Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt napsahti työssäkävijöiden omaan nilkkaan miltäs nyt tuntuu kun 1kk palkka leikataan pois

Vierailija
03.05.2017 |

No kaikki osallistuu omalla tavallaan talkoisiin:D

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko julkisella puolella lomapäiviksi myös lauantait? Kaikilla yksityisellä sektorilla ei ole pekkaspäiviä.

Vierailija
42/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako lomapäivää saa julkisen puolen työntekijä vuodessa? Montako yksityisellä työskentelevä? Onko tasapuolista? 

Molemmissa 30 lomapäivää. Tosin yksityisellä on lisäksi vielä pekkaspäivät, joista tulee 2 vko lomaa lisää.

Kvtesin mukaan loma yli 15v kokemuksella on 38 päivää, yksityisellä 30.

Pekkaspäivät eivät ole lomaa vaan sisään tehtyjä tunteja. Kuljetusalalla tehdään 100h enemmän töitä vuodessa yksityisellä puolella kuin kunnallisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko julkisella puolella lomapäiviksi myös lauantait? Kaikilla yksityisellä sektorilla ei ole pekkaspäiviä.

Ei, päiviä kuluu 5/viikko, yksityisellä 6/viikko.

Vierailija
44/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tässä maassa aiheellista koettaa sellaista elämän mallia, ettei nokittaisi toista osapuolta: työssä käyvät eivät haukkuisi työttömiä yleistäen, että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta tahdostaan, ja työttömät olisivat nokkimatta niitä, joilla vielä on oikea työpaikka.

Tavalla tai toisella leikkaukset koskettavat lähes kaikkia, ja siksi olisi kaikkien kannalta hyvä, että tavalliset ihmiset puolustaisivat yhdessä toisiaan mm. työpaikkojen säilymisen ja lisäämisen nimissä. Työttömyys on h*elvetin raskasta ja samoin on työ sellaisessa paikassa, jossa pelkons on työpaikan menetys, eikä kenellekään ole etua siitä, että ihmiset vaan haukkuvat puolin ja toisin toisiaan.

En näe mitään mieltä ketjun aloittavan viestissä, jossa lällätellään työssäkäyviä heihin kohdistuvilla leikkauksilla, koska se, että jollain tässä maassa on vielä työpaikka, on hyvä asia ainakin minun mielestäni vaikka itse olenkin työtön. Olisi parempi, että työssäkäynti-ikäiset, sekä työtyömät että työssä olijat, alkaisivat yhdessä vaatia sitä, mitä mm. Suomen perustuslaissa sanotaan eli kansalaisen oikeutta työhön.

Pidettäisiin toistemme puolia sen sijaan että nähtäisiin toinen ihminen uhkana. En ymmärrä, miten se, että jollain on työpaikka olisi minulta jotenkin pois, päin vastoin, olen vilpittömästi iloinen muitten työpaikoista, vaikka minut itse jätettiin työttömäksi viime joulukuussa. Sanon jätettiin, koska ei minulta kysytty, haluanko jäädä työttömäksi ja jos olisi kysytty, en olisi halunnut. Se, että hallituksen leikkaukset koskevat myös työssäkäyviä on selvää, niitten leikkaustenhan pitäisi koskea kaikkia, mutta mitään lällättelyn arvoista siinä ei ole. Tässä maassa asiat ovat päin h*elvettiä mutta ihmiset vaan parjaavat toisiaan. Miksi?

Vierailija
45/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miltään koska nostan sen sitten soviteltuna päivärahana.

Just, työttömiltä on täysin ok leikata mutta auta armias jos palkansaajan pitäisi osallistua talkoisiin.

:D ne työttömät ei tee mitään sen rahansa eteen!

Ei tee mitään sen rahan eteen? Mitä ihmeen mitään? Ei työttömyyspäiväraha ole työn tekemisen vastine, palkkatulo sen sijaan on. Ymmärrätkö, että suurin osa työttömistä on tehnyt työtä ennen työttömäksi jäämistään? Ymmärtätkö, että suurin osa työttömistä haluaa oikeaa työtä? Työttömyyskorvaus on korvaus siitä, että ihmisen ei enää anneta tehdä oikeaa työtä elättääkseen itsensä, ja työtön on myös maksanut veroja ennen työttömäksi jäämistään ja maksaa veroja myös työttömyyskotvauksestaan (työmarkkinatuesta 20%).

Vierailija
46/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, työttömiltä on täysin ok leikata mutta auta armias jos palkansaajan pitäisi osallistua talkoisiin.

:D ne työttömät ei tee mitään sen rahansa eteen!

Rahaa se työtönkin tarvitsee selvitäkseen.

ja ihmisarvo on säilyttämisen arvoinen asia, ne jotka vaativat että työtön tekee ilmaiseksi töitä ansaitakseen työttömyyskorvauksensa tai menisi päiväksi torinkulmalle sesiomaan ja toistaa sen 5 kertaa viikossa eivät ole ainoastaan riistämässä lähimmäiseltään ihmisarvoa vaan alentavat itsensä ja antavat itse oman ihmisarvonsa pois.

Vierailija
47/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset lomarahat ja pekkashommat on kiinni ihan työsopimuksista. Aika harva niitä todellisuudessa saa, varsinkaan yksityisellä puolella.

Vierailija
48/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se oikeastaan paljon miltään tuntuisi, kun kuitenkin jäisi melkein 60 000 vuodessa mukavalla duunilla, kunnon lomilla ja hyvillä eduilla ;)

Vierailija
49/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIis mikä uutinen, missä? En löydä...

Vierailija
50/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Minulta on pienennetty työttömyyspäivärahaa, asumistukea, on tullut Kiky ja lomarahoista viedään se 30 pinnaa että kyllä mä olen tainnut omalta osaltani osallistua. Mutta tietenkin käytän sovitellun päivärahan hyödyksi. Meidän osa-aikaisten turvahan se on.

Vierailija
51/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla puolet lomarahoista vietiin jo, muille tulee näköjään sama systeemi.

Miten niin puolet.

Julkiselta sektorilta leikattiin OSA ylimääräisistä lomapäivistä, mutta edelleen he saavat muutaman päivän ylimääräisiä, koska lauantai päiviä ei lasketa mukaan, toisin kuin yksityisillä.

Nyt työntekijät ovat enemmän tasavertaisia, mutta edelleen valtion ja kunnan työntekijät saavat viikon ylimääräistä lomaa.

Vierailija
52/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos leikataan. Turhan monet ihmiset tuntuvat olevan niinkin typeriä, että kävisivät töissä vaikka siitä joutuisi itse negatiivista palkkaa maksamaan työnantajalle. Loppuu nämä kaiken maailman agendat ja örvellykset. Pelastusarmeija, Hursti ja 13 naista minua suojelee ja elettää sitten, jos KELA lakkautetaan (Minkä odotankin tapahtuvan viimeistään 2023). 

Vierailija
53/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tässä maassa aiheellista koettaa sellaista elämän mallia, ettei nokittaisi toista osapuolta: työssä käyvät eivät haukkuisi työttömiä yleistäen, että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta tahdostaan, ja työttömät olisivat nokkimatta niitä, joilla vielä on oikea työpaikka.

Tavalla tai toisella leikkaukset koskettavat lähes kaikkia, ja siksi olisi kaikkien kannalta hyvä, että tavalliset ihmiset puolustaisivat yhdessä toisiaan mm. työpaikkojen säilymisen ja lisäämisen nimissä. Työttömyys on h*elvetin raskasta ja samoin on työ sellaisessa paikassa, jossa pelkons on työpaikan menetys, eikä kenellekään ole etua siitä, että ihmiset vaan haukkuvat puolin ja toisin toisiaan.

En näe mitään mieltä ketjun aloittavan viestissä, jossa lällätellään työssäkäyviä heihin kohdistuvilla leikkauksilla, koska se, että jollain tässä maassa on vielä työpaikka, on hyvä asia ainakin minun mielestäni vaikka itse olenkin työtön. Olisi parempi, että työssäkäynti-ikäiset, sekä työtyömät että työssä olijat, alkaisivat yhdessä vaatia sitä, mitä mm. Suomen perustuslaissa sanotaan eli kansalaisen oikeutta työhön.

Pidettäisiin toistemme puolia sen sijaan että nähtäisiin toinen ihminen uhkana. En ymmärrä, miten se, että jollain on työpaikka olisi minulta jotenkin pois, päin vastoin, olen vilpittömästi iloinen muitten työpaikoista, vaikka minut itse jätettiin työttömäksi viime joulukuussa. Sanon jätettiin, koska ei minulta kysytty, haluanko jäädä työttömäksi ja jos olisi kysytty, en olisi halunnut. Se, että hallituksen leikkaukset koskevat myös työssäkäyviä on selvää, niitten leikkaustenhan pitäisi koskea kaikkia, mutta mitään lällättelyn arvoista siinä ei ole. Tässä maassa asiat ovat päin h*elvettiä mutta ihmiset vaan parjaavat toisiaan. Miksi?

Koska halutaan luoda samanlainen tilanne kuin sata vuotta sitten. Hyvin kansaa ohjaillaan.

Vierailija
54/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo oikeasti olisi pahakaan, jos lomarahat leikattaisiin pois. Lomaraha vastaa 2,5 viikon palkkaa ja siitä menee puolet veroihin (marginaalivero). Tappiota tulisi siis 1,25 viikon nettopalkan verran. Ei tuo vuosituloissa paljon tuntuisi.

Vierailija
55/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako lomapäivää saa julkisen puolen työntekijä vuodessa? Montako yksityisellä työskentelevä? Onko tasapuolista? 

Julkisella puolella lomaa kertyy puoli päivää per kuukausi enemmän kuin yksityisellä ja muistat varmaan syynkin tähän, vaikka et sitä maininnut? Kun yksityisen puolen liitot taannoin kiristivät mojovat palkankorotukset, todettiin että julkisellä puolella ei moisiin ole varaa ilman veronkorotuksia (eikä niihin haluttu mennä), joten jonkinlaisena solidaarisuuden ja tasapuolisuuden osoituksena julkisen puolen pienipalkkaisten lomakertymän tehtiin sitten tuo puolen päivän lisäys per kuukausi. Tosin fiksuimmat varoittelivat jo silloin, että tähän täkyyn ei pidä tarttua, koska ihmisten muisti on lyhyt ja muutaman vuoden päästä nuo lisääntyneet lomat leikataan kuitenkin pois.

Olet varmaan tietoinen siitä että valtiolla on paremmat palkat kuin yksityisellä. Lisäksi valtiolla on myös ne pitkät lomat.

Kuntasektorilla palkat ovat heikoimmat, se on totta mutta silti on typerää vedota aina siihen kuntasektoriin julkisten pitkiä lomia puolustellessa.

Vierailija
56/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se LINKKI??? Siis mistä tässä nyt puhutaan? Kuka ehdotti mitä? Vai pelkkä provo?

Vierailija
57/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa 30 lomapäivää. Tosin yksityisellä on lisäksi vielä pekkaspäivät, joista tulee 2 vko lomaa lisää.

Kvtesin mukaan loma yli 15v kokemuksella on 38 päivää, yksityisellä 30.

Pekkaspäivät eivät ole lomaa vaan sisään tehtyjä tunteja. Kuljetusalalla tehdään 100h enemmän töitä vuodessa yksityisellä puolella kuin kunnallisella.

Jaa. Pitää sitten varmaan odotella vielä 14 vuotta, että saan noin pitkät lomat. Kuntapuolella olen, ja nyt lomapäiviä on mulla 28 koko vuodelle... (Palkka tosin on "huikeat" 2200 euroa, verojen jälkeen jotain 1700 euroa joten eipä niitä lomia kannata liikaa olla, tuhlaisin vain liikaa rahaa.)

Vierailija
58/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella lomaa kertyy puoli päivää per kuukausi enemmän kuin yksityisellä ja muistat varmaan syynkin tähän, vaikka et sitä maininnut? Kun yksityisen puolen liitot taannoin kiristivät mojovat palkankorotukset, todettiin että julkisellä puolella ei moisiin ole varaa ilman veronkorotuksia (eikä niihin haluttu mennä), joten jonkinlaisena solidaarisuuden ja tasapuolisuuden osoituksena julkisen puolen pienipalkkaisten lomakertymän tehtiin sitten tuo puolen päivän lisäys per kuukausi. Tosin fiksuimmat varoittelivat jo silloin, että tähän täkyyn ei pidä tarttua, koska ihmisten muisti on lyhyt ja muutaman vuoden päästä nuo lisääntyneet lomat leikataan kuitenkin pois.

Olet varmaan tietoinen siitä että valtiolla on paremmat palkat kuin yksityisellä. Lisäksi valtiolla on myös ne pitkät lomat.

Kuntasektorilla palkat ovat heikoimmat, se on totta mutta silti on typerää vedota aina siihen kuntasektoriin julkisten pitkiä lomia puolustellessa.

Ja suurin osa "valtion" työntekijöistä on nimenomaan kunnilla töissä. Valtion työntekijöiksihän lasketaan myös Postin ja Alkon työntekijät, koska valtion firmat.

Vierailija
59/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Pitää sitten varmaan odotella vielä 14 vuotta, että saan noin pitkät lomat. Kuntapuolella olen, ja nyt lomapäiviä on mulla 28 koko vuodelle... (Palkka tosin on "huikeat" 2200 euroa, verojen jälkeen jotain 1700 euroa joten eipä niitä lomia kannata liikaa olla, tuhlaisin vain liikaa rahaa.)

Ymmärräthän, että sun loma on jo nyt pidempi kuin mitä yksityisellä puolella on maksimi? Yksityisen loma on viis viikkoa, sun loma on jo viisi ja kolme päivää. Eikä tuo palkkakaan mikään huono ole.

Vierailija
60/71 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla puolet lomarahoista vietiin jo, muille tulee näköjään sama systeemi.

Ei tule meille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän