet oikeasti kollageenia ja hyaluronihappoa ihoon), niasiini, etanalima jne. Aluksi kokeilisin jotain mietoa happoa, ja esim. bentonin snail/bee linjaa ja bentonin sheet maskeja.

Jos sulla on veltot kasvot, niin osta tenslaite ja treenaa sillä kasvot.

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun oma mies käyttää korealaista kosmetiikkaa, hyvällä menestyksellä......

Niin, ja miehille on omia blogejakin liittyen aasialaiseen ihonhoitoon, esim. picoprince yms. googlella löytää.

Kannattaa myös tutustua siihen miten ne hoitaa vartalon ja hiukset, esim. vartalolle italy towel ja hiuspohjalle se shampooharja ja scalp scaler, eli hiuspohjan kuorija.

Korealaisesta ihonhoitotuotteista on arvioitu, että ne on tällä hetkellä 15 vuotta länsimaisia edellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei täyteaineet aina ole luonnottoman näköisiä. Onhan niitä naamassa esim. Jennifer Anistonilla, jota pidetään yleensä nuoren ja luonnollisen näköisenä. Tietty jos laittaa liikaa ja väärään kohtaan, tulos on ruma.

Niin. Ei minusta kyllä mitenkään huomaa että olen fillereitä ottanut. Se on vain tainnut kiristää silmänalusten ihoa niin etteivät silmäpussit enää näytä yhtä pahoilta. Ihan hyvä niksin ovat lääkärit keksineet.

Tuon toimenpiteen jälkeen olenkin alkanut huomamaan että eräät suomimissit ovat takuulla fillereillä feikanneet korkeat poskipäät. Ehkä olisi mennyt mielikuvitukseni piikkiin jos en googlettamalla helposti olisi pystynyt näkemään niitten vanhoja lehtikuvia.

AP

Vierailija

Mä en luottaisi nettipalstojen ennen ja jälkeen-kuviin. Youtube-videoissakin huijataan filttereillä nykyään. Olen erittäin skeptinen sen suhteen, mitkä "tulokset" netissä ovat aitoja.

Vierailija

Radiofrekvenssi-hoidosto kirjoitti mm. Karkkipäivää bloggari. Mikroneulauksesta on hyviä tuloskia.

Vierailija

Minulla ongelmana on kuiva iho, jolloin juonteet erottuvat turhan selkeästi. Kotihoidossa kuivuuden torjuntaan itselläni toimii hedelmähappokuorinta säännöllisesti käytettynä sekä tehokas kosteusvoide. Käytän Madara Peel -kuorintaa kerran viikossa, kosteutukseen Lumenen hyaluronitiivistettä ja Aqualan Duo -perusvoidetta päivittäin. Aqualan L:ää sitten kun kaipaan kevyempää voidetta. Suosin perusvoiteita, koska en tykkää hajusteista, enkä ole huomannut kalliissa voiteissa sen kummempaa tehoa. Luonnonkosmetiikasta sain ihottumaa. 

Jos tukkeumiin on taipumusta, BHA-kuorintoja suositellaan. Itse aion seuraavaksi ottaa Dermosilin salisyylihappoa sisältävän yönaamion kokeiluun, jos vähenisi mustapäät ja finnit. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos tukkeumiin on taipumusta, BHA-kuorintoja suositellaan. Itse aion seuraavaksi ottaa Dermosilin salisyylihappoa sisältävän yönaamion kokeiluun, jos vähenisi mustapäät ja finnit. 

Bha on tosi hyvä tukkeutumiin, se pystyy kirjaimellisesti tunkeutumaan huokosen sisälle sulattamaan sitä mönjää.

Ja se on ollut tutkimuksissa paras happo kollageenin lisäämiseen, jos muistan oikein.

Itse käytän sitä cosrx bha happoa nenään, ja se on tosi tehokas, mulla ei ole ollenkaan mustapäitä nenässä. Muualle käytän 5% mantelihappoa kerran viikossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun oma mies käyttää korealaista kosmetiikkaa, hyvällä menestyksellä. Länsimaisissa ihonhoitotuotteissa on tosi pienet määrät vaikuttavia aineita, sen takia monet on siirtyneet kokonaan japanilaiseen ja korealaiseen kosmetiikkaan...

Katso ap tämä - https://www.reddit.com/r/AsianBeauty/

Löydät sieltä miestenkin kokemuksia ja kuvia ennen ja jälkeen.

Sellaisia oikeasti toimivia tuotteita on mm. syn-ake (eli käärmeenmyrkkypeptidi), peptidit yleensäkin, ampiaispeptidi, hapot, ja happoihin en suosittele mitään kosmetologin happokuorintaa, vaan jatkuvaa kotona käytettävää tuotetta (ne on tutkimuksissa lisänneet oikeasti kollageenia ja hyaluronihappoa ihoon), niasiini, etanalima jne. Aluksi kokeilisin jotain mietoa happoa, ja esim. bentonin snail/bee linjaa ja bentonin sheet maskeja.

Jos sulla on veltot kasvot, niin osta tenslaite ja treenaa sillä kasvot.

Kiitti. Tämä oli kyllä mielenkiintoista luettavaa. Juuri tälläistä kaipaan eli henkilökohtaisia kokemuksia jutuista mitkä toimivat eikä mitään myyntimiestä bullshittiä.

Olen jo joskus törmännyt tuohon redditin asianheauty fooruumin. Joku jätkä oli päässyt pahasta aknesta eroon ja laittanut kuvat mutta enpä sitten sen kummemmin tutustunut siihen kun en itse aknesta kärsi.

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen jo joskus törmännyt tuohon redditin asianheauty fooruumin. Joku jätkä oli päässyt pahasta aknesta eroon ja laittanut kuvat mutta enpä sitten sen kummemmin tutustunut siihen kun en itse aknesta kärsi.

AP

Aknekuvat on kai yleisimmät, mutta on siellä muitakin.

Muistan esim. yhden miehen, joka laittoi kuvansa sinne, sillä ei ollut aknea, mutta just sellainen samea ja veltto iho, joka oli aika aggressiivisella happohoidolla muuttunut tosi upeaksi. Sille kiukutteli ne palstan naisetkin siitä kateellisena, koska sen iho oli mennyt niin hyväksi. 

Se käytti muistaakseni joka päivä bha-happoa ja aha-happoa, mietoina, mutta joka päivä.

Mun omalla miehellä oli aika sellainen paksuuntunut, samea mustapäinen, silmien alla ryppyjä "miesiho", sillä on nykyään ihan puhdas ja selvästi kirkkaampi, kiinteämpi iho, se käyttää just bentonin ja mizonin tuotteita, sumin ruusutikkua ja öljypuhdistusta pesuun, ja joka päivä mietoa aha happoa, kasvonaamioina tosowoongin ja bentonin naamioita, kuulemma tuo bentonin naamio on parasta parranajon jälkeen. Niin ja silmien alle niitä erillisiä "lätkänaamioita" joka päivä, eli hydrogeeli naamioita, snp ja petitfeen yleensä.

Vierailija

Itse suosittelisin etsimään muutaman ihoexpertin; ihonhoito eli huippukosmetologi(kannattaa rohkeasti kiertää ja etsiä omalta tuntuva,tasokas paikka). Sekä henkilö joka osaa neuvoa esim botox pistokset ammattitaidolla.

Suomessa on hyvin eritasoisia kosmetologeja. Etsi henkilö joka on esim dermalogica skin expert tms ja jopa vaikka kilpailuja voittanut. Saat rehellisen ja oikean avun.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat