Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille pakkoraportointi viikoittin karenssin uhalla

Vierailija
03.05.2017 |

http://www.talouselama.fi/uutiset/tyottomille-ehdotetaan-pakkoraportoin…

"Hurjin piiskaesitys on se, että jos työnhakija ei vähintään seitsemän päivän välein raportoi vielä suunnitteluvaiheessa olevassa verkkopalvelussa työnhakunsa jatkumisesta, työnhaun voimassaolo päättyy.

Jos työtön pudotetaan työnhausta, hän ei saa työttömyyskorvausta ennen kuin hän saa työnhaun uudestaan voimaan. Tämä voi kestää jossain tapauksessa jopa viikkoja"

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Tulis vielä joku karenssi siitä, jos lähtee ulkomaille kesken työttömyyden.

Vierailija
2/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oikestaan todella hienolta että aloitan vuoden työttömyyden jälkeen opiskelut ensi syksynä ja olen seuraavat 4-6 vuotta suojassa työkkärin kyyläämiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lisäksi tulossa päivärahan pienennys jos ei ole "töissä riittävästi työttömänä". Riittäväksi työmääräksi hallitus määrittelee esimerkiksi 18 tuntia yhden viikon aikana tai neljän viikon aikana vastaavan määrän tehtyä työtä.

Ihanaa Sipilä ihanaa..

Vierailija
4/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niìiiin odotan tätä raportointia koska siinä on ruksien lisäksi kohta mihin omin sanoin kirjoitetaan syyt jos ruksattavissa vaihtoehdoissa ei ole oikeaa.

Ja mähän kerron. Aina sen 6000merkkiä pitkän sepustuksen. Ja sen loppuosaan keskelle lausetta laitan sen tärkeimmän kohda niettä on pakko lukee koko paska.

Sillä olen 5v tehnyt eri tekniikalla työhakemuksia joten minusta on kehittynyt sanataituri.

Vierailija
5/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa jos joutuu tekemään jotain leipänsä eteen.

Vierailija
6/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sipilä kuolee pian nopeasti leviävään syöpään.

Vierailija
7/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kamalalta ajatella, että kerran viikossa joutuu avamaan nettipalvelun ja laittamaan sinne kaksi täppää. Kukaan ei ehdi tarkistamaan, mitä työtön on tehnyt ja jättänyt tekemättä, se on ihan sama, mitä sinne palveluun kirjoittaa.

Vierailija
8/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas :D Vain työttömät saa aikaan tällaisen porun jostain kerran viikossa tapahtuvasta raportoinnista. Ei mikään ihme että olette työttömiä..varmaan sairastutte heti työuupumukseen jos astutte yhtään millekkään työpaikalle ja tajuatte että kuinka paljon lappuja ja raportointia siihen hommaan sisältyy.

Voi kamalaa, on ihan hirveää että kotona makoilua noin julmasti kehdataan häiritä.

Vierailija
9/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas :D Vain työttömät saa aikaan tällaisen porun jostain kerran viikossa tapahtuvasta raportoinnista. Ei mikään ihme että olette työttömiä..varmaan sairastutte heti työuupumukseen jos astutte yhtään millekkään työpaikalle ja tajuatte että kuinka paljon lappuja ja raportointia siihen hommaan sisältyy.

Voi kamalaa, on ihan hirveää että kotona makoilua noin julmasti kehdataan häiritä.

Älähän nyt - ei kaikki (työttömät) ole Maria Guzeninoja, jotka tulevat julkisuuteen itkemään uupumustaan työtaakan alle, valtion kustantaman avustajan tekemästä työstä....

Vierailija
10/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen ajama juttu. Se lindström on persu ja persut päättää tästä. Huvittavaa että just monet työttömät ja köyhät  meni ja äänesti ne sinne. 

Vierailija
11/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä haluat, että verorahojasi tuhlataan täysin tuottamattomaan ja hyödyttömään puuhasteluun, joka ei auta ainuttakaan työttömää työllistymään?

Minä laittaisin verorahani mielummin esimerkiksi kunnollisiin tietokone - ja muihin kursseihin työttömille. Asioihin, joista olisi HYÖTYÄ.

Vierailija
12/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanttojen suojatyöpaikat uhan alla.

Vierailija
13/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä raportointi liity millään tavalla leivän hankkimiseen.

Vierailija
14/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle, että miksei tuohon kyttäämiseen menevillä rahoilla yritetä aikaansaada ihan oikeita työpaikkoja? Miksi ne pistetään tuollaiseen pelleilyyn, joka ei luo yhtään oikeaa työpaikkaa eikä edistä kenenkään työnhakua? Mitä järkeä tuossa on? Työllisyyden parantamisen sijaan kyykytetään työttömiä. Mikä ei paranna työllisyyttä pätkääkään.

Vierailija
15/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen sitä mieltä että ihan hullua jos tämä koskee myös meitä keikkalaisia. Arki on muutenkin stressaavaa kun työvuoroista ei läheskään aina tiedä ja joka aamu saa jännittää että tuleeko vuoro vai ei. Ja teen vielä vuorotyötä.

Vierailija
16/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle, että miksei tuohon kyttäämiseen menevillä rahoilla yritetä aikaansaada ihan oikeita työpaikkoja? Miksi ne pistetään tuollaiseen pelleilyyn, joka ei luo yhtään oikeaa työpaikkaa eikä edistä kenenkään työnhakua? Mitä järkeä tuossa on? Työllisyyden parantamisen sijaan kyykytetään työttömiä. Mikä ei paranna työllisyyttä pätkääkään.

Tantat pelkäävät suojatyöpaikkojensa puolesta, ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
17/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kamalalta ajatella, että kerran viikossa joutuu avamaan nettipalvelun ja laittamaan sinne kaksi täppää. Kukaan ei ehdi tarkistamaan, mitä työtön on tehnyt ja jättänyt tekemättä, se on ihan sama, mitä sinne palveluun kirjoittaa.

Kuka korvaa rahallisesti työttömälle ne käytetyt pankkitunnukset, nyt kun niillä kirjautuminen tulee erikseen maksulliseksi..??

Vierailija
18/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lievästi kehitysvammainen. minusta ei ole vapaille työmarkkinoille. olisi hyvä, jos pääsisin työkyvyttömyyseläkkeelle ennen kuin tuollaiset suunnitelma todeutuvat. kyllä minulle kävisi että tekisin työlllistettynä jotain puuhaa. olisi vaihtelua tietokoneen naputtelulle. en tiedä sitten, että onko siinä järkeä työllistämisrahoja tuhlataan toivottomaan tapaukseen.

Vierailija
19/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yli 30 vuoden työhistoria. Olen työssä ollessani täyttänyt jos minkälaista lippua, lappua, raportointia ja työajanseurantaa minuutin tarkkuudella, näin varsinkin ESR-projekteissa. Turhan työn tekeminen on minusta turhaa työtä tehtiin se työssä tai työn ulkopuolella.

Vierailija
20/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työttömänä ei haittaa tippaakaan kerran viikossa tapahtuva raportointi. Helppoa se on 55vuotiaan raportoida, kun ei minnekään enää töihin pääse. Aion kirjoittaa joka viikko pitkän novellin työttömän arjesta, saavat siellä te-toimistossakin sitten kunnolla luettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan